Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 24 juni 2013

Nokia: iPhone-gebruikers zijn zombies

Nokia heeft een duidelijke strategie. Concurrerende merken moeten het in commercials ontgelden. Eerder dit jaar gebeurde dit op humoristische wijze. De reclame voor de nieuwe Lumia 925 is alles behalve humoristisch. Dit is zonder meer de meest bizarre smartphone-commercial van 2013.

http://www.youtube.com/watch?v=jhykBMh5IkQ

In een poging de camera van de nieuwe Lumia 925 aan te prijzen, vergelijkt de Finse fabrikant iPhone-gebruikers met hersendode zombies die een flits nodig hebben om foto’s te maken in het donker. Daarbij is de Lumnia 925 niet één keer te zien in de commercial. Van de 1 minuut en 26 seconden wordt er slechts 4 seconden gesproken over de Lumia, de iPhone krijgt meer aandacht.

Is dit geniaal, of is een creatieve reclamemaker helemaal doorgeschoten en slaat Nokia de plank hiermee mis?

Reageer op artikel:
Nokia: iPhone-gebruikers zijn zombies
Sluiten