Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 27 juni 2013

Live winkelhulp van ‘specialist’ in Russische online Apple Store

Bij het binnenlopen van een Apple Store zijn er altijd meer dan genoeg medewerkers, zogenoemde ‘specialists, aanwezig om je te helpen bij het uitzoeken van bijvoorbeeld een MacBook of iPad. In de online Apple Store ben je echter op jezelf aangewezen.

Apple heef hier iets op bedacht. In de gister geopende Russische online store kan met een druk op de knop een specialist opgeroepen worden. Deze specialist is niet virtueel, maar een echte medewerker waarmee gechat kan worden. Desgewenst belt de specialist je op en wordt schermdeling gebruikt om samen door de store te bladeren.

Apple benadrukt dat de online specialists niet op comissiebasis werken en er op gericht zijn de klant een passend advies te geven. Desgewenst plaatst de medewerker alles voor je in je shopping cart, je hoeft alleen nog af te rekenen.

Aan de aftersales is ook gedacht. Nadat de bestelling bezorgd is, is er de mogelijkheid om een sessie te plannen waarin de specialist die je ook met je aankoop heeft geholpen je op weg helpt. Daarbij kan wederom gebruik gemaakt worden van videochat en schermdeling zodat de medewerker handelingen voor kan doen.

In december van 2012 kreeg Rusland al toegang tot de iTunes Store. Sinds woensdag kunnen inwoners van Rusland ook direct Apple-producten bestellen via Apple.ru. De technologie met online specialists wordt ook gebruikt in de online store voor de UK.

Via: IfoAppleStore

Reageer op artikel:
Live winkelhulp van ‘specialist’ in Russische online Apple Store
Sluiten