Foxconn brengt eigen ‘iWatch’ uit

Door: Raymon Mens - 4 reacties

Foxconn, het bedrijf dat eigenaar is van de grote fabrieken in China waar Apple-producten worden gemaakt, heeft een eigen smartwatch gemaakt. De smartwatch werkt samen met de iPhone en heeft de vorm van een bandje. Het bedrijf zou het horloge volgens WantChinaTimes tijdens een aandeelhoudersvergadering hebben onthuld.

De smartwatch lijkt op de Nike+ FuelBand en kan onder andere gebruikt worden om de hartslag van de drager te meten. Ook is het mogelijk om notificaties van de iPhone te ontvangen. Een vingerafdruk-lezer om de gebruiker te identificeren ontbreekt als laatste niet.
FoxConn-iwatch-LARGE

Er is maar één foto van het apparaat te vinden, die bovendien niet erg duidelijk is. Het is nog niet bekend wanneer de ‘iWatch’ van Foxconn te koop is. In mei lekte al uit dat de productiegigant van plan was met eigen producten op de markt te komen.

Apple heeft de iWatch nog altijd niet aangekondigd, er gaan al enige tijd geruchten dat het Apple-horloge pas in de twee de helft van 2014 uit zal komen. Foxconn is door zelf een ‘iWatch’ uit te brengen een concurrent van zijn eigen klant worden. Een opmerkelijke wending die nodig zou zijn om dalende inkomsten uit opdrachten van derden te compenseren.

 

Reacties

4 reacties
  • Profielfoto
    FastMac

    Slimme zet van FoxConn. Als producent ben je vervangbaar voor bedrijven als Apple. Als het ergens anders beter en goedkoper kan, dan zijn je opdrachtgevers snel weg.

    En Apple heeft de nieuwe strategie: “Made in the USA” in het leven geroepen!

    Ik schat zo in dat Apple dat voor meer producten wil gaan doen. En mijn zegen hebben ze. Support your local economy! Ik hoop dat meer bedrijven dit voorbeeld volgen.

    En even on topic: er zijn al talloze Smart Watches nu, ze slaan allemaal niet aan. Wacht maar tot Apple er 1 maakt (als ze het ooit gaan doen). Dat zal wel weer een hit worden.

  • Profielfoto
    rickyyy9

    @FastMac dat is niet waar, de Pebble smartwatch is redelijk succesvol.
    Al zie ik persoonlijk het nut van een smartwatch niet, al die lelijke schermpjes om je pols voor een paar notificaties.

    Foxconn maakt overigens al een lange tijd producten die ze zelf verkopen, zoals moderborden.

  • Profielfoto
    bartvdv

    De “Made in the USA”-strategie is louter marketing.

    Met het uurloon dat een arbeider krijgt in de VSA kun je gemiddeld 2,4 Big Macs kopen. Een Chinese arbeider moet het stellen met 0,8 Big Mac(s). Dat betekent in de praktijk dat de reeks producten “Made in the USA” wel een zeer hoog prijskaartje dreigen te krijgen. Een prijs die niemand zal willen betalen.

  • Profielfoto
    1984

    SmartWatch 2
    De tweede versie gebruikt NFC voor de verbinding met de smartphone. Verder zal Sony 200 apps bijleveren om de interactie tussen horloge en smartphone op maat aan te passen. Zonder verbinding met de smartphone fungeert de SmartWatch 2 als een gewoon digitaal horloge. Onder meer Google, Apple, Samsung en Microsoft zouden ook werken aan smart watches.