Vrouw klaagt Apple aan om defecte aan- en uitknop

31 reacties

Een vrouw uit Florida is een aanklacht van 5 miljoen dollar tegen Apple aan het voorbereiden. Volgens de Amerikaanse Debra Hilton gaat de aan- en uitknop van de iPhone 4 snel stuk en is Apple hiervan op de hoogte. Het bedrijf uit Cupertio zou echter weigeren actie te ondernemen.

De vrouw wil er een ‘class action suit’ van maken, hierbij kunnen andere gedupeerden zich aansluiten. De aanklacht tegen Apple is dan uit naam van alle gedupeerden met, in dit geval, een totaalbedrag van 5 miljoen dollar.

Volgens Hilton zou de aan- en uitknop van de iPhone 4 na gemiddeld een jaar gebruik stuk gaan, waardoor de telefoon niet meer aan te zetten is en dus onbruikbaar wordt. In de aanklacht valt te lezen dat Apple op de hoogte zou zijn van de zwakheid, maar toch doorging met het verkopen van de iPhone 4 met tweejarige abonnementen.

Omdat de aan- en uitknop volgens Hilton na ongeveer een jaar stuk gaat, worden gebruikers net buiten de garantieperiode van een jaar geconfronteerd met ongeveer 150 dollar reparatiekosten. Als bewijs draagt de vrouw de vele klachten op het Apple Support Forum aan en onderschrijven enkele onafhankelijke Apple-reperateurs de zwakheden van de aan- en uitknop.

De volledige aanklacht is via Scribd te lezen.

Reacties

31 reacties
  • Profielfoto
    I Xyzyx I

    Gemiddeld na een jaar? Mijn home knop is kapot maar de aan/uit knop doet het na bijna 3 jaar nog prima net als bij de meeste die ik ken..

  • Profielfoto
    --help

    Normaliter reageer ik nooit op het Nederlands gebruik op webpagina’s, maar het begint echt op te vallen. Elk artikel heeft wel spellingfouten erin de laatste tijd. Tijd voor een betere controle, of mensen die weten hoe Nederlands te schrijven? Vind het echt amateuristisch worden … Ik ben zelf geen ster in Nederlands, maar laat het gewoon extra controleren daarom ook.

  • Profielfoto
    Rick Mulder

    Mijn aan/uit knop van de iPhone5 is ook al kapot aan het gaan.

  • Profielfoto
    Mac Erger Je Niet

    *gebruik van Nederlands
    * spellingsfouten
    * Ik vind

  • Profielfoto
    slewes

    Niet alleen met de 4/4s maar ook met de 5…

  • Profielfoto
    sionschlicher

    Ik heb een iphone 4 en heb hem al 2 jaar een geen een probleem mee gehad:)

    heb nu een iphone 5 maar die was al kapot toen die uit de doos kwam :/

  • Profielfoto
    Mac Erger Je Niet

    “Als bewijs draagt de vrouw de vele klachten op het Apple Support Forum aan”
    Proest! Zelfs in Amerika zal dat waarschijnlijk geen rechtsgeldig argument zijn.

  • Profielfoto
    MrTeal

    Met de 4 in 2 jaar idd ook geen problemen gehad, de lockbutton van mijn 5 reageert nu ook al slecht na 5 maanden…

  • Profielfoto
    Ihagens

    Mijn iphone 5 is voor deze rede al vervangen! Ik moest mijn aan uit knop volledig links indrukken anders werkte deze niet. Apple gebeld en de keuze gehad voor 1 week zonder iphone voor reparatie of 30 euro betalen en gelijk een nieuwe te ontvangen.

    Was snel geregeld zonder problemen! Top service en dat terwijl ik de iphone gewoon bij tmobile heb aangeschaft via een abonnement.

  • Profielfoto
    Sn0w0nS

    Zot zijn ze daar!

  • Profielfoto
    ArMac

    Aan- en uitknop, die gebruik ik echt NOOIT! iPhone staat altijd gewoon aan:-)

  • Profielfoto
    Chefkuh95

    @ArMac vergrendel jij je iPhone nooit?

    Mijn iPhone heeft na 2 jaar geen problemen gehad (Op het gebroken scherm na toen ik hem van de trap liet vallen)

    Zouden jullie iets aan de app kunnen doen? Ik heb al heel vaak gehad dat ik een artikel al gelezen heb en dat ik dan 15 min later alsnog een melding krijg.

  • Profielfoto
    brinkey
  • Profielfoto
    seek

    Had binnen een maand zelfde probleem met mijn iPhone 5. Heb zonder vragen een nieuwe gekregen in Apple Store Barcelona. De persoon in blauw shirt vertelde me, toen ik ernaar vroeg, dat dit een bekend probleem was.

    (Ah, goeie reminder om nog ff te checken of de magnetometer het goed doet. Mijn eerste iPhone 5 (die ook werd vervangen in Barcelona, maar om een andere reden), had een slecht werkende magnetometer. Ik heb dus binnen weken twee keer een splinternieuwe iPhone 5 meegekregen in Barcelona, en ben erg onder de indruk van Apple’s support.)

  • Profielfoto
    Sunshine

    Nou, die van mij doet het nog helemaal prima hoor.

  • Profielfoto
    essiw

    @armac, nooit problemen met apps waardoor je het ios apparaat moet herstarten?

  • Profielfoto
    Brambo

    Sorry maar uit verschillende fora blijkt dat er wel degelijk sprake is van een designprobleem met de aan/uit knop van de iPhone 4(S). Als je deze reacties leest, vind ik het bijzonder arrogant van Apple om dit nog steeds staalhard te ontkennen. Je betaalt immers bijna een kleine 700 eur voor het toestel om dan vast te stellen dat er na amper een jaar reeds een probleem met de aan/uit knop is. Als je dan nog eens 150 eur dient te betalen, dan is dit allesbehalve mooi van Apple, die dan trots beweert dat ze het meest kwalitatieve toestel ter wereld hebben. Ook in m’n vriendenkring is er iemand die hetzelfde probleem met de iPhone heeft en het toestel is nog geen 2j oud.

  • Profielfoto
    Akoni

    Van mij mag Apple gewoon dokken als het wereldwijd zo’n overduidelijk probleem is.

  • Profielfoto
    SanderApple

    Mijn iPhone 5 had er ook al last van. Moet je er eens lichtjes op tikken, dan voel je wel dat het knopje gewoon los zit. Uiteindelijk deed het hele knopje het niet meer en kreeg ik een nieuwe. Bij deze zit de aan-/uitknop ook al weer een beetje los. Echt waardeloos dat ze nog niet eens fatsoenlijk een paar knopjes kunnen vastzetten voor die €800 die je er voor betaald hebt!!!

  • Profielfoto
    Tuur Tisseghem

    Om je IPhone aan te zetten kan je toch ook op de home-button klikken???!!!

  • Profielfoto
    MEEUW

    Bij mij doet niks het, behalve die aan en uit knop:P

  • Profielfoto
    seek

    Om je IPhone aan te zetten kan je toch ook op de home-button klikken???!!!

    Nee!

  • Profielfoto
    Ansems

    Ik heb bij m’n 5 het zelfde probleem maar hij heeft links boven n heel klein deukje heb ik dan valschade waardoor de garantie vervalt? Want heb eigenlijk geen zin om “even” naar A’dam te rijden.

  • Profielfoto
    Jord

    Toevallig dat dit nieuwsartikel nu verschijnt. Sinds vanavond kamp ik met dit probleem. Ik heb een 4s van 1,5 jaar oud. Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Ik woon in Tilburg, dus op de bonnefooi naar de Apple store in Amsterdam vind ik nogal wat. Mijn andere idee is naar de plaatselijke gsm reparatiewinkel te gaan en er (waarschijnlijk) voor een paar tientjes er een nieuw knopje in te laten zetten. Daar word ik ook niet echt enthousiast van. Tips?

  • Profielfoto
    markj

    Ja, zo’n forum geeft natuurlijk geen duidelijk beeld over hoe algemeen het probleem is – zou nuttig zijn echte statistieken te zien, in hoeveel op de 1000 telefoons dit probleem krijgen…
    Aan de andere kant, zeldzaam of vaak voorkomend, zou netjes geweest zijn van Apple om het gewoon gratis te repareren / vervangen.

  • Profielfoto
    mcsharq

    Lol! Ik had in begin wat homeknop probs maar mn uitknop nog nooit maybe ook omdat ik m nooit gebruik xdxd althans niet om uit te zette

  • Profielfoto
    Yosemite

    De enige die hier beter van wordt is de advocaat die deze class action lawsuit names de gedupeerden aanspant. De indiviudele gedupeerden krijgen elk een lullig bedrag en de advocaat strijkt misschien wel 20% op van de 5 miljoen.

  • Profielfoto
    murdock1

    Dat zegt iets over de kwaliteit van apple.
    Ik heb ook na 2 jaar geen problemen met de home knop van mijn 4gs.
    Mijn iphone staat ook altijd aan maar soms moet ik wel herstarten.

  • Profielfoto
    1984

    Volgens Hilton zou de aan- en uitknop van de iPhone 4 na gemiddeld een jaar gebruik stuk gaan, waardoor de telefoon niet meer aan te zetten is en dus onbruikbaar wordt.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Als het knopje van Hilton maar niet stuk gaat:lol:
    .
    Met het kapot gaan van de aan/uit knop heeft ze een punt. Dat komt veel voor. De aan/uit knop en ook de home-button (wordt het meest gebruikt natuurlijk) worden het eerst slechter, de veerkracht neemt snel af en kunnen daarna stuk gaan.
    Dat is bij alle iPhones zo: 3G(s), 4, 4S en 5. Het moet dus beter. Helemaal gelijk!
    Bij mijn middelste zoon is de knop van zijn iPhone 4S al na een paar maanden stuk. M’n jongste zoon heeft zijn iPhone 3Gs met kapotte aan/uit knop én homebutton aan het werk gehouden door het virtuele knopje, dat verschijnt op het touch-screen na 3x snel drukken op de home button. Ik gebruik dat virtuele knopje nu ook. Na wat oefenen werkt dat erg snel en je hoeft de aan/uitknop helemaal niet meer te gebruiken en de home-button veel minder. Daardoor zijn bij mij de knopjes van mijn ruim anderhalf jaar oude 4S nog behoorlijk “fris”!

  • Profielfoto
    TobiasForest

    Er is gewoon een softwarematige oplossing voor kapotte knoppen: http://www.besteproduct.nl/nieuws/bericht/2901/Homeknop_iPhone_kapot__Er_is_een_oplossing