Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 13 mei 2013
Leestijd: 1 minuut

Apple gaat garantiebeleid aanpassen

Er zijn veranderingen op komst Apple’s garantiebeleid. Volgens Appleinsider is dit afgelopen dinsdag bekendgemaakt tijdens een personeelsbijeenkomst. De voornaamste verandering zou Applecare zijn, dit wordt een abonnementsdienst die geldt voor alle Apple-producten van 1 eigenaar.

Momenteel moet Applecare per product aangeschaft worden, in het nieuwe model is Applecare onderdeel van het Apple ID van een gebruiker en geldt het voor alle Apple-producten die onder het Apple ID bekend zijn. Naast de veranderingen aan Applecare, zijn meer veranderingen op komst.

Zo krijgen Geniusbar-medewerkers meer tools om te plekke reparaties uit te voeren aan iPhones met defecten. Momenteel kunnen Genius Bar-medewerkers alleen reparaties uitvoeren aan de speakers, homeknop en de batterij. Vanaf de zomer komen daar het scherm, de camera’s, aan- en uit-knop en het moederbord bij. Momenteel worden defecte iPhones meestal vervangen door remanufactured exemplaren.

Momenteel wordt bij iedere nieuwe Apple-device 90 dagen telefonische support gegeven, mogelijk zal dit worden uitgebreid naar een jaar. Al bestond hier volgens Appleinsider nog wat onduidelijkheid over.

De veranderingen in het garantiebeleid zouden vooral dienen om de klanttevredenheid te verhogen en kosten te besparen. Het is nog niet bekend wanneer de veranderingen precies in werking treden of wat de kosten zullen zijn voor het nieuwe AppleCare-abonnementsmodel. In de eerste instantie zullen de Genius Bar-medewerkers in de VS de beschikking krijgen over de nieuwe tools, wanneer Nederland volgt is nog niet bekend.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Apple gaat garantiebeleid aanpassen
Sluiten