Wi-Fi problemen bij aantal Apple TV’s

Door: Raymon Mens - 29 reacties

Apple heeft een memo aan alle medewerkers en resellers uitgeschreven waarin zij geïnformeerd worden over problemen met de Apple TV 3. Een gering aantal apparaten zou problemen hebben met de Wi-Fi verbinding. Het bedrijf uit Cupertino heeft een regeling opgezet voor vervanging van Apple TV’s met de gerapporteerde Wi-Fi problemen.

De problemen omvatten onder andere het niet kunnen vinden van Wi-Fi netwerken, het niet kunnen verbinden met bestaande netwerken en een wegvallende verbinding. Volgens 9to5mac zouden de problemen verband kunnen houden met de getweakte versie van de Apple TV 3 die sinds begin dit jaar te koop is. In dit model zit een vernieuwde netwerkchip van Broadcom, mogelijk zorgt deze voor problemen.

De memo waarin Apple medewerkers en resellers op de hoogte brengt van de problemen.
De memo waarin Apple medewerkers en resellers op de hoogte brengt van de problemen.

Klanten die problemen hebben met de draadloze netwerkverbinding van hun Apple TV 3 kunnen kosteloos een nieuw exemplaar krijgen. De modellen die problemen met Wi-Fi hebben, hebben een serienummer dat eindigt op DRHN. Daarnaast is de serie Apple TV’s met problemen te herkennen aan de vierde en vijfde teken in het serienummer. Deze zijn H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8 en J9.

Bezitters van een hierboven omschreven model Apple TV 3 doen er goed aan met het apparaat terug te gaan naar de Apple Store of plaatselijke reseller.

Reacties

29 reacties
  • Profielfoto
    Woutermesker

    Ik heb sinds vorige week ook
    Problemen met apple tv verbinding.

  • Profielfoto
    fzelders

    Als ik goed geïnformeerd ben kan het derde teken in het serienummer NOOIT een cijfer zijn omdat dat teken correspondeert met het half-jaar waarin het device gemaakt werd.

    “In Apple’s 12-digit serial number format (introduced in 2010), the first three characters appear to indicate the factory, and the 4th and 5th characters are the date code.

    The first character of the date code indicates the half year. It started with C in the first half of 2010 and has gone up alphabetically since then (skipping E and I).”

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    Heb je hiervoor je factuur nodig om die in te ruilen?

  • Profielfoto
    JelleSE

    @fzelders

    Idd, de mijne heeft als 3e en 4e tekens ‘7J’ en niet ‘J7’

  • Profielfoto
    fzelders

    Het gaat om de combi 4e en 5e teken.

  • Profielfoto
    Gloaming

    Fijn dat ik dit lees! Mijn Apple TV valt binnen deze categorie en heeft idd heel wat connectie problemen – vooral met iTunes Match!

    Ik heb mijne bij Mediamarkt gekocht – kan ik hem daar omruilen of kan ik ook naar een Apple Reseller?

  • Profielfoto
    koekerwauz

    Yesterday, 09:30 PM #40
    Arenaboi
    macrumors newbie

    Join Date: Apr 2013
    ATTENTION

    I called Apple, and it IS the 4th and 5th alphanumeric characters. They made a mistake in their initial statement. I thought it was odd so many of us had the correct 4th and 5th ones, so I called and asked. He is sending me a prepaid box to send my Apple TV in for a replacement, so all of you with 4th and 5th ones should do the same

    Aldus een gebruiker om Marumors.

  • Profielfoto
    koekerwauz

    Is het omruilen een probleem als je geen bon hebt?
    Heb de ATV gekregen en helaas geen bon.

  • Profielfoto
    Raymon Mens

    Ik heb de verwijzing naar de tekens aangepast.

  • Profielfoto
    BDM STUDIOS

    Als ik een ATV zou ‘krijgen’ krijg ik daar ook altijd een bon bij! Voor het geval ik mijn kado niet leuk zou vinden en voor het geld iets anders wil hebben! Zo heb ik dat met mijn familie en vrinden afgesproken! NUFF SAID!!!

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    Ik heb met apple gebeld en die zeiden dat ik 2 opties heb:

    Ofwel opsturen naar apple en een nieuwe terugkrijgen.

    Ofwel naar een officiele winkel van apple om om te ruilen, je hebt enkel het apple tv toestel nodig, kabels en afstandsbediening hoef je niet mee te nemen. Wat betreft de factuur, zei men dat dat noet verplicht is om mee te nemen, maar indien mogelijk best mee nemen.

  • Profielfoto
    David84

    Bedankt voor dit nieuwsbericht! Ik heb mijn AppleTV mei vorig jaar gekocht. Deze heeft vanaf begin af aan al problemen met de wifi verbinding. Omdat ik het apparaat verder bijna niet gebruik heb ik nooit de moeite genomen om contact op te nemen met Apple. Nu toch maar gedaan, morgen word ie opgehaald. En waarschijnlijk heb ik dan vrijdag een nieuwe.

    Mijn AppleTV viel in deze serienummer reeks, maar is niet het vernieuwde model van begin dit jaar. Blijkbaar speelt dit probleem al langer.

  • Profielfoto
    aruba

    Ik heb appleTv3 al 1 jaar en eindigend op DRHN, al mijn bekenden die een AppleTV 3 hebben en gekocht het afgelopen jaar hebben het zelfde DRHN,
    wel heeft ieder een ander 4e of 5e letter(s) in het serie nummer!

    Ik heb totaal geen probleem met mijn AppleTV3, maar een bekende van mij heeft wel de nummers genoemd in het AppleTV3, en heeft een network probleem.

    Ik denk dat DRHN niet het probleem is maar de 4/5 letter in het serie nummer.

  • Profielfoto
    Matanza

    Eigenlijk is dit bericht voor de europeese markt nutteloos. Apple heeft de garantie verlengt naar 2 jaar. In europa heb je die sowieso.

  • Profielfoto
    Gloaming

    Ik heb zonet een medewerker van Amac Deventer en Apple Support telefonisch gesproken.

    Bij Amac kun je langs komen maar het is niet zo dat je direct met een andere ATV de deur uitloopt. Wat ze doen is hem opsturen naar Apple voor onderzoek.

    Apple Support geeft aan dat als hij binnen de garantie valt (1 jaar), gerepareerd of vervangen wordt. Hiervoor is inderdaad alleen het apparaat nodig; doos, garantie, kabels hoeven niet geleverd te worden.

    In ieder geval is het zo dat je een tijdje zonder Apple TV komt te zitten. Mocht dit een probleem zijn, stelde Amac voor om langs de Apple Store in Amsterdam te gaan. Zij kunnen direct onderzoek verrichten en daarna een vervangend model meegeven. Wel is het praktisch om voorhand een afspraak te maken, voegt Apple Support toe.

  • Profielfoto
    NapO

    klinkt erg standaard, maar gewoone en netwerkkabel gebruiken. is sneller, betrouwbaarder en gezeikloos….even een gedownloade bluray van 33 gb streamen naar je apple tv gaat wifi niet leuk vinden,…

    of je hebt natuurlijk 5Ghz netwerk ingericht, dan kan je probleemloos tot kleine 120mbit per sec…

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    @gloaming, inderdaad je krijgt niet direct een nieuw toestel mee, hij word naar apple opgestuurd voor onderzoek.
    Ben net terug van de apple store.
    Moet mijn Apple tv een 2 tal weken missen.
    Maar hoogstwaarschijnlijk krijg ik gewoon een nieuwe zei de verkoper.

  • Profielfoto
    jamba

    Waardeloos van Apple Ik heb mij al een tijd geïrriteerd aan het uitvallen en dan mag ik ook gewoon mijn apparaat 2 weken missen. Ik vraag me werkelijk af waarom ik die troep nog koop!! Garantie!!??

  • Profielfoto
    Gloaming

    @NapO – je bericht is irrelevant; een hardware probleem – met een dusdanige ergst dat het product wordt herroepen – veroorzaakt ernstige problemen. Het gaat hier niet om een situatie waarin een film van 33 Gb moeizaam gestreamd wordt. Aardig dat je hulpvaardig bent ingesteld om een oplossing te willen aandragen, maar ethernet is voor sommigen geen oplossing.

    @Kristof Vantorre – Welke Apple Store heb je bezocht, Amsterdam?

  • Profielfoto
    Crazydave

    Ik heb ook een ATV3 met dat serienummer! Ik heb nergens geen problemen mee. en volgens mij is mijn garantie van 2 jaar al verlopen dus

  • Profielfoto
    wilberthuls

    Goed nieuws… Ik loop al maanden te ouwehoeren om het goed te krijgen en ik blijk er ook eentje met het bewuste serienummer te hebben.

    Zowel vanaf de iPad, iMac (2012) als de MacBook had ik last van haperingen. Dat is al wel minder geworden sinds ik:
    – de router vervangen heb
    – de ATV bedraad heb naar de router
    – een TC heb aangeschaft met 5 GHz Wifi

    Maar nog steeds af en toe haperingen. Ben benieuwd of dat nu verholpen gaat worden.

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    @crazydave, apple tv 3 lag volgens mij maar vanaf maart 2012 in de winkelrekken, dus de garantie zal nog niet vervallen zijn.

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    @gloaming, ik woon in België, in Brugge en ben bij lab9 langsgegaan, dat is hier een officiële dealer van apple.

  • Profielfoto
    murdock1

    Zo zie je maar ook apple niet meer perfect is.

  • Profielfoto
    nicj56

    Hallo,

    Mijn eindigt ook op DRHN, maar heeft op de 4de en 5 positie JQ.. dus geen problemen;) PFIEW

  • Profielfoto
    eugy

    Bij iCentre Amstelveen krijg je bij inlevering van je atv gelijk een nieuwe mee. Zal ook wel het beleid van andere iCenters zijn.

  • Profielfoto
    meesje

    Mijn AppleTV3 valt ook onder de betreffende reeks van serienummers.

    Ik heb telefonisch gesproken met iCentre (0900-nummer). Ze gaven aan dat het beleid is dat de AppleTV3 naar Apple wordt opgestuurd. M.a.w. dat je dus je apparaat wel even kwijt bent.

    Zojuist gebeld met de Apple Store in Amsterdam. Ook al valt je AppleTV3 in de reeks van serienummers, betekent dit niet dat je gelijk een probleem model hebt. Het probleem moet zich ook echt voordoen. Dit zullen ze in Amsterdam dan ook testen. Indien het probleem zich voordoet, krijg je een nieuwe mee.

    Mijn AppleTV3 gebruik ik eigenlijk alleen maar om via Airplay te streamen vanaf mijn iPad(3) naar de AppleTV. Bijvoorbeeld Uitzendinggemist of Eredivisielive.

    De laatste tijd ervaar ik bij streams van Eredivisielive (voor de zekerheid: gewoon legaal en betalend…) regelmatig flinke haperingen. Om zeker te zijn dat dit ligt aan de wifi van de AppleTV, raadde de Apple support medewerker aan om vanaf een ander apparaat iets via Airplay te streamen naar de AppleTV. Bijvoorbeeld een film of muziek in iTunes. Dit heb ik nooit eerder gedaan. Muziek streamde ik altijd naar mijn Airport Express (welke aangesloten is op mijn stereo).

    Ik ben benieuwd. Wordt vervolgd dus…

    Indien jullie nog tips hebben om heel snel te testen of je een probleemmodel hebt, hoor ik dat graag.

  • Profielfoto
    Kristof Vantorre

    Heb zojuist een nieuwe apple tv mogen gaan halen, heb bericht gekregen dat de oude omgeruild is voor een nieuwe.
    En dat amper 1 week na dat ik hem binnen gedaan heb!!

  • Profielfoto
    Crazydave

    Yep ik heb ook een nieuwe Apple tv!!