Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 2 april 2013

Tim Cook buigt voor Chinezen

Afgelopen weken is in Chinese staatsmedia aandacht geweest voor de service die Apple aan Chinese consumenten bood. Of volgens de staatstelevisie , het gebrek aan service in China. De Chinese overheid had blijkbaar genoeg van de houding van Apple en startte een flinke campagne waarin ze de iPhone-maker denigreerde.

Chinese bekendheden werden ingezet om negatief over het bedrijf uit Cupertino te Twitteren en de staatstelevisie bracht een drie uur durend programma waarin niet veel van Apple heel gelaten werd. Deze campagne heeft gewerkt. Tim Cook verontschuldigd zich vandaag via de Chinese Apple-site voor de tekortkomingen en zegt toe de garantiebepalingen te herzien.

Om de service te verbeteren, zal onder andere meer toezicht en training van Apple Autorized Service Providers plaats gaan vinden. Ook zal het voor Chinese consumenten gemakkelijker worden om contact op te nemen met Apple Feedback Service. Kapotte telefoons zullen voortaan binnen 15 dagen vervangen worden, zo garandeert Cook in de brief.

Niet alleen in China, maar ook in Europa hebben de garantiebepalingen van Apple de aandacht van de politiek. Recent liet Eurocommissaris Viviane Reding nog weten dat Apple harder aangepakt moet worden voor het schenden van het Europees garantierecht.

 

Reageer op artikel:
Tim Cook buigt voor Chinezen
Sluiten