Nieuwe iPhone ‘Photo’ commercial

Door: Raymon Mens - 21 reacties

Vandaag is nieuwe iPhone-commercial online verschenen. De commercial is een TV-spot die voornamelijk op de Amerikaanse TV uitgezonden zal worden. In de commercial gaat het vooral om foto’s. Het enige gesproken woord in de commercial is “more photos are taken with the iPhone than any other camera.”

Die claim klopt, op fotowebsite Flickr staat de iPhone al enige tijd op zowel plaats 1, 2, als 3 als meest populaire camera. In tegenstelling tot de vorige snelle/schreeuwerige iPhone commercials, is de vandaag verschenen commercial rustig en bevat deze vooral muziek. Bekijk de commercial hieronder.

https://www.youtube.com/watch?v=NoVW62mwSQQ

Reacties

21 reacties
  • Profielfoto
    donut

    meer is beter..?..

    dus Microsoft is beter dan apple… en
    Heineken is beter dan Grolsch en
    Chinezen zijn beter dan ….

  • Profielfoto
    rdesign

    Heel vet! Beter dan al die vorige cheesy reclames van Apple. Die laatste iPad-reclames waren echt om te huilen…

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik vind deze commercial niet zo rustig, vooral niet de beelden. Er wordt geprobeerd een aanzet te geven tot schoonheid en rust, maar ik vind niet dat dit erg is gelukt. Het camerawerk is wel erg duidelijk en trillerig uit de hand geschoten. Misschien om een amateurgevoel van iPhonegebruik er aan mee te geven, maar voor een commercial vind ik dat toch geen goed idee.
    Wel is het zo dat er met een iPhone soms verrassend mooie beelden kunnen worden gemaakt. Vooral foto’s. En ik werk/heb gewerkt met zowel professionele cameraploegen als fotografen en camera’s, dus ik weet waar ik over praat.
    Natuurlijk kan een iPhone nooit tippen aan een spiegelreflex cam, maar door relatieve goede lenzen en een behoorlijke lichtopbrengst kunnen er mooie plaatjes mee worden gemaakt. “De commercial die voornamelijk op Amerikaanse TV uitgezonden zal worden….?” Zeg maar rustig alleen op de Amerikaanse TV.
    Niet hier in Europa. Niet slim!

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Een leuk ‘feel good’ filmpje! Jammer dat ze bij dit soort filmpjes zelfgecomponeerde stukjes gebruiken. Had graag geweten hoe dit pianostukje heette. Shazam weet er geen raad mee.

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Het camerawerk is wel erg duidelijk en trillerig uit de hand geschoten. Misschien om een amateurgevoel van iPhonegebruik er aan mee te geven, maar voor een commercial vind ik dat toch geen goed idee.

    Idiote redenering. Wat heb je dan liever? Dat ze – zoals Nokia – de potentiële klanten om de tuin leiden door te doen alsof je echt stabiel filmt met een iPhone? Veel klanten teleurgesteld….

  • Profielfoto
    seek

    Grote misser dat volume knopjes niet gebruikt worden. Want, veel mensen weten niet dat dat kan. Is ergonomisch veel beter dan het gehannes om te tappen op het scherm. En, levert potentieel betere foto’s op: knopje is sneller en leidt geen aandacht af.

    Een touch scherm is leuk, maar voor fotografie is een echte knop significant beter.

  • Profielfoto
    Afroman

    Boeit niet want er zit geen enkele footage tussen wat met de iPhone geschoten is. Of die nou stabiel uit de hand geschoten of niet. Maakt niet uit. Wordt niet geclaimd dat dit beeld uit de iPhone komt, maar wat je ermee kunt doen.

    Mooie reclame btw.

  • Profielfoto
    Afroman

    De commercial die voornamelijk op Amerikaanse TV uitgezonden zal worden….?” Zeg maar rustig alleen op de Amerikaanse TV.
    Niet hier in Europa. Niet slim!

    Bullshit, op de Franse televisie wordt dat vaak genoeg uitgezonden. En volgens mij ook op de Britse en bij the germans.

  • Profielfoto
    verwijderd-profiel

    Leuke reclame!
    Nu nog op de Nederlandse tv…

  • Profielfoto
    1984

    Een touch scherm is leuk, maar voor fotografie is een echte knop significant beter.

    Helemaal mee eens , en vooral het ontbreken van Fast Capture

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=w_MhQ-H9YDo#t=135s

    http://www.youtube.com/watch?v=OlWBZQwe80w

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Zeg maar rustig alleen op de Amerikaanse TV.
    Niet hier in Europa. Niet slim!

    Hoezo is dat niet slim? Dit soort reclames spreken hier helemaal niet aan. Zo zien de meeste reclames er in de VS uit. Ze zullen er echt wel een kosten/baten analyse op losgelaten hebben, hoor;)!

  • Profielfoto
    mvmaastricht

    Ze hadden moeten afsluiten met die foto op het St. Pietersplein in Rome, waarin het verschil (door Apple bewerkstelligd) tussen 2005 en 2013 werd getoond.

    Leuk filmpje!

  • Profielfoto
    Zehme

    Ik wacht toch echt liever op de iPhone 5s

  • Profielfoto
    Baximus

    @Yggdrasil scheelt dat de maker Nederlander is. Ik heb de instrumentale versie op YouTube staan: http://www.youtube.com/watch?v=ILqfRggDUc4&sns=em

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    @ Baximus

    Merci! Zit dat liedje in Logic of is het een zelf gecomponeerd stuk?

  • Profielfoto
    Baximus

    Zelf gecomponeerd!

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Netjes! Ben er weg van.:smile:

  • Profielfoto
    Akoni

    Vreemd vind ik dat op zowat alle Apple gerelateerde sites de iPod touch 5th gen totaal wordt doodgezwegen, tewrwijl deze wat fotograferen betreft sterk is verbetert ten opzichte van de 4de gen.
    Minder dan de iPhone 5, maar lang niet slecht!

  • Profielfoto
    DBLCreations

    Mooi filmpje vindt ik zelf :-).

    Wat ik zelf wel een beetje vindt, er zijn hier echt sommige commentaren ale ja, begrijp me niet verkeerd hé. Maar dit blijft wel een telefoontoestel, sommige verwachten hier echt een volwaardig foto-toestel te hebben. terwijl je voor die dingen dan toch echt beter naar een foto-toestel gaat als je echt een fysieke knop wilt hebben enz… om plaatjes te schieten.

    Verder ben ik heel blij dat ik gewacht heb tot de iphone 5 uitgekomen is om een iphone te kopen. Maar langer kon ik toch echt niet meer wachten. zo kan je anders nog wachten tot de iphone….

  • Profielfoto
    Baximus

    Euh… er zit een fysieke knop op de iPhone he! Volume knop!

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het is commercieel gezien niet slim dat Apple hier en in veel andere landen geen eigen reclame maakt. Daardoor heeft Samsung zo’n opmars kunnen maken en zijn veel potentiële klanten gewoon niet op de hoogte.
    @Yggdrasil en Afroman: simuleren dat filmpjes met iPhone geschoten zijn en dat doen door expres het beeld onvast en trillerig te maken, vind ik gewoon slecht. Wat schiet je daarmee op?