Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 12 april 2013

iPhone 4 verkoop gaat sky high in India

In India is de iPhone 4 sinds kort populairder dan de iPhone 5. Apple heeft een slimme constructie bedacht om de verkoop van de in juni 2010 gelanceerde smartphone aan te jagen. India is een ontwikkelingsland met een laag gemiddeld inkomen, niet een land waar luxe gadgets als een iPhone gemeengoed zijn.

In de Times of India lezen we dat de iPhone 4 sinds kort echter als zoete broodjes over de toonbank gaat. De reden? Een slimme inruilactie met lokale resellers. Onderdeel van Apple’s wereldwijde prijsbeleid is dat alle Apple-producten wereldwijd ongeveer evenveel kosten. De iPhone 4 kost in India dan ook nog steeds omgerekend €373, maar door een oude telefoon in te leveren krijgen klanten van Apple-resellers in India minimaal €100 korting. 

Er lijken geen beperkingen te zijn aan het model telefoon dat gebruikt kan worden bij de inruilactie. Als de telefoon nog bruikbaar is, kan de lokale verkoper deze opknappen en als tweedehands toestel verkopen. Apple zorgt ervoor dat de lokale resellers zelf geen verlies lijden, ze krijgen de korting die gegeven moet worden sowieso terugbetaald via Cupertino.

Deze slimme constructie zorgt ervoor dat de consument blij is, de reseller blij is, en Apple zijn marktaandeel in een belangrijk land ziet groeien.

Samsung was blijkbaar onder de indruk van Apple’s slimme constructie en heeft ook in India, hoe kan het ook anders, precies zo’n actie opgezet.

Reageer op artikel:
iPhone 4 verkoop gaat sky high in India
Sluiten