Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 18 maart 2013

iPhone: “Maar je houdt toch van me?”

Is Apple bang dat we vergeten zijn wat er zo geweldig is aan een iPhone? Vorige week herinnerde Apple’s marektingman Phil Schiller de wereld er even aan waarom Android volgens hem shit is. Het volgende offensief is wat charmanter. “Er is iPhone. Daarna komt al het andere”, kopt een speciale pagina op Apple.com.

De pagina zet uiteen wat een iPhone uniek maakt en waarom de iPhone een betere keus zou zijn dan een andere smartphone. Apple pronkt met de AppStore, het Retina-scherm, de krachtige maar toch zuinige A6 chip, Siri, iCloud, de goede camera, de accuduur en het stevige aluminium ontwerp dat veel Koreaans plastic zou doen verbleken. 

Naast de rits met features, schermt Apple ook met het feit dat de iPhone de hoogst scorende smartphone is op het gebied van klanttevredenheid.

Enkele genoemde voordelen van de iPhone zijn enigszins discutabel te noemen. Ondanks dat de iPhone 5 in benchmarks vaak als smartphone met de beste accu uit de bus komt, zijn er ook gebruikers die klachten hebben over de accuduur. Beweren dat iPhone de enige smartphone met een Retina-scherm is, is geen leugen, maar wel wat flauw. Retina is een marketingterm voor een scherm met een hogere pixeldichtheid dan het menselijk oog kan zien. Ondanks dat de iPhone ver de eerste smartphone was die deze hoge pixeldichtheid had, hebben andere smartphones inmiddels ook scherm met een hoge pixeldichtheid.

Het is geen toeval dat Apple de laatste weken flink uitpakt. HTC en Samsung hijgen, met nieuw aangekondigde Android-topmodellen, flink in de nek van het bedrijf uit Cupertino. Ons doet het een beetje denken aan een variant op de Mac vs. PC-campagne die Apple enkele jaren geleden voerde. Is het tijd voor ‘Android vs. iOS’ commercials?

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
iPhone: “Maar je houdt toch van me?”
Sluiten