Raymon Mens
Raymon Mens Nieuws 12 maart 2013

Apple wederom meest waardevolle merk

Consultancybureau Brand Finance stelt elk jaar een top 500 van de meest waardevolle merken wereldwijd samen. In 2011 verscheel Apple voor het eerst in de top 10 van deze index. In 2012 stootte het Google van de troon. In de meest recente uitgave van de ‘Global 500’ is Apple voor het tweede jaar op rij het meest waardevolle merk.

Volgens het rapport van Brand Finance is het merk ‘Apple’ anno 2013 goed voor een waarde van 87 miljard dollar, een toename van ruim 17 miljard tegenover 2012. Op de tweede plaats is Apple-rivaal Samsung te vinden. De Koreanen hijgen met een merkwaarde van 58 miljard dollar behoorlijk in Apple’s nek. Samsung heeft dit jaar Google van de tweede plaats gestoten, de zoekmachine staat nu op een derde plaats.

Het hoogst genoteerde Nederlandse merk is Shell, we vinden het olieconcern terug op de twaalfde plaats. De top 10 van meest waardevolle merken wereldwijd bestaat verder uit Verizon (10), Coca Cola (9), Amazon.com (8), GE (7), IBM (6), Walmart (5) en Microsoft (4).

Ps: Als het aan onze ambitieuze publieke omroep ligt, is ‘NPO’ volgend jaar het meest waardevolle merk. “Apple, eat your heart out”.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Apple wederom meest waardevolle merk
Sluiten