iOS domineert Amerikaanse bedrijfsleven

Door: Raymon Mens - 7 reacties

Niet zo lang geleden voorspelde onderzoeksbureau Forrester dat Apple dit jaar flinke zal groeien in de zakelijke markt. Het lijkt harder te gaan dan de onderzoekers voorspellen, iOS apparaten domineren het Amerikaanse bedrijfsleven al. Dit blijkt uit een onderzoek van Good Technology, een Amerikaans bedrijf dat zich richt op Mobile Device Management.

Het bedrijf heeft ongeveer 4000 zakelijke klanten, waaronder enkele grote banken, zorgverleners, overheden en retailers. Elk kwartaal brengt het bedrijf een Device Activation Report uit. In dit rapport is te vinden hoeveel smartphones en tablets het Amerikaanse bedrijf voor zijn klanten activeerde. Uit het rapport van het vierde kwartaal van 2012 blijkt dat Apple’s platform dominant is en groeit binnen het Amerikaanse bedrijfsleven. 

q4-2012-rapport1

Apple neemt in de top 10 van geactiveerde devices zeven plaatsen in. De iPhone 5 blijkt de populairste zakelijke telefoon, het eerste apparaat dat niet op iOS draait treffen we aan op de zesde plaats. Als naar het aantal tablet-activaties gekeken wordt is de iPad met 93.2% van alle activaties de meestgebruikte zakelijke tablet. De Samsung Galaxy Tab neemt de tweede plaats in.

De verhouding iOS / Android pakt gunstig uit voor Apple. Tegenover hetzelfde kwartaal vorig jaar moet Android 6.3% inleveren. Windows Phone is met een aandeel van 0,5% nog van weinig betekenis.

De 7 belangrijkste conclusies uit het rapport op een rij:

  • iOS is goed voor 77 percent van alle activaties. Een groei van 6% tegenover 2011;
  • De iPhone 5 was met 32% van de activaties de populairste smartphone in het laatste kwartaal van 2012;
  • Android-tablets worden populairder. Tussen het eerste en laatste kwartaal van 2012 is een groeit van 4,3% zichtbaar in het aantal geactiveerde Android-tablets. De Samsung Galaxy Note blijkt de belangrijkste aanjager;
  • De Samsung Galaxy SIII was met 6% de populairste Android-smartphone;
  • Windows® device activations represented only 0.5 percent of activations in Q4 2012, still a distant third to Android and iOS;
  • De financiele sector activeerde de meeste apparaten in het laatste kwartaal van 2012;
  • Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van iPads in de retail- en industriële sector. Ook bij bedrijven in de nutssector is een duidelijke groei te zien.

Reacties

7 reacties
  • Profielfoto
    Makkiej

    Daar komt de betrouwbaarheid weer terug, dit moet je als bedrijf wel hebben natuurlijk.

  • Profielfoto
    Anoniem ex-lid

    “De verhouding iOS / Android pakt gunstig uit voor Apple.” Elk onderzoek waarmee je de media wil halen pakt gunstig uit voor apple.
    4000 bedrijven. Hoeveel bedrijven zijn er in Amerika?
    Dit onderzoek is in een vierkante meter vissen tellen in de oceaan waar toevallig wat meer vissen zijn in heel de oceaan zit.
    Wat als ze nu meer verkoop succes hebben bij iphone gebruikers als bij android ? Dat word niet meegenomen bij onderzoek.

  • Profielfoto
    bestbier

    Nou nou Meeuw! Ik vind 4000 toch een behoorlijk aantal voor een enquete hoor. En waarschijnlijk zijn het ook geen kleine bedrijfjes.

  • Profielfoto
    jesper211232

    Windows® device activations represented only 0.5 percent of activations in Q4 2012, still a distant third to Android and iOS;

    Ook nog ff vertalen

  • Profielfoto
    Haraldneervoort

    Een steekproef van 4000 bedrijven lijkt me wel aardig representatief.

  • Profielfoto
    Anoniem ex-lid

    ja ter verhouding van de miljoenen bedrijven in amerika?

  • Profielfoto
    Pjotr

    The report details smartphone and tablet devices activated amongst Good’s enterprise customers, which include half of the FORTUNE 100™

    Statistiek. Wat is representatief? Wel kan iets gezegd worden over dezelfde klanten ten opzichte van vorig jaar. Groeicijfers dus.