iMac-harddrives gratis vervangen

Door: Koen van Tongeren - 58 reacties

Heb jij een iMac gekocht tussen 2009 en 2011 en is je harddisk ermee opgehouden? Dan heb je pech, maar misschien ook een beetje geluk. Apple heeft namelijk besloten om de garantie op een bepaald type harddisk in iMacs uit die periode gratis te vervangen.

Het vervangingsprogramma geldt voor 21 inch en 27 inch iMacs met een 1 TB harddisk van Seagate, die verkocht zijn tussen oktober 2009 en juli 2011. Om te zien of jouw iMac zo’n schijf aan boord heeft kun je het serienummer invullen op een pagina van Apple. Heb je recht op een nieuwe schijf? Maak dan een backup van je huidige harddisk en breng ‘m zo snel mogelijk naar een Apple Authorised of Premium Service Provider.

Je schijf hoeft dus niet persé al kapot te zijn om recht te hebben op een nieuwe. Is dat echter al wel gebeurd en heb je het probleem op eigen kosten laten verhelpen, dan wordt aangeraden om contact op te nemen met Apple. Als aan bepaalde voorwaarden voldaan is zul je dan de reparatiekosten terugkrijgen.

Het is niet voor het eerst dat Seagate-schijven voor problemen zorgen bij Apple. In 2007 berichtten we al over grote hoeveelheden defecte Seagate-schijven in MacBooks en MacBook Pro’s.

Reacties

58 reacties
  • Profielfoto
    Maced.2

    Dat is ook toevalig : mijn HD is dit weekend kapot gegaan:( van me 27 inch iMac
    Had reeds al een afspraak staan bij Mac Repair…

    Maar we gaan eens kijken……http://www.apple.com/support/imac-harddrive/

    en ja hoor The iMac serial number you entered is eligible for this program. Please follow the instructions below to have your hard drive replaced.

    Morgen maar eens bellen.

  • Profielfoto
    Goes

    Hmm, semi-jammer. Mijne (27″ 1TB) heeft blijkbaar een andere harde schijf. En die bromt dus nogal… Zit hard na te denken om er SSB in te laten zetten

  • Profielfoto
    Goes

    SSD, dat is

  • Profielfoto
    Appelschil

    Het is toch ook altijd gedoe met dat Seagate-spul.
    Grappig dat het altijd de schijven van dit merk waren die bij mij stuk gingen en de WD’s nog altijd als een zonnetje draaien.

  • Profielfoto
    pim939

    Meen je dat nou? Heb een maand geleden nog een nieuw scherm er in moeten laten zetten. Gelukkig wel nog een week binnen de garantie en nu dit weer:confused: hopelijk staat mijn iMac er niet bij maar ik vrees van wel.

  • Profielfoto
    bramodb

    Mijn 1tb vam imac 2011 is al eens defect geweest -.- en die harde schijf maakt nogal een hels lawaai nu …

  • Profielfoto
    MBPuser

    Apple heeft namelijk besloten om de garantie op een bepaald type harddisk in iMacs uit die periode gratis te vervangen.

    Je bedoelt verlengen waarschijnlijk :wink:

  • Profielfoto
    wensink

    Heb jij een iMac gekocht tussen 2009 en 2011 en is je harddisk ermee opgehouden? Dan heb je pech

    droog..

  • Profielfoto
    Mac Erger Je Niet

    “Je schijf hoeft dus niet persé al kapot te zijn om recht te hebben op een nieuwe”. Klopt dit wel? Er staat namelijk ‘affected drives’…

  • Profielfoto
    pim939

    die van mij komt toch in aanmerking helaas:( is het verstandig om hem maar gewoon te laten vervangen of kan ik wachten tot dat hij kapot is?

  • Profielfoto
    Afroman

    Het eerste wat ik doe bij aankoop van een Mac is de harddisk vervangen.

  • Profielfoto
    DaveFlash

    hmm, had dit in 2009 met mijn 24 inch iMac van begin 2008, nooit iets van Apple gehoord! Moest dus zelf alle kosten betalen!

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Mijn iMac komt in aanmerking maar geen idee of het wel de moeite loont. Ik heb nog niks gemerkt aan de schijf…

  • Profielfoto
    bjorngra

    Bij mij ook. Ben ik dat ding weer dagen kwijt.

  • Profielfoto
    Christophe F

    Ik heb gemaild met Switch Antwerpen, we zullen zien wat dat geeft…

  • Profielfoto
    Ree

    Toevallig 4 weken geleden mijn harddisk vervangen omdat-ie stuk gegaan is. Hopelijk doet apple niet moeilijk om een mac-loze harddisk om te ruilen. Voel er weinig voor om de defecte weer in te bouwen.

    “Het is niet voor het eerst dat Seagate-schijven voor problemen zorgen bij Apple.”
    Fantastische understatement. Ik heb met Seagate nog NOOIT iets anders gehad dan problemen.

    Ivm de thermal sensor cable in de iMac – met veel tegenzin – een zelfde series Seagate harddisk gezet. Jammer genoeg werkt dat alsnog niet en heb ik een software oplossing moeten aangrijpen om de ventilator stil te houden. Had er dus net zo goed een WD in kunnen zetten :$

  • Profielfoto
    fatboysmart

    “Je schijf hoeft dus niet persé al kapot te zijn om recht te hebben op een nieuwe”. Klopt dit wel? Er staat namelijk \’affected drives\’…

    Met affected bedoelen ze de schijven die in die periode geleverd zijn. Hij hoeft dus niet al kapot te zijn.

  • Profielfoto
    Raddie

    Morgen maar eens een telefoontje aan wagen. Zal wel druk zijn bij de resellers.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Zo’n iMac staat hier in huis alleen de HDD is al kapot gegaan. Beetje laat voor ons dus. Ik heb er toen zelf een 1TB HDD ingezet.

  • Profielfoto
    Ruben

    Wat een ruk regeling! Wij hebben op het werk een aantal iMac’s die hiervoor in aanmerking gaan komen, maar ik weet zeker dat de baas liever een paar honderd Euro uitgeeft om gewoon zelf nieuwe schijven te kopen en op kantoor in te bouwen dan dat we met alle iMac’s onder de arm naar Rotterdam moeten gaan karren en meerdere systemen voor een tijdje kwijt zijn.

  • Profielfoto
    JTD

    Weet je Ruben, dan doet jouw baas dat toch gewoon. Dat heeft niets met de regeling te maken.
    (maar een beetje baas heeft een onderhoudscontract voor het computerpark en ik mag aannemen dat er heel veel reparaties op locatie kunnen worden verricht, waardoor jouw slimme baas niet met alle iMacs onder de arm naar waar dan ook hoeft te gaan…)

  • Profielfoto
    JTD

    Vind het prima dat Apple met een ‘terugroep actie’ komt. Ben benieuwd wat er gebeurd met mensen die reeds hinder hebben ondervonden van kapotte schijven die volgens dit programma nu teruggeroepen zouden worden.
    Apple onderkent hiermee dus een groot manco met die schijven…
    Kan me goed voorstellen dat als je veel data kwijt bent, dat dit nadelige gevolgen kan hebben voor sommige gebruikers.

  • Profielfoto
    verwijderd-profiel

    Daarom maakt iedereen ook back-ups.:lol: :sarcastic:

  • Profielfoto
    Tjerker

    Net een maand geleden disk gesneuveld; aanspraak gemaakt op consumentengarantie bij apple, maar ondanks aandringen en wijzen op veel meer van dit soort verhalen nul op rekest, toen voor eigen rekening de boel laten vervangen…

  • Profielfoto
    Type-R

    Dit zijn die zogenaamde HD’s met de beruchte “HDD-Grumble”, waar veel 2009 27″s last van hadden. Mijn Seagate had het een jaar uitgehouden sinds aankoop voordat er verschillende SMART-failures aan het licht kwamen.

  • Profielfoto
    brinkey

    Net een maand geleden disk gesneuveld; aanspraak gemaakt op consumentengarantie bij apple, maar ondanks aandringen en wijzen op veel meer van dit soort verhalen nul op rekest, toen voor eigen rekening de boel laten vervangen…

    Dan zou ik er toch maar weer eens een telefoontje aan wagen om je geld terug te krijgen.

    Heb ook zo’n iMac. Die overigens ook last heeft van de gele vlekken in het scherm. Dat zal wel te duur zijn om dit onder een extended programm te laten vallen. Gelukkig ooit een keer heel goedkoop applecare via ebay gescored.

  • Profielfoto
    iRenik

    Exact hetzelfde verhaal als bij Maced.2 vh weekend… blij dat Mac Repair niet open was op zaterdag;)

    Nu aangemeld voor gratis vervanging…

  • Profielfoto
    eiskoud

    Toevallig is die van mij in februari overleden (27″ i5 uit 2009) en hem ik ‘m vervangen voor een SSD. Heb de defecte schijf wel nog liggen dus maar eens kijken of ik dan ook nog in aanmerking kom (volgens de apple site wel, maar weet niet of dat ook geld voor een zelf uitgebouwde schijf).

    3,5″ behuizing erom en we hebben weer een mooie back-up schijf:)

  • Profielfoto
    skelamax

    Mijn imac komt hier voor in aanmerking. Echter nog geen problemen. Heb dus ook even geen haast met inleveren. Ben ik hem weer dagen kwijt natuurlijk. Maar zit er een termijn op dat je de betroffen iMac moet aanmelden? Niet dat ik over 6 maanden me meld en dan zeggen ze helaas “te laat”

  • Profielfoto
    jpauwels

    Ik heb mijn serinummer gechecked en ook mijn 27″ valt onder de regeling.
    Gelukkig moet ik in november naar de US voor een week, kan ik hem mooi in die periode laten vervangen.

    Ik heb nog geen problemen, maar ben ze graag voor.
    Helaas doen ze niet gelijk tegen meerprijs een clean install van ML:( dan maar eerst SL er op laten zetten en daarna de update kopen.

  • Profielfoto
    pat0888

    De HD van mijn imac begon de afgelopen 2 weken ook steeds harder te ratelen en de iMac werd super traag. Dus ging afgelopen vrijdag eens kijken wat het kon zijn en kwam ik ook op die pagina terecht. Vanmorgen gelijk bij een service provider afgeleverd.

  • Profielfoto
    iBaar

    Moet je nu met je 27″ iMac onder je arm naar een service center en moet je zelf voor een image zorgen? Dan moet je eerst zelf een 1 TB schijf hebben liggen om de image op te zetten…..
    Krijg je de oude schijf weer mee zodat je er zelf een 45 ACP doorheen kan jagen?

    Toen mijn scherm vervangen werd kwamen ze netjes thuis…..

  • Profielfoto
    Nuke

    Daarmee komen ze dan 2 maanden nadat ik mijn harde schijf heb moeten vervangen…

  • Profielfoto
    Toine de Hullu

    Mijn iMac valt ook onder de vervanging. Geen probleem. Mijn vraag was: kunnen jullie er tegen bijbetaling een 2Tb inzetten? Antwoord: nee! Dat begrijp ik niet. Als je een nieuwe koopt kan dat wel.

  • Profielfoto
    Rtoonen

    Vervanging duurt maximaal een werkweek. Hoe ik in de tussentijd mijn bedrijf voer moet ik maar zelf uitzoeken. Schijf is nu 2 jaar oud en tot nu toe geen enkel probleem. Ik ga iig zo snel mogelijk een extra externe schijf kopen en deze dagelijks met superduper clonen. Je weet maar nooit;-)

  • Profielfoto
    HAKAN

    Mijn 27″ Imac valt ook binnen dit vervangingsprogramma. Maar mijn Seagate HD is al afgelopen juni gecrashed. Heb hem toen zelf vervangen voor een 2TB versie. Ik dacht de Imac valt toch niet meer binnen de Apple garantie van 1 jaar.
    Draait nu weer als een zonnetje met Mountain Lion.

    Heb zonet gebeld, met Apple, en hun dit verhaal voorgelegd.
    Als ik in aanmerking wil komen voor het vervangingsprogramma werd mij geadviseerd door de dame aan de telefoon, om mijn gecrashte Seagate weer zelf in te bouwen, in de IMac, en deze dan mee te nemen naar een Service punt van Apple, zij gingen dan een nieuwe Seagate, van 1TB, inbouwen waarna ik thuis dan mijn huidige 2TB weer zelf mocht inbouwen, als ik dat laatste wou natuurlijk.

    Een andere mogelijkheid was er niet omdat ik de HD niet door een geautoriseerde Apple Service punt had laten vervangen. Als dit wel was gebeurd dan mocht ik de rekening opsturen naar Apple.

    Heb ook even gebeld met de Icentre in de buurt, voordat zij mijn HD kunnen vervangen moet de Imac bij hun fysiek aanwezig zijn anders gaan ze niet bij Seagate een nieuwe HD bestellen. Dit was de route die ze moeten volgen van Apple. Al met al ben je hiermee zeker een week je computer kwijt.

  • Profielfoto
    robbydw

    Mijn eind 2009 21″ Mac blijkt ook in aanmerking te komen voor de replace actie. Wel balen. Kan nu voor 3e keer in nog geen 3 jaar tijd mijn Mac inleveren. 1e twee keer was in verband met de bekende gele strepen en een daaropvolgend defect vervangen display. Nu kan ik op zoek naar een externe disk van 1 TB waarmee ik mijn nagenoeg volle Mac disk kan backuppen.

    Ik lees hier diverse berichten over het verzoek om de disk voor een 2 TB model te vervangen. Is het iemand ergens wel gelukt? In dat geval wil ik daar best een stuk voor rijden, want liever dan gelijk een grotere disk erin.

  • Profielfoto
    Mono1

    Nou, eens even tellen hierboven hoeveel mensen zich opeens realiseren dat ze nu toch wel eens een back-up moeten gaan maken. Daaronder zelfs een ondernemer die klaagt dat ie z’n computer misschien een week kwijt is, maar daarvoor blijkbaar wel al die tijd zonder bootable back up heeft gewerkt. Stel dat de HD het eerder had begeven, hoe lang zou ie dan niet hebben kunnen werken?

  • Profielfoto
    Nuke

    Na HAKAN’s verhaal te lezen hebben toch maar besloten om een poging tot vergoeding te laten zitten. Wat een belachelijke voorwaarden zijn dat.

  • Profielfoto
    HAKAN

    Ben het met je eens dat de gang van zake belachelijk is. Heb de neiging om het express te gaan doen puur en alleen om Apple te jennen:-)

    Begrijp me niet verkeerd ik gebruik al meer dan 20 jaar Apple producten en dit is niet de eerste keer dat Apple producten niet deugen en ja ik maak elke dag back-ups d.m.v. Time Machine. Het terug zetten van mijn systeem, d.m.v. Time Machine, was ook niet het punt.
    Het vreemde is dat Apple me maar 1 jaar garantie geeft en zelfs na die tijd kan dicteren wat ik met mijn eigen Imac doe, als de HD crasht. Ik ben te allen tijde verplicht om naar een Apple service provider te gaan, ook al is de garantie verlopen anders kom ik niet in aanmerking voor dit programma.
    Apple geeft toe dat ze foutieve schijven hebben geplaatst, in de Imac’s, maar je mag ze niet zelf vervangen na de garantie periode.

    Buiten het feit dat het heel vervelend is dat je HD crasht en de problemen die dat met zich meebrengt, laat Apple me liever nu nogmaals mijn computer opschroeven, de kapotte schijf zelf terug plaatsen, service provider vervangt de kapotte schijf d.m.v. een hopelijk nieuwe correcte Seagate schijf en thuis mag ik weer mijn eigen schijf plaatsen door de Imac weer open te schroeven.
    De moeite, alleen al, wat dit met zich meebrengt is belachelijk.

    En iedereen die zelf wel eens een HD heeft vervangen in een Imac, weet dat het niet makkelijk is.

  • Profielfoto
    Ree

    @HAKAN en anderen;
    .
    Ik ben DES DUIVELS.
    .
    Ik heb hetzelfde probleem; een maand geleden zelf de HD vervangen ivm een crash. Toen was er nog geen recall beschikbaar.
    .
    Het antwoord van Apple?!
    .
    1. Omdat ik de schijf zelf vervangen heb valt er niets te repareren. Niets te repareren betekent geen gratis reparatie voor mij.
    -> Maar het gaat om de defecte harddisk, niet om de defecte iMac. Ernstig onlogische reactie
    .
    2. Omdat ik de schijf zelf heb vervangen en niet heb laten vervangen is de garantie vervallen.
    -> DUH! Het is een buiten garantie recall. Daar IS die recall juist voor…
    .
    3. Terugplaatsen van de harddisk en de iMac inleveren mag niet want het recht op recall vervalt zodra je zelf reparaties uitvoert.
    -> SAY WHAT!?!?!?!
    .
    Met andere woorden; is je iMac stuk gebruik hem als een 3000 euro boekensteun tot er een recall komt want anders kun je fluiten naar service.
    .
    Ik kan ook niet geloven, ik weiger het te geloven, dat Apple zelf dit standpunt van Apple Nederland goedkeurt.
    .
    Dus heb ik Tim Cook gemailed:)
    .
    Ik betwijfel of ik antwoord krijg…
    .
    Als Steve nog had geleefd…..

  • Profielfoto
    PATRACHE

    Maar wat is loos met Mac ? niks gaat meer…

    1° Alhoewel ik een 24 i. heb was het weinig waarschijnlijk dat ik in aanmerking zou komen voor het vervangingsprogramma. So far so good. Ik bracht toch het serienummer in , en mijn vermoeden werd bevestigd.
    Aber !!!! Ik heb enkele maanden terug een hard disk crash meegemaakt . Deze werd vervangen door een erkend Mac-dealer. Dus : mijn serienummer is van generlei waarde , zolang ik niet weet welk type van harddisk gebezigd werd voor de reparatie . DUS : mij wel ingeschreven op de website, om …. deze morgen een telefoontje te kunnen ontvangen van de support dienst, en het voorval uit te praten.

    2°Geen telefoon ontvangen , maar een no-reply vanwege Apple met de melding “maar het telefoonnummer dat u hebt opgegeven (zie hieronder) is niet geldig.”
    Dit is bullshit : mijn opgegeven nummer is WEL geldig.

    3°”U kunt Apple ook bellen op nummer 0900 7777 703 over dit incident.” meldt dezelfde no-reply mail. Dus doen we dat maar .
    Ongelooflijk maar waar : ” het nummer is NIET toegekend ! ”

    4°En om alles compleet te maken nu nog het overzicht van “Mc-troubles”
    Mac G5: aankoop 02/2005 (2417,59€) vervanging moederbord 10/2009 ( 451,55€) oververhitting en geen reparatie meer mogelijk ,buiten uitzonderlijk veel kosten (12/2009)
    Mac 21 : aankoop 08/2007 ( 1197,52 €) Hard disk stuk 07/2011 (319,23 €)
    Mac 24 :aankoop 11/2009 (1149,00 €) Hard disk stuk 07/2012 (209,00€)en ondanks dit toch continu problemen met iphoto ( hang! 10 keer per dag , alles herindexeren , ..), taalinstellingen niet mogelijk…

    conclusie : Noch op hardware noch op Apple-support kun je met een gerust gemoed rekenen. Kan men begrijpen dat mijn Mac-liefde sterk onderkoeld is ondertussen?

  • Profielfoto
    tkjdejong

    Hoe kun je zelf checken of je een Seagate HD hebt?

  • Profielfoto
    iRenik

    Ik had de ”mazzel” dat de schijf afgelopen weekend onbruikbaar werd. Gisteren weggebracht om 12:30 bij Microfix en zojuist belletje gehad dat hij klaar is… TOPservice kan niet anders zeggen!

  • Profielfoto
    DaveFlash

    Het ergste is dat dat dit hardeschijf probleem al langer bij Apple bekend is, en niet alleen bij de huidige 1 TB drives én niet allen bij recente iMac’s. Ook van de 20- en 24-inch iMac reeksen van 2007/2008 met Seagate drives in de groottes van 320, 500, 750 GB & 1 TB speelt dit probleem, echter heeft Apple toen NOOIT en te nimmer kleur bekend! En dan zit je als consument met een hardeschijf die er de brui aan geeft!

  • Profielfoto
    FastMac

    Seagate sucks… 2 “affected” iMacs hier… nog geen troubles maar heb een LaCie gehad die bricked werd door firmware van Seagate. Kreeg de data er af, kostte me 250 euro. Nooit meer een Seagate voor mij (of een LaCie wat dat betreft).

    Ik koop alleen nog maar van HD fabrikanten:

    – Hitachi
    – WD
    – Samsung

    En backuppen natuurlijk, alles in drievoud.;-)

  • Profielfoto
    Harley

    Gaat 5/10 werkdagen!!! duren, vervang hem zelf wel als ie stuk gaat.

  • Profielfoto
    mbaert

    Pas mij HD opnieuw volgezet na problemen. Gisteren begonnen met reservekopie te maken via Timemachine. Blijkt nu ik dit artikel gelezen heb dat ook mijn HD vervangen mag worden. Had beter die reservekopie niet laten beginnen en de vorige weer gebruikt. Nou ja. Ik heb al een half jaar of langer problemen met de iMac dus vervangen is voor mij toch wel een optie. Zeker nu het gratis blijkt te zijn:-)

  • Profielfoto
    mbaert

    Hoe lang duurt dat trouwens zo’n kleine 800 GB reservekopie maken?

  • Profielfoto
    Wim Van Hemelrijk

    Wat liggen jullie nu eigenlijk te kakken. Als je HD ondertussen al stuk is gegaan kan je je geld toch terug krijgen! (zie afb.)
    Switch wil zelf een clean install doen van ML voor mij (heb wel al ML draaien) en ze willen zelfs iets aan de vlekken in m’n scherm doen, dus ik mag zelf niet klagen. Alles loopt hier nog super, maar Maandag gaat hij binnen voor een andere schijf…

  • Profielfoto
    BoyB

    Vandaag iMac 27 inch weggebracht en krijg hem vrijdag al weer terug. Das pas service. Niet alle APR’s zijn zo snel. Bij A-Mac duurde het 3 a 4 weken.

  • Profielfoto
    struijer

    Afgelopen maandag is het mij overkomen. Ventilator stond te loeien en mijn 27″ imac reageerde niet meer. Gekocht in december 2010 en nooit 1 probleem gehad. Opstarten ging gewoon niet meer, het wit/grijze scherm bleef in beeld. 1 dag later startte hij echter weer wel op, masar na zo’n 20 minuten bleef hij weer hangen. Op de Apple-site zitten zoeken, serienummer ingegeven en jawel .. hij komt in aanmerking. Maar ja, 1 probleempje, stom natuurlijk. Mijn laatste Time Machine backup is zo’n 11 maanden oud en corrupt. Had hem per ongeluk een keer uitgezet en vergeten hem weer aan te zetten. Booten vanaf externe opstartdisk lukt ook niet. Even bij A-Mac vestiging geweest en deze gaan gratis de HD vervangen en op verzoek data recovery proberen. Ik hoop echter maar dat dit gaat lukken. Heeft iemand hier ervaringen mee of een oplossing waardoor ik zelf nog iets kan proberen? Alle hulp is welkom anders ben ik duizenden vakantiefoto’s kwijt en een hoop belangrijke mail en al mijn mailadressen.

  • Profielfoto
    Henk Jan de Bruijn

    Nou wat heb ik een geluk hoor. Nu moet ik weer twee keer een auto lenen of huren, dat ding een tijd missen – en maar hopen dat ik het goed terug krijg.

    Ik vind het goed dat Apple de recall actie doet, maar om te spreken van “geluk” is veel te veel fanboy taal.

  • Profielfoto
    lowfi

    Iemand al gevraagd of ze ipv een hdd een ssd erin kunnen zetten?

  • Profielfoto
    Microfix

    Bij Microfix in Amsterdam(PSP) en Leiden(ASP) kunnen vanaf maandag afspraken gemaakt worden voor een klaar terwijl u wacht omruil van deze HD. Maar je moet dan wel zelf backup gemaakt hebben en je gegevens terug zetten. Backup maken en terugzetten kan tegen meerprijs, maar of je dan kunt wachten? Natuurlijk worden ook of juist werkende HD’s vervangen voor ze stuk gaan. Programma geldt voor Imac’s van max 3 jaar na verkoopdatum. Dus let daar wel op

  • Profielfoto
    Microfix

    Het programma geldt tot 12 april 2013 of 3 jaar na 1e aankoop. Dus als je hem in 2009 hebt gekocht moet je wel opschieten. De serienummer check is bepalend.

  • Profielfoto
    Microfix

    Op deze link kan je checken of je in aanmerking komt

    http://www.apple.com/nl/support/imac-harddrive/

    Daar staat ook:
    Apple adviseert aangetaste harde schijven zo snel mogelijk te vervangen.

    Aanvullende informatie
    U moet beschikken over de originele OS-installatieschijven, die werden meegeleverd bij uw product, om na de vervanging van uw harde schijf uw besturingssysteem en andere programma’s opnieuw te installeren en gegevens uit reservekopieën terug te zetten.

    Als je denkt dat je al hebt betaald voor een reparatie of vervangend onderdeel door dit probleem, neem dan contact op met Apple voor een terugbetaling.

  • Profielfoto
    Microfix

    Update Apple Imac harddisk terugroep actie
    Er is bij Microfix nu extra plaats voor snelle “klaar terwijl u wacht” service voor de gratis iMac 1 TB hard disk omruil. Zowel bij Microfix Amsterdam als bij Microfix in Leiden kunnen op korte termijn nieuwe afspraken gemaakt worden. Microfix heeft besloten – als extra service- voortaan het besturingssysteem op de nieuwe HD te zetten. Daardoor duurt de omruil ca 15 min langer. Op verzoek kan dit achterwege gelaten worden. Terugzetten data kan tegen meerprijs, maar dan kan uren duren.
    Voordat de glasplaat wordt teruggeplaatst wordt de iMac in een afzuigcabine schoon gezogen. Daarna wordt in een –speciaal voor Imac’s aangeschafte -stofarme ruimte de glasplaat terugplaatst.
    Microfix heeft gezocht naar een mogelijkheid om tegen meerprijs een 2 TB HD in plaats van de 1 TB HD te zetten, maar daarvoor geen goede oplossing gevonden.
    1. Voor veel iMac modellen geeft Apple geen support voor een 2 TB HD
    2. Op een 2 TB HD gekocht via het Apple onderdelen programma wordt door Apple slechts 3 maanden garantie gegeven aan de asp, zodat Microfix die zelf zou moeten verlengen.
    3. Het lijkt voordeliger een 2 TB time capsule te kopen dan een 2 TB harde schijf via Apple aan te schaffen.
    4. Een non- Apple HD in de iMac wordt niet door Apple ondersteund en kan later ook garantie problemen geven voor de rest van de machine.
    Er zijn iMac bezitters die hun oude harde schijf willen terug hebben. Microfix is echter verplicht om de oude HD bij Apple in te leveren. Wie zich zorgen maakt over de inhoud van zijn HD, moet deze gewoon zelf van belangrijke gegevens ontdoen