Elke dag 50.000 bezoeken voor Genius bars

16 reacties

Het is algemeen bekend dat Apple niet vies is van het delen van positieve statistieken en feitjes. Zo werd vandaag bekend dat de Apple Stores dit fiscale jaar al 300 miljoen bezoekers hebben verwelkomd. Apple’s fiscale jaar 2012 loopt sinds 1 oktober 2011, hetgeen betekent dat er dagelijks gemiddeld 926.000 mensen een kijkje namen in één van de 375 winkels.

Tegelijkertijd bericht The Loop ook dat er dagelijks zo’n 50.000 afspraken bij de Genius bars worden afgehandeld. Een ongelooflijk aantal als je bedenkt dat elke bar dan gemiddeld meer dan 130 problemen per dag op te lossen heeft.

De cijfers werden besproken in een gesprek dat The Loop had met Apple. Dit weekend opende het bedrijf uit Cupertino twee Apple Stores in Canada. Deze winkels brachten het totaal aantal vestigingen wereldwijd op 375. Dit fiscale jaar openden achttien Apple Stores voor het eerst de deuren, waaronder het pand aan ’t Amsterdamse Leidseplein.

De drukste Apple Store ter wereld is overigens de vestiging aan de Londense Regent Street. ’s Werelds grootste winkel vinden we sinds 9 december 2011 in New York Grand  Central Station.

Reacties

16 reacties
  • Profielfoto
    toineenzo

    Wow! Maar 150 problemen gemiddeld per dag op alle Apple apparaten! Als je vergelijkt met hoeveel mensen Apple producten hebben is dat best weinig! Samsung of Blackberry hebben vast 1000 problemen per dag

  • Profielfoto
    Arthur345

    Altijd als ik een zie natuurlijk even naar binnen. Apple stores zijn zoveel mooier dan de premium resellers.

  • Profielfoto
    Thomas18NL

    @toineenzo

    Wat?
    130 problemen per store, 50.000 in totaal per dag. En dat alleen in de Apple stores.. Ik ga voor een probleempje niet helemaal naar Amsterdam hoor, de APR hier kan me net zo goed helpen, het zegt dus helemaal niets.

  • Profielfoto
    ndunsbergen

    Thomas18NL op 21 augustus 2012
    @toineenzo

    Wat?
    130 problemen per store, 50.000 in totaal per dag. En dat alleen in de Apple stores.. Ik ga voor een probleempje niet helemaal naar Amsterdam hoor, de APR hier kan me net zo goed helpen, het zegt dus helemaal niets.

    Ik wou net zeggen…

  • Profielfoto
    AliO

    Wel cool dat er “maar” 13 landen zijn met Apple Stores (Source Wiki, http://en.m.wikipedia.org/wiki/Apple_Store#_ )
    En dat er dan 1tje daarvan in Nederland is gevestigd!

    Wie weet wat voor plannen Apple voor de toekomst heeft:)

  • Profielfoto
    Brombeer

    Wie weet wat voor plannen Apple voor de toekomst heeft:)

    Nog meer geld uit onze zakken kloppen. Dat was in 1976 al zo.
    Ben toch vooral benieuwd welke problemen die geniën voor hun kiezen krijgen. Fysieke defecten, bugs of gebruikers die het niet snappen?

  • Profielfoto
    ro_me

    En we weten ondertussen dat de gemiddelde Apple gebruiker nog niet eens een verjaardag in zijn calendar app kan zetten zonder daar een genius voor nodig te hebben
    *link*
    130 is dus helemaal niet raar!

  • Profielfoto
    dinck

    Er rekening mee houdend hoe weinig Genius Bars er zijn een ontluisterend aantal… Wat blijft er zo over van de mythe dat Apple producten zo betrouwbaar en bedieingsvriendelijk zijn?

  • Profielfoto
    slewes

    Zover ik weet is Amsterdam qua oppervlakte nog steeds de grootste met de langste Genius Bar.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Kun je nagaan wat ze zouden verdienen als er bier geschonken zou worden!

  • Profielfoto
    Stoefert

    Inderdaad. Convent Garden in Londen was de grootste. Totdat GC opende. Nu is het Amsterdam qua oppervlakte, inhoud, aantal demo producten en genius bar.

  • Profielfoto
    puchelaar

    En dan vraag ik me af of ik 1 of 2 keer in de lijst sta; ik ging zondag met m’n iPhone naar de Apple Store. De microfoon was kapot. Werd door de Genius ook geconstateerd.
    Oplossing is iPhone omruilen. Nou, da’s netjes denk je dan. Maar dan komt ‘t; “Het systeem waarmee we de omruilingen bijhouden ligt op dit moment (11u ’s ochtends) plat. Komt omdat de servers in de US ge-update worden.”
    .
    Kortom; ik kon een dag later opnieuw naar Amsterdam komen (toch weer een €20 aan reiskosten, plus een halve dag kwijt), alleen omdat ze niet een (tijdelijke) administratie kunnen bijhouden als de servers in de US niet bereikbaar zijn…
    .
    Stelde me toch behoorlijk teleur. Enerzijds is de soepele houding bij zo’n probleem natuurlijk erg prettig, maar de uiteindelijk wijze waarop is toch wel èrg knullig.

  • Profielfoto
    maarten1909

    @toineenzo

    Wat?
    130 problemen per store, 50.000 in totaal per dag. En dat alleen in de Apple stores.. Ik ga voor een probleempje niet helemaal naar Amsterdam hoor, de APR hier kan me net zo goed helpen, het zegt dus helemaal niets.

    Oma’s die niet weten hoe ze safari opstarten/afsluiten zijn hierbij inbegrepen.
    dus het aantal deffecten/echte problemen ligt anders

  • Profielfoto
    plonserd

    Een collega van me had net een tweedehands iPhone gekocht.. De Safari webbrowser kende hij niet, dus had hij maar de Google-app gedownload. Als hij dan een website wou bezoeken moest hij die Googlen, en dan op de juiste URL tappen.. Hij was ook niet zo slim geweest om gewoon eens op dat blauw kompas te drukken om te zien wat het juist was..

    Ik kan me dus best voorstellen vanwaar die 130 problemen per dag vandaan komen:D

  • Profielfoto
    Vilscon

    “hetgeen betekent dat er dagelijks gemiddeld 926.000 mensen een kijkje namen in één van de 375 winkels.”

    Ik snap wat er staat, maar vind het persoonlijk lijken dat er staat “926.ooo mensen PER winkel, per dag”. En dat komt dus door gebruik van één.

  • Profielfoto
    Thomas18NL

    @Blackvibes,

    Ze komen ook maar langst in één van de 375 winkels.. Tenzij je mensen hebt die er meerdere op een dag bezoeken natuurlijk.