Apple’s reclame-guru legt uit dat eenvoud niet eenvoudig is

Door: Koen van Tongeren - 11 reacties

Ken Segall is jarenlang het creatieve brein geweest achter Apple’s marketing- en reclamecampagnes. Als creative director bij het reclamebureau TBWA/Chiat/Day kwam hij op de naam ‘iMac’ en was hij verantwoordelijk voor de beroemde Think Different-campagne die de wederopstanding van Apple inluidde aan het eind van de jaren ’90.

Over zijn ervaringen als Apple’s reclame-guru schreef hij eerder dit jaar al het boek Insanely Simple. Deze week was Ken te gast in het Computer History Museum waar hij een uur lang vult met wijsheden en anekdotes over Apple’s visie, het maken van reclame en zijn contact met Steve Jobs.

Reacties

11 reacties
  • Profielfoto
    MacAanZee

    De reclamestratategie van Apple voor Nederland (en wellicht heel Europa?) blinkt in elk geval uit in eenvoud: GEEN…!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    MacMan…. lol

  • Profielfoto
    Nautdeapplefan

    Jammer dat er geen televisie reclames zijn van Apple in Nederland.

  • Profielfoto
    alexjeee

    De reclamestratategie van Apple voor Nederland (en wellicht heel Europa?) blinkt in elk geval uit in eenvoud: GEEN…!

    een hele tijd geleden (paar maanden) heb ik die siri reclame met de kerstman gezien op tv:D maar verder nooit iets van Apple vernomen:(

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Nee? Ik heb hier in België alleszins al reclames op de televisie gezien voor de iPhone 4S en de iPad 3.

  • Profielfoto
    Eppol

    Zeg OMT, op de iPhone 3GS (weet niet of andere modellen dit ook hebben) kan ik de YouTube video’s die jullie embedden in artikelen niet in landscape-mode bekijken..

    Jammer:(
    Oplossing anyone?

  • Profielfoto
    iCorsa

    @eppol. Kan op een 4 ook niet. Komt doordat de html5 video tag geen toegang heeft tot de accelerometer. De native youtube app wel;)

  • Profielfoto
    Eppol

    Aha, duidelijk! Thx iCorsa

  • Profielfoto
    mymac

    Welke native YouTube app? #iOS6 #beta4…

  • Profielfoto
    ernst.

    Niks nieuws dit verhaal( tis toch komkommertijd) want
    dit geldt voor alles in het leven. Juist die dingen die
    zo simpel of makkelijk lijken komen voort uit vele
    inspanningen vaak om het juist…. te laten lijken.,:)

  • Profielfoto
    ernst.

    * ik had mi net gepost en er verschijnt niks in dit veld*

    Niks byzonders deze TT want dit geldt voor alles in
    het leven. Hoe makkelijker iets lijkt,hoe meer moeite
    er mee gepaard is geweest om het zo te laten lijken.