Cyrille Klaassen
Cyrille Klaassen Nieuws 11 mei 2012

Tablets in de lift, einde nog niet in zicht

Dat tablets steeds hipper beginnen te worden was al een tijdje duidelijk. Volgens onderzoeksbureau Strategy Analytics bestaat inmiddels zelfs al 40 procent van het mobiele breedband aanbod uit tablets. Dat is best knap wanneer je bedenkt dat naast smartphones en tablets, ook mobiele hotspot-apparatuur, USB-breedbandapparaten en zelfs laptops van dit label worden voorzien.

Een belangrijke rol is daarbij natuurlijk weggelegd voor de iPad. Een dikke twee jaar geleden, vlak voor de lancering van de eerste iPad, waren tablets nog een zeldzaamheid in de schappen bij de telefoonboer. Inmiddels vliegen ze als zoete broodjes over de toonbank.

Voor het onderzoek dat de mannen bij Strategy Analytics deden werden gegevens verzameld van 113 mobiele operators afkomstig uit maar liefst 33 landen. Daaruit bleek dus dat een kleine 40 procent van het aanbod tablet-specifiek is. Tablets spelen daarmee een steeds belangrijkere rol in het leven van de mobiele operator. Een rol die in de toekomst waarschijnlijk alleen nog maar groter zal worden. Dat komt onder andere door Apple’s nieuwste iPad, die de tabletverkopen weer flink heeft doen aanwakkeren, en de opkomst van de 4G/LTE-netwerken, die in steeds meer landen hun intrede doen.

 

Reageer op artikel:
Tablets in de lift, einde nog niet in zicht
Sluiten