Nando Kasteleijn
Nando Kasteleijn Nieuws 22 mei 2012

Apple meest waardevolle merk ter wereld

We staan er bijna niet meer van te kijken. Millward Brown heeft Apple uitgeroepen tot het meest waardevolle merk ter wereld, zo meldt The Next Web. Onze vrienden in Cupertino staan in de top 3 eenzaam bovenaan met een waarde van zo’n $182 miljard. IBM volgt met $115 miljard en Google sluit de rij af met $107 miljard.

Het gaat hier om het zogenaamde BrandZ-onderzoek dat elk jaar door Millward Brown wordt uitgevoerd. Het onderzoeksbureau zegt dat in 2012 ongeveer de helft van de bedrijven in de top 100 in waarde is gedaald. Apple hoort daar niet bij, het bedrijf steeg zo’n 19 procent.

De berekeningen in het BrandZ-onderzoek zijn gemaakt op basis de financiële situatie van het bedrijf en de loyaliteit van de gebruikers. Dat is dan ook een belangrijke reden waarom Apple zo hoog in het rijtje staat. Het bedrijf staat immers bekend om haar trouwe gebruikers.

Samen met Microsoft domineren Apple, IBM en Google de top vijf van de lijst. McDonalds is het echt niet-technologiebedrijf dat ook bij de vijf besten hoort. Volgens Nick Cooper, directeur van Millward Brown, is het duidelijk dat dit de tijd is van de technologiebedrijven.

When cars first appeared or when air travel first appeared, they became liberating. It’s the turn of the technology sector at the moment.

Benieuwd welke bedrijven nog meer in de lijst staan? BrandZ maakt deze infographic van de top 100.

Reageer op artikel:
Apple meest waardevolle merk ter wereld
Sluiten