Tim Cook stelt ongeruste klant gerust

Door: Yoeri - 20 reacties

Nadat Apple bekendmaakte dat John Browett de nieuwe Senior Vice President of Retail zou worden waren mensen bang voor zijn aanstelling. Dixons heeft in het Verenigd Koninkrijk geen goede naam en wordt zelfs het slechtste van Best Buy en RadioShack bij elkaar genoemd.

Tim Cook heeft gereageerd op een mail van een ongeruste klant en zei hierin dat Browett the best by far is.

Tony,

I talked to many people and John was the best by far. I think you will be as pleased as I am. His role isn’t to bring Dixons to Apple, it’s to bring Apple to an even higher level of customer service and satisfaction.

Tim

Het lijkt er dus op dat Tim Cook in tegenstelling tot Steve Jobs wél reageert op e-mails van bezorgde klanten. John Browett gaat vanaf april aan de slag.

Reacties

20 reacties
  • Profielfoto
    DaveFlash

    vaag, alleen omdat Dixons misschien wel of niet in het VK een slechte naam zou hebben?

  • Profielfoto
    johnnan

    Heeft Dixons ook in nederland niet een slechte naam?

  • Profielfoto
    iPredict

    Jup, roddels en emoties worden af en toe erg serieus genomen. En dat zal zo blijven totdat de mens volledig geronotiseerd is, daar zijn we nou mensen voor

  • Profielfoto
    llowboy

    Eerlijke gezegd rezen er bij ook wat vraagtekens bij het bekend maken van deze aanstelling want Dixons in Nederland vind ik een verschrikkelijke winkel qua uitstraling. Ik heb alleen geen ervaring met de klantenservice die misschien wel goed is. Maar wie zijn wij om te twijfelen aan de keus van een CEO als die van Apple… Ik ben niet bij het gesprek geweest dus kan daar ook moeilijk over oordelen, je mag er denk ik wel van uit gaan dat dit een weloverwogen besluit is en ik maak me dan ook geen zorgen!

  • Profielfoto
    Senc

    Dixons is trouwens (na mijn weten) een prima winkel hoor.:-)

  • Profielfoto
    iHam

    De Dixons is een superslechte winkel. Ze hebben een vriend van mij heel vaak opgelicht. Gelukkig is er nu een saturn in de buurt. Hij gaat nu alleen maar daar naartoe.

  • Profielfoto
    Arthur345

    Dixons vind ik gen slechte winkel. IEdereen heeft zijn eigen ervaringen ermee

  • Profielfoto
    Pim.vd.Kleijn

    Ik begrijp niet waarom de keten “Dixons” slecht zou zijn na een negatieve ervaring in één van de winkels. Slechte / vervelende verkopers kun je bij iedere keten vinden!

  • Profielfoto
    JelleSE

    Het ‘Dixons’ waar deze man vandaan komt bestaat uit veel meer dan de
    Nederlands Dixons. Dixons is eigenaar van grote ketens (in de stijl van MediaMarkt) in grote delen van Europa. Zelf werk ik in Zweden bij de Elgiganten wat hier de grootste concurrent van de MediaMarkt is. Customer Service is de hoogste prioriteit binnen onze keten en daar kan Apple nog heel wat van leren. Ik zie hier daarom goede mogelijkheden.

    Dixons Retail

  • Profielfoto
    sanomi78

    Alleen is het zo dat Dixons UK onderdeel is van Dixons Retail Ltd. en Dixons in Nederland is onderdeel van de BAS Group (net zoals bijvoorbeeld Dynabyte en MyCom). De twee hebben dus ook niks (meer) met elkaar te maken.

    Dixons Nederland is ontstaan toen Dixons UK in 1972 besloot om een Nederlands keten van electronica winkels (Rinck) over te nemen. In 1978 werd deze tak alweer doorverkocht (aan Vendex KBB). In 2006 is Dixons Nederland (samen met Dynabyte) in handen gekomen van Dexcom Retail. Halverwege 2011 is Dexcom weer overgenomen door de BAS group. [/wikipediamode]

  • Profielfoto
    html-junky

    Dixons was overigens één van de weinige eerste ketens die Apple producten verkocht toen nog in de tijd van de iBook

  • Profielfoto
    SunKeeper

    @JelleSE: Hallo, heb je toestemming gevraagd om hier zomaar een beetje reclame te gaan maken?:angry:

  • Profielfoto
    karelschapie

    Wat een verschrikkelijk slecht geschreven artikel. Sorry maar dit mag echt opnieuw geschreven worden door iemand die niet zat te slapen.

  • Profielfoto
    poing

    Ja aan mij:cool: en ik zei doe maar.

  • Profielfoto
    karelschapie

    Overigens zegt het feit dat ze bij Dixons (NL) op de bon zetten dat je een verzekering bij een iPad weigert genoeg over de service. Ik ga er nooit meer heen.

  • Profielfoto
    xvisx

    De Dixons is een superslechte winkel. Ze hebben een vriend van mij heel vaak opgelicht. Gelukkig is er nu een saturn in de buurt. Hij gaat nu alleen maar daar naartoe.

    Slimme vriend heb je dan… teruggaan naar een winkel die je heeft ‘opgelicht’, meerdere keren blijkbaar. Stoot een ezel zich doorgaans niet twee keer aan dezelfde steen?

  • Profielfoto
    ruben

    Ik denk niet dat dat echt tim cook was maar gewoon iemand die bij apple werkt

  • Profielfoto
    VlamMans

    Haha, Ja want de Saturn/Media Markt is een fantastisch bedrijf. :’)

  • Profielfoto
    THX-1138

    Dixons is vooral 1 van die winkels die op het punt staat uit het (winkel)straatbeeld te verdwijnen. Mensen kopen de spulletjes die bij Dixons verkrijgbaar zijn, steeds meer online.

  • Profielfoto
    sanomi78

    Uit ervaring weet ik dat toen Dixons/Dynabyte nog onderdeel was van Dexcom de druk om extra garantie/verzekeringen te verkopen enorm was. Toen de verkoop aan de BAS group rond was is deze druk fiks gedaald en is het accent verlegd naar het verbeteren van de service.