7 voordelen van Apple Store in Nederland

Door: Koen van Tongeren - 65 reacties

Overal in Nederland en België staan Apple-fans te trappelen om zaterdag 3 maart als eerste de Apple Store in Amsterdam te betreden. Apple’s retail stores hebben wereldwijd zowel tijdens als na de opening een grote aantrekkingskracht op toeristen en de lokale bevolking.

Maar waarom al dat enthousiasme? Bij je lokale Premium Reseller worden immers de zelfde producten verkocht tegen de zelfde prijzen. Toch zijn er verschillen. OMT zet zeven redenen voor je op een rij waarom ook jij blij moet zijn met een Apple Store op Nederlandse bodem.

1. unieke ervaring
Toen in 2001 de eerste Apple Store geopend werd geloofden maar weinig mensen dat dit steriele winkelconcept een succes zou worden. Nu lijkt de Apple Store een heilige graal te zijn geworden voor andere retailketens. Shoppen in een Apple Store is een unieke ervaring. Dit begint al bij binnenkomst. Met name flagship Stores (waar de winkel in Amsterdam er één van is) lijken meer op musea dan op winkels. Originele elementen van het gebouw worden afgewisseld met strakke vormen, uitgevoerd in hout, metaal en glas. Los van de producten is Een Apple Store zelf al een etalage van perfectie en een lust voor het oog.

Apple Store Opera in Parijs

2. personeel
De ervaring gaat door zodra je geholpen wordt. Niets ten nadele van medewerkers in een Premium of Authorised Reseller maar nergens anders dan in een Apple Store zal je beter getraind personeel vinden. ‘Normale’ medewerkers moeten drie weken aan cursussen doorstaan voordat ze mogen beginnen. Vervolgens worden ze regelmatig bijgeschoold. Medewekers die workshops geven krijgen nog meer trainingen en de barmannen en -vrouwen van de Genius Bar moeten zelfs een opleiding in Cupertino volgen voordat ze aan de slag kunnen. Je krijgt dus niet snel twee verschillende verhalen van twee verschillende medewerkers en ‘dat weet ik niet’ zal je ook niet vaak horen. Medewerkers weten precies wat ze jou kunnen vertellen en naar wie ze je moeten doorsturen als ze het antwoord zelf niet weten.

teambuilding Apple Store-personeel

3. service
De klantenservice in Apple Stores wordt alom gezien als uitmuntend. Het epicentrum is hier de Genius Bar. Iedereen kan er (na het maken van een afspraak) terecht met vragen, defecten en problemen, zolang ze maar Apple-gerelateerd zijn. Omdat al het personeel zo grondig is getraind, is de kans groot dat je probleem direct verholpen kan worden. Kleine reparaties worden direct in de winkel uitgevoerd. De ervaring leert dat Genius-en zelfs soepel omgaan met gebroken iPhone-schermen en andere defecten die niet onder garantie vallen.

Genius Bar in Amerikaanse Apple Store

4. altijd wat te doen
Eén iPad-hoesje is rood, een ander is weer groen, in een Apple Store is altijd wat te doen. Nadat je je hebt vergaapt aan het prachtige interieur en de gadgets op de houten tafels kun je aanschuiven bij een van de gratis seminars die gedurende de dag gegeven worden. De onderwerpen zijn divers genoeg om niet snel twee keer naar het zelfde te hoeven luisteren. Ook worden er speciale bijeenkomsten georganiseerd voor doelgroepen uit de zakelijke wereld, het onderwijs en de creatieve markt. Daarnaast worden er regelmatig gastsprekers uitgenodigd in de Apple Store. Zo staan er voor de Amsterdamse Store al presentaties van LEGO, een iOS-gochelaar en professionele iPhone-fotografen ingepland.

DJ optreden in Apple Store Sydney

5. altijd voorraad
Als je op zoekt bent een standaard model Mac dan heeft een (grote) reseller die doorgaans wel voor je in voorraad. Wil je echter een model met meer RAM-geheugen, meer opslag of een krachtiger processor dan moet je Mac waarschijnlijk BTO (Built To Order) besteld worden. Apple Stores hebben doorgaans elk product op voorraad, ook modellen met grotere processors of meer RAM. Als jij dus op zoekt bent naar een Mac die je lokale APR niet op voorraad heeft, dan is de kans groot dat je bij de Apple Store wél meteen je instant-satisfactionhonger kan stillen.

Ook aangepaste modellen zijn vaak op voorraad in een Apple Store

6. nieuwe producten
De opening van een Apple Store betekent echter niet automatisch dat nieuwe producten nu ook sneller in Nederland verkrijgbaar zijn. Bij uitkomst van een nieuwe iPhone of iPad blijven we als land te klein om met de eerste linie aan grote afzetmarkten mee te mogen doen, Apple Store of niet. Toch betekent de opening van de Amsterdamse Apple Store wél dat jij je iPad 3 of iPhone 5 zometeen waarschijnlijk sneller in huis hebt dan nu. Op het moment dat een product in Nederland uitgebracht wordt krijgen APR’s en Authorised Resellers immers een kleine hoeveelheden die meestal direct uitverkocht raakt terwijl Apple Stores enorme voorraden krijgen die vervolgens dagelijks aangevuld worden. Wil jij er dus zeker van zijn dat je als eerste een nieuwe Apple gadget in handen krijgt, dan is het Leidseplein vanaf nu the place to be.

Apple Stores krijgen meer voorraad dan reguliere resellers.

7. gratis internet
Als je in het buitenland wel eens een Apple Store bezocht hebt zal het je vast opgevallen zijn dat het er altijd druk is. Denk alleen nu niet dat alle mensen die een Mac of iPad uitproberen daadwerkelijk van plan zijn om zo’n apparaat te kopen. Apple Stores zijn populaire hangplekken voor jongeren, toeristen en andere mensen die op zoek zijn naar één ding: gratis internet. Op iedere Mac, iPhone, iPod touch en iPad in de winkel kan onbeperkt ge-internet worden. Daarnaast is er een gratis WiFi-netwerk beschikbaar. Kortweg betekent de opening van de Amsterdamse Apple Store dus dat er een gratis internetcafé en gratis hotspot op het Leidseplein bijkomt.

Apple Stores worden ook gebruikt als gratis internetcafés

Lees ook deel 2: 7 redenen om bij je lokale reseller te blijven kopen

Reacties

65 reacties
  • Profielfoto
    jesper211232

    hoe zit het met de garantie?

    soms word je doorverwezen bij een APR naar Apple,
    dat is meestal niet terecht, omdat je garantie hebt bij de APR zelf.

    als ze dat bij de Apple Store zeggen, is het dan wel terecht?
    en heb je dan maar 1 jaar garantie?

  • Profielfoto
    karelschapie

    Apple store 5th avenue was een heerlijk plekkie om even te facebooken in NYC, Starbucks overigens ook. Ben blij dat de store komt en ga een kijkje combineren met het isaacson evenement

  • Profielfoto
    GT1988

    Gratis wifi heb je ook bij de macdonalds dus dat lijkt me een beetje een vergezocht ‘voordeel’.

  • Profielfoto
    maluku-nick

    Agh, het is toch wel een mooi stukje winkel dat Amsterdam mag verwelkomen!

  • Profielfoto
    poing

    Ik moet helemaal niks.

  • Profielfoto
    kingthijs23

    Worden het toch nog wat met Nederland, door deze officiële Apple Store, om nog even te reageren op GT1988 ik heb nog nooit een stabiel Mcdonalds netwerk gevonden, dus ja dat is een voordeel.
    Maar kom op..iedereen met een iPhone moet tenslotte 3G data abbo hebben haha xd
    Zeker snel een kijkje nemen, ben benieuwd of het echt zo chique is, als ze daadwerkelijk zeggen…

  • Profielfoto
    JanJansen

    Dan even wat grote nadelen.

    Als je bij de Online Store besteld dan:

    1. Krijg je het netjes en zeer snel thuisbezorgd.
    2. Heb je 14 dagen ‘niet tevreden, geld terug garantie’.
    3. Kun je in de gewenste configuratie bestellen.
    4. Heb je geen peperdure parkeerproblemen.
    5. Hoef je niet te lopen sjouwen.

    En als je al zelf wilt lopen sjouwen. koop het dan bij een Mediamarkt want daar heb je (1) ook 14 dagen niet goed, geld terug en (2) 2 jaar garantie zonder gezever.

    Wil je een Macbook hebben, ga dan naar Mycom daar (1) 7 dagen niet geld geld terug en (2) zelfs 3 jaar garantie.

    Kortom, in de Apple Store in A’dam of een retailer kopen is de slechtste keuze die je kunt maken.

  • Profielfoto
    Ouw

    Inderdaad, zie punt 7, is het meestal erg druk in zo’n Apple Store. Voordeel is dat het personeel niet prompt hijgerig in je nek springt, zoals hier ten lande bij sommige resellers wel eens het geval is. Je kunt, in die mensenmassa, rustig rondkijken.
    Pas op met die schitterende glazen trappen. In San Francisco miste mijn vrouw een tree bij een tussenplateau omdat het contrast ontbreekt. Het toegeschoten personeel was erg zenuwachtig. Kennelijk benauwd voor een schadeclaim. Typerend voor de VS.

    En ja, het internet bij McDonalds is bagger. Het voedsel ook. De WC’s zijn schoon, dat dan weer wel.

  • Profielfoto
    sedikit

    Dit zullen de “normale” apple winkels in Amsterdam leuk vinden met hun toch al kleine winstmarges….

  • Profielfoto
    MacBeer2

    Sedikit, de prijs voor de consument blijft hetzelfde of je nou bij een APR of direct bij Apple koopt. Of bedoelde je dat niet?
    Veel mensen vergeten dat de komst van een Apple Store ook enkele voordelen biedt voor resellers in Amsterdam. Want die zijn er wel zeker.

  • Profielfoto
    AppleStef

    Apple Stores hebben doorgaans elk product op voorraad, ook modellen met grotere processors of meer RAM.

    Moet het niet zijn ‘krachtigere processor’ of ‘snellere processor’?

  • Profielfoto
    michieldorjee

    Jammer dat jullie de ‘Apple Store only’ producten niet noemen:(
    Zoals de rode iPod Nano, speciale kleur Jawbone Jambox en veel meer. Allemaal producten die je niet in een reseller kan kopen maar wel bij Apple zelf (hoe graag een reseller het ook mocht willen verkopen).

    En wat dacht je van de studenten aanbieding, ze mogen nu wel geen iPod touch bij een mac meer geven, maar de actie van elk jaar geld niet voor resellers…

  • Profielfoto
    bartvanderveer

    Wat zijn in item 2 regel 5 medewekers ?….

  • Profielfoto
    KR1275

    Ook ik zal me vast eens laten verleiden om binnen te kijken, maar wat valt er eigenlijk te zien?? Al dat spul staat in vrijwel elke computerwinkel. Die nerds die steeds overal aanzitten en niet aan de kant gaan, als je zelf serieus iets wilt proberen… daarvoor hoef je niet naar de Apple Store. Leuk dat het er is, maar ik vraag me af of de Apple winkels wel zo blij zijn. Die worden toch (weer) in de steek gelaten door Apple.
    En accessoires zullen bij de Apple store wel net zo duur zijn als online of bij APR’s.
    Trots dat het in Amsterdam is? Beetje wel, maar het verrijkt niemands leven…

  • Profielfoto
    iFlorens

    Gratis wifi heb je ook bij de macdonalds dus dat lijkt me een beetje een vergezocht \’voordeel\’.

    Ik moet iedere keer als ik in de McDonalds ben mn wi-fi uitzetten, omdat het internet daar zo sloom is dat het onbruikbaar is, waarschijnlijk omdat je dingen moet accepteren enzo. In Apple Store’s is dat zover ik weet niet zo en kan je gewoon gelijk aan de slag, net zoals je wifi netwerk thuis.

  • Profielfoto
    sedikit

    Sedikit, de prijs voor de consument blijft hetzelfde of je nou bij een APR of direct bij Apple koopt. Of bedoelde je dat niet?
    Veel mensen vergeten dat de komst van een Apple Store ook enkele voordelen biedt voor resellers in Amsterdam. Want die zijn er wel zeker.

    Ik bedoel uiteraard het nadeel dat de andere apple-winkels ondervinden van deze nieuwe tempel.

  • Profielfoto
    Ilupo

    Ik hoop dat ze ook de VS prijzen hanteren

  • Profielfoto
    mrmilo

    Wat @jesper211232 zegt. Garantie.
    Ik ben ooit naar een APR in Utrecht gegaan om mijn MacBook pro adapter de vervangen. De vraag die ik daar stelde was of er nog garantie of een replacement programma voor was. Deze vraag werd direct beantwoord met de vraag of ik de laptop bij hun had gekocht…dat was niet zo. Die had ik besteld via apple store op internet. Dus geen hulp, bel Apple maar.

    Nu is mijn accu van dezelfde laptop helemaal opgezwollen en ga in maart dus kijken wat zij daarvan vinden bij de ‘real life’ Apple store. Ben benieuwd.

  • Profielfoto
    District

    Kan ik hier ook terecht qua garantie met een in USA gekochte iPhone (gekocht in Apple Store)?

  • Profielfoto
    pim939

    Ik hoop dat ze ook de VS prijzen hanteren

    was het maar zo een feest

  • Profielfoto
    spacefreek

    Ik hoop dat ze ook de VS prijzen hanteren

    Daar heeft Apple niet zo veel over te zeggen…:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-verschil-in-prijzen-btw-wisselkoersen-en-invoer

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Niet zoveel voor mij om er overtuigd van te zijn. Maar ik koop sowieso nauwelijks meer in winkels. Alleen kleding noodgedwongen om te passen, maar heb verder niemand nodig om mij iets te vertellen over producten.

  • Profielfoto
    Dustin24

    Het is niet zo handig om in belgië te gaan staan trappelen, daar gebeurt niks:lol:

  • Profielfoto
    Pepperonie

    Kan ik hier ook terecht qua garantie met een in USA gekochte iPhone (gekocht in Apple Store)?

    Ja, Apple’s garantie dekking is wereldwijd. Zelfs al zit je in hongkong kan je nog een Apple Store binnen lopen met je probleem. Voorwaarde wel is dat het product in dat land wordt verkocht. Al koop jij een iPhone 5 in de VS en die is nog niet uit in Nederland, dan kunnen ze je niet verder helpen. Maar anders kan je er zo binnen lopen, waarschijnlijk moet je wel een afspraak maken met een genius.

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Gratis WIFI in Amsterdam? Zal vast net zo gezellig worden als bij de koffieautomaat in de Albert Heijn. Dat is trouwens geen voordeel.

  • Profielfoto
    knekkie

    Ik ben niet bang voor de APRs. Die zullen net zoveel zoniet meer gaan verkopen. In amerika heb je naast de vele Apple stores ook zat APRs die goede omzetten draaien. Omzet uit bijverkoop persoonlijke klanten binding enz.

    De Apple store zal puur een experience geven zoals apple die bedoelt heeft. Ze zullen om dat aan te sterken de seminars en one2ones verzorgen. Ze zullen een handige eerste plek bij pech zijn. Verhalen over gelijk omruilen en meer coulance ook als je daar niet gekocht hebt zullen deels waar zijn. Maar ook dit blijft gewoon een winkel.

    En naast al dat verkopen ze de apple producten.
    Dat totaal plaatje zal er biet voor zorgen dat je weg blijft bij de APR. Je zal de apple store mar te druk of te verweg vinden. Heb je pech met hardware en wil of kan de APR niet verder helpen dan heb je altijd nog de store waar je terecht kan. Maar verwacht geen wonderen.

  • Profielfoto
    streeff

    Ja, ik werk de hele dag achter zo’n apparaat. Maar ik moet altijd eerst aan mijn groenteman denken als ik dat woord lees.

  • Profielfoto
    koen

    Ik hoop dat ze ook de VS prijzen hanteren

    De prijzen zijn hetzelfde als in de online Apple Store.

  • Profielfoto
    jamba

    JanJansen 4 uur geleden
    Dan even wat grote nadelen.
    Als je bij de Online Store besteld dan:
    1. Krijg je het netjes en zeer snel thuisbezorgd.

    Als ik iets bestel bij de online Apple Store moet ik plannen en een dag vrij nemen omdat de postbesteller niet op zaterdag of ’s avonds komt. Kan je uren voor de deur gaan liggen en wachten tot dat je pakje komt. Dat is ook niet alles!

  • Profielfoto
    Haike

    En naast al dat verkopen ze de apple producten.
    Dat totaal plaatje zal er biet voor zorgen dat je weg blijft bij de APR. Je zal de apple store mar te druk of te verweg vinden. Heb je pech met hardware en wil of kan de APR niet verder helpen dan heb je altijd nog de store waar je terecht kan. Maar verwacht geen wonderen.

    Voor mij gaat de store dichterbij zijn dan de twee APR’S hier in de stad. Plus dat ik van het gezeik af ben, dat ondanks dat er nog garantie op mijn MBP zit, ze het niet willen aannemen omdat ik de machine niet bij hen gekocht heb. Bij de Store heb je daar geen last van.:wink:

  • Profielfoto
    MichaelB

    Toch vraag ik me af of punt 3 hier ook wel zo goed zal verlopen…

    Er zijn meerdere Amerikaanse ketens in Nederland actief, maar nergens kunnen ze tippen aan de service die je in Amerika krijgt.

    We zullen zien.

    Maareh, no-way dat ik speciaal naar A’dam ga rijden om in overvolle winkel, na ergens een orgaan verkocht te hebben om een parkeerplek te kunnen betalen, m’n Apple ding ga kopen. Internet FTW! :sarcastic:

  • Profielfoto
    joke_name

    een apple-tempel in mijn stad en wel op 10 minuten fiets afstand :), het leven is zo mooi :).

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Leuk hoor, maar naar 020 voor een computer, no way.

  • Profielfoto
    Brombeer

    Het moet allemaal ergens van betaald worden en ik weet ook door wie.

  • Profielfoto
    R-Flow

    Ook al is het voor mij een klein stukje met de tram bestel ik een Mac liever online. Dan wordt je tenminste gedekt door de 14-dagen retourneringsperiode en kan je alles gewoon doodleuk terugsturen zonder reden op te geven. Handig als je bijv. één dode pixel hebt. Of hanteren “offline” Apple Stores hetzelfde?

  • Profielfoto
    JC772

    Kom net van het Leidse plein vandaan en ze zijn er letterlijk 24/7 aan het werk. Zojuist zijn de steigers rondom de glazen trap weggehaald! Ik kon net even naar binnen spieken. Dus als je echt niet kunt wachten tot 3/3 maak je ’s nachts de meeste kans op het Leidse plein.

    /uploads/community/cb52b6ee1b3b4171e418ae71ef964b47eaa8532c_0.png

    Trouwens, aan de overkant in de Stadsschouwburg/Stanislavski heb je ook gratis wifi, en als je wilt ook nog een lekkere kop koffie erbij.

  • Profielfoto
    JC772
  • Profielfoto
    maconly

    stinkstad

  • Profielfoto
    Tuvok

    Wat een onzin artikel. Een Apple Store kent helemaal geen voordelen. De argumenten lezend denk ik meer aan een toeristische attractie meer niet.
    Staat straks misschien in de VVV gids.

    Ik blijf lekker bij mijn reseller, werkt prima en ook online is prima.

  • Profielfoto
    ro_me

    Hoe gaat dat in de praktijk? Lange rijen, hordes toeristen, gezichtboekende pubers, Mensen die naar een dj staan te kijken????? Klinkt niet echt uitdagend om daar je nieuwe duurbetaalde Mac te gaan kopen. Of valt dat wel mee?

  • Profielfoto
    mowat

    Als ik ooit eens in Amsterdam kom , en toevallig door de straat loop waar hij staat , dan zal ik wel eens binnenlopen. Dat doe ik ook als ik in Antwerpen , Brussel of Turnhout een Apple winkel passeer. Maar er speciaal voor naar Amsterdam of Brussel rijden zeker niet. Of om er iets te gaan kopen zeker niet. Dat doen we gewoon bij de dichtstbijzijnde Apple-verkoper.

  • Profielfoto
    wouwout

    Misschien moet er het woord “advertentie” boven dit artikel komen?

  • Profielfoto
    Caszz

    jesus! wat een zure reacties weer. Wat erg als je altijd zo ontevreden bent en het nooit goed is.
    Leuk positief artikel! Jammer dat het bij sommige mensen altijd maar weer omslaat in negatief gezeur….:slant:

  • Profielfoto
    Tuvok

    jesus! wat een zure reacties weer.

    Ik vind de reacties niet zuur. De reacties worden geschreven omdat het artikel erg overdreven is alsof het een attractie/tempel is waar je echt naartoe moet gaan. Het is maar gewoon een winkel, en de 7 voordelen ervaar ik persoonlijk niet als voordelen.

  • Profielfoto
    MichaelB

    @Caszz

    Wordt realistisch kijken naar het openen van EEN WINKEL nu al als “negatief gezeur” bestempeld?

    Volgens mij worden hier alleen maar twijfels bij de genoemde “voordelen” uitgesproken.

    Het zou, voor mij, pas nieuws zijn als er een Apple Store in alle grote steden (200.000 inwoners+) zou komen. Wat heeft een store nu voor meerwaarde als je 25km van de stad woont? Zeg maar, het grootste deel van Nederland.

  • Profielfoto
    Caszz

    Ja dat is gewoon marketing. Dat is sowieso over the top.
    Reclame van mediamarkt weleens gezien? (WAAAAAAAAAAAAAAAAAANZIGGE UITVERKOOP!!!!!!!!) Is ook gewoon een winkel die uitverkoop heeft.

  • Profielfoto
    Caszz

    Ik bedoel zo kan je over iedere winkel wat realistisch opmerken.

  • Profielfoto
    R-Flow

    stinkstad

    Blijf met dat zure minderwaardigheidscomplex vooral in 010 zitten…

  • Profielfoto
    Marius1976

    Alweer een aardig tijdje terug werd er ergens geschreven dat de Apple community veel weg heeft van een kerkgemeenschap. Ik denk dat daar op zijn zachtst gezegd wel een zekere kern van waarheid in zit. De AppleStores zijn feitelijk de kerkgebouwen. Op grond van die theorie snap ik het enthousiasme wel bij de zogenaamde ‘fanboys’ / aanhangers. Op dit moment is door hen héél lang gewacht. Eindelijk een èchte AppleStore. Alsof een droom uitkomt.
    .
    Ik gebruik ook veel Apple producten. En daar ben ik tot op zekere hoogte ook wel tevreden over. Al strekt mijn enthousiasme eigenlijk niet verder dan OS X (en in zekere zin iOS). De hardware vind ik van een bedenkelijke kwaliteit, en de bedrijfsfilosofie van Apple stuit mij bijzonder tegen de borst.
    .
    Ik zie dan ook geen enkel voordeel van deze AppleStore. Ik vind het één groot vertoon van geldverspilling, en een bewijs dat Apple veel te veel geld verdient.
    .
    Het is begrijpelijk dat apple-idolaten dit niet zien. Ik vind dat ook niet erg. Maar om nou kritische geluiden af te doen als ‘zuur gezeur’ gaat wel erg ver. Wake up, en breng in ieder geval de moed op in te zien dat er ook nog wel andere meningen dan ‘Ooooh geweldig’ bestaan.

  • Profielfoto
    NI3LS

    Leuk artikel. Not. Even lekker de Apple Store de hemel inprijzen en de APR’s die het jaren voor Apple hebben gedaan en wat hebben opgebouwd de grond in duwen. Want ja, die zijn nog maar weinig waard zo te lezen.

    FAIL.

  • Profielfoto
    fkeunen

    HALLO MENSEN WAT DACHTEN JULLIE VAN DE APPLE STORE APP!!! DIE BINNENKORT UITKOMT VOOR NEDERLAND!!! Echt een super app is dat volgens mij!!

  • Profielfoto
    Morse

    Geen van de voordelen weegt op tegen het feit dat ik 100km moet reizen voordat ik bij de Apple store ben…

    @jesper211232

    Je hebt in alle gevallen 2 jaar garantie, ook al geeft Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie. Als ze je toch maar 1 jaar garantie geven stap je simpelweg naar de rechter vecht je het aan, en win je het altijd. Daar hebben we namelijk een mooie Europese wet voor.

  • Profielfoto
    tiny

    Wat zitten er toch veel mensen bij die het artikel af zeiken! Hebben jullie niets beters te doen?

  • Profielfoto
    reporterdavid

    Leuk zo’n winkel, maar enige reden dat ik daar naartoe wil gaan is voor dat shirt….

  • Profielfoto
    R-Flow

    @jesper211232

    Je hebt in alle gevallen 2 jaar garantie, ook al geeft Apple maar 1 jaar fabrieksgarantie. Als ze je toch maar 1 jaar garantie geven stap je simpelweg naar de rechter vecht je het aan, en win je het altijd. Daar hebben we namelijk een mooie Europese wet voor.

    Natuurlijk jongen, even “simpelweg naar naar de rechter” stappen. Daarnaast zit de zaak iets genuanceerder in elkaar. De Nederlandse wetgeving zit vager in elkaar en moet je kunnen aantonen dat het defect niet door jou is ontstaan (staat ook in die link van je) en daar zit nou juist het lastige. Zie dat maar eens te bewijzen en niet iedereen is in staat kosten te maken.

  • Profielfoto
    IntoCircles

    Let op: Zure reactie onder de stippellijn!

    – – – – – – – – – – – – – – 8< – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

    Jemig, ik krijg zo'n ontzettend Tina gevoel als ik dit artikel lees.

    Als jij dus op zoekt bent naar een Mac die je lokale APR niet op voorraad heeft, dan is de kans groot dat je bij de Apple Store wél meteen je instant-satisfactionhonger kan stillen.

    Gaan we hier straks ook lezen over kerstkilo's en SAS dagen? I sure hope not!

  • Profielfoto
    bluap

    “Volgende week deel 2: 7 voordelen van je lokale reseller”

    We wachten in spanning af… :cool:

  • Profielfoto
    Hagert

    Waar blijven de voordelen van de reseller???

  • Profielfoto
    p2008

    Een Appel is gewoon een te dure computer met een Intel processor ,niets meer of minder .Er is geen een bestuuringssysteem dat gooed is ,ook op een Apple niet

  • Profielfoto
    p2008

    sorry voor de fouten

  • Profielfoto
    JC772

    Wat dacht je van 12% onderwijskorting

    In plaats van 6% everywhere else.

    Foutje op de openingsdag, of echt een voordeel van de Apple Flagship Store!

  • Profielfoto
    marcelnijman

    @Morse: even citeren uit je link: “Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen.”

    Apple is echt niet zo dom om dingen te doen waarbij ze in geval van een rechtszaak kansloos zouden zijn. Hun juristen hebben precies uitgezocht hoe ver ze kunnen gaan.

  • Profielfoto
    AppleFrank

    Applestore of APR?

    Ik lees dat veel mensen meemaken dat men moeilijk doet over de garantie, 1 jaar en dan jammer.
    Ik was samen met een collega bij de opening van de Applestore in Amsterdam, mijn collega zijn MacBook air toetsen vertonen blaasjes (mogelijk door de warmte)
    Het eerste wat de medewerker van de geniusbar zegt is, ja garantie van 1 jaar is verstreken. Voor 154 euro kan hij nieuwe toetsen laten plaatsen.

    Veel mensen doen altijd lacherig over Saturn of Mediamarkt, maar wat zij wel doen is gewoon 2 jaar garantie geven. Klaar.
    Ik koop al jaren Apple spullen bij Saturn of Mediamarkt en de service is altijd goed geweest en zal dan ook nooit iets in APR of Applestore kopen.

  • Profielfoto
    OlafH

    Ben afgelopen week met een kapotte adapter van m’n MacBook Pro van ruim 1,5 jaar oud naar de store geweest.

    Werknemer 1 vertelde me uit zijn ervaring van de APR aan de Rozengracht dat het vaker gebeurde en dat ik te ook in zijn ogen te dure adapter van 79,95 moest kopen. Wel vertelde hij nog even de voordelen van Apple Care en dat, dat misschien voor de volgende keer toch een beter idee was.

    Werknemer 2 maakte meteen een afspraak bij de Genius bar want daar kon ik in ieder geval korting krijgen hij sprak over 15-20 euro.

    Werknemer 3 stuurde iemand met me mee toen ik wilde inchecken voor m’n afspraak bij de Genius bar voor een “swap”.

    Werknemer 4 gaf me na een tijdje klungelen met de juiste code voor het reparatieverzoek waar eerst een bedrag van 49,59 stond uiteindelijk de adapter voor niks mee!

    Kortom er is veel mogelijk, alleen handig als iedereen van elke mogelijke service op de hoogte is, en meteen naar een Genius gaan!

  • Profielfoto
    japson

    Je kan beter gewoon amerikaanse bestellen.. is goedkoper