Michiel de Vries
Michiel de Vries Nieuws 12 januari 2012

Sony komt met concurrent voor iTunes Match en Spotify

De muziekrevolutie die Apple heeft ontketend kan niet worden ontkend. De iTunes Store heeft er eigenhandig voor gezorgd dat het kopen van muziek in het digitale tijdwerk winstgevend blijft. De volgende stap van Apple, iTunes Match, heeft ook in Nederland het groene licht gekregen.

Met iTunes Match kunnen gebruikers tegen betaling hun volledige muziekcollectie in de ‘cloud’ plaatsen om deze waar dan maar ook te streamen of te downloaden. Dit met toestemming van de muzieklabels. Sony heeft het succes van iTunes Match en andere muziekdiensten als Spotify afkekeken en komt het eerste kwartaal van dit jaar met een eigen service: Sony Music.

Sony Music maakt eveneens gebruik van een abonnementsvorm ($4 of $10 per maand): bij het goedkoopste abonnement kan de muziek gestreamd worden, terwijl bij het duurste abonnement de muziek eveneens lokaal kan worden opgeslagen. Een soortgelijke benadering als Spotify dus. Sony Music zal binnenkort in de App Store verschijnen en de muziek is af te spelen op een iOS-apparaat naar keuze.

Mocht de gebruiker kiezen voor een abonnement, dan kan deze putten uit de muziekbibliotheek van Sony, die op dit moment uit ongeveer 15 miljoen nummers bestaat. Het uiteindelijke doel van Sony is duidelijk; meer klanten naar Sony lokken. “Door een dienst van Sony op een concurrerend platform te lanceren, hopen we meer mensen te overtuigen van de kwaliteit die Sony kan bieden,” aldus Tim Schaaff van Sony Network Entertainment tijdens de CES.

 

Reageer op artikel:
Sony komt met concurrent voor iTunes Match en Spotify
Sluiten