iTunes Match nu ook in Nederland

Door: Koen van Tongeren - 162 reacties

Na een rommelige uitrol over Europa is het eindelijk zo ver: iTunes Match is nu ook in Nederland beschikbaar. Weliswaar heeft Apple de dienst nog niet officieel aangekondigd, maar via deze link kan iTunes Match al wel gekocht worden worden voor € 24,99 per jaar. Voor dit bedrag wordt je muziek in iTunes in iCloud gestopt zodat je er altijd bij kan als je een internetverbinding bij je hebt.

Muziek die je in de iTunes Store gekocht hebt is al via iCloud beschikbaar. iTunes Match is dan ook bedacht voor muziek in je iTunes bibliotheek die je niet in de Store hebt gekocht, maar daar wel te vinden is. Het nummer in iTunes wordt gekoppeld aan diens equivalent in de Store. Muziek die niet vindbaar is wordt daadwerkelijk naar de cloud geĂĽpload. Dit werkt alleen met bibliotheken van minder dan 25.000 nummers, iTunes Store-aankopen niet meegerekend.

[jwplayer mediaid=”31997″]

iTunes Match is een synchronisatie- en een backupdienst. Vanaf het moment dat je volledige iTunes-bibliotheek ‘ge-matcht’ is heb je op al je Mac’s en iOS-apparaten de mogelijkheid om muziek (opnieuw) te downloaden. Tijdens het downloaden wordt een nummer al gestreamd, dus je hoeft nauwelijks te wachten als je muziek uit de cloud haalt.

De dienst dient daarmee twee doelen: het geeft je toegang tot al je nummers, ook als je iPhone, iPad of iPod touch er Ă©igenlijk te weinig ruimte voor heeft. Daarnaast biedt het een veilig gevoel dat al je muziek ergens opgeslagen is en altijd opnieuw gedownload kan worden, bijvoorbeeld als je Mac of iOS-apparaat gestolen wordt.

Om er achter te komen of de dienst met jou matcht raden we je aan ons uitgebreide iTunes Match-artikel te lezen.

Reacties

162 reacties
  • Profielfoto
    iFlorens

    Uhm? Langs elkaar heen gepost?:P

  • Profielfoto
    JeremyvanVliet

    YEAH! EINDELIJK!

  • Profielfoto
    appievanr

    Ja hoor! Weer dat vuile kloot gezeik met credit cards en click and buy. Waarom nou gewoon niet met winkel krediet in iTunes.:confused:

  • Profielfoto
    koenvisser

    Ik dacht dat de 25000 nummers limiet was van muziek dat niet door iTunes wordt herkent. Of is het ook met nummers die je ergens vandaan hebt gehaald, die iTunes wel herkent maar alsnog onder de 25000 verstaat?

  • Profielfoto
    weststar

    Artikel tijdelijk niet beschikbaar.
    Krijgt iemand anders deze melding ook?

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Ik heb meteen al gezeik! iTunes Match aangeschaft. Heb al de bevestiging van Click and Buy dat 24,99 zal worden afgeschreven. Maar nergens in m’n iTunes is iTunes Match te bespeuren…….grrr!

  • Profielfoto
    appievanr

    Artikel tijdelijk niet beschikbaar.
    Krijgt iemand anders deze melding ook?

    Nope! Heb al op “Nee, bedankt” geklikt.

  • Profielfoto
    PBP

    @appievanr Of je haalt een itunes kaart bij de Albert Heijn of een andere winkel..

  • Profielfoto
    appievanr

    @appievanr Of je haalt een itunes kaart bij de Albert Heijn of een andere winkel..

    Dat werkt niet! Dat gezeik had ik met iCloud opslag ook al!

  • Profielfoto
    PBP

    @appievanr why not? Kan je Match niet aanschaffen met itunes tegoed:confused:

  • Profielfoto
    maarten1909

    @PBP het is als het ware een ‘abonnement’
    iTunes developing programm is ook niet meer kaartjes te betalen

  • Profielfoto
    francisbacon

    @appievanr why not? Kan je Match niet aanschaffen met itunes tegoed:confused:

    Dat is mij nou net wel gelukt.

    Krijg wel de melding dat Genius succesvol is aangezet… beetje vaag, maar het zal wel aan de drukte liggen…

  • Profielfoto
    appievanr

    @appievanr why not? Kan je Match niet aanschaffen met itunes tegoed:confused:

    Nee, nog niet! HIj zegt bij mij net zo als in iCloud opslag kopen “Bedankt voor de aankoop” en er word niks afgeschreven en gĂ©Ă©n diensten te bekennen.:confused:

  • Profielfoto
    Jeroen-B

    Begrijp ik het nou goed: als ik op mijn Macbook Pro een nummer download (/in iTunes zet), kan ik deze ook direct afspelen op mijn iPhone omdat het nummer in de cloud staat. Of moet je eerst nog synchroniseren?

  • Profielfoto
    PBP

    @maarten1909
    Nee oke, maar developer program loopt ook niet via de iTunes Store

  • Profielfoto
    Tom Goedhart

    Ik krijg de volgende melding als ik op iTunes Match klik:

    Vaag.. Zal nog wel een fout zijn.

  • Profielfoto
    bram91

    Ik krijg ook de melding van Genius bij de iTunes Match link.
    Computer toevoegen krijg ik ook nog een foutmelding.

    Zal wel erg druk zijn nu;-)

  • Profielfoto
    francisbacon

    Naast die vage Genius melding heb ik wel wolkjes naast mn nummers staan.

  • Profielfoto
    Renroelandt

    Wanneer gaat Apple eens beseffen dat wij hier niet zo Credit card achtig zijn. Goed, in Amerika is dat een logica hier niet. En als Apple hier wil verkopen, pas uw diensten aan voor iedereen als elke betaling mogelijkheid.

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Ik blijf maar steeds deze melding krijgen:

    Er heeft zich een fout met iTunes Match voorgedaan. Kies ‘Log uit’ en vervolgens ‘Log in’ uit het Store-menu in iTunes en probeer het opnieuw.

  • Profielfoto
    inawt

    Weet iemand hoe het dan zit met iTunes in the cloud? Ik krijg het voorlopig nog niet voor elkaar om muziek automatisch op alle apparaten te laten downloaden.

  • Profielfoto
    mrtwig

    Ik denk dat we met dit kleine kikkerlandje goed op weg zijn de dienst over te overbelasten.:sarcastic: Ik heb overigens dezelfde meldingen als Ed Mokum.

  • Profielfoto
    fmeesters

    Ik krijg dezelfde Genius-melding. Lijkt me een gevalletje overbelasting…

  • Profielfoto
    marquez

    Ik heb me geabonneerd maar ik kan mijn computer nog niet machtigen en kan ook nergens settings vinden ofzo, en ik krijg dezelfde melding als Ed. Kies log uit en vervolgens log in uit het store menu etc… irritant!

  • Profielfoto
    marte009

    Hier ook de foutmelding:

    “iTunes Match has encountered an error. Please choose Sign Out and then Sign In from the iTunes Store menu and try again.”

    Werkt voorlopig nog niet, zal wel de drukte zijn denk ik…..

  • Profielfoto
    Maarten ter Horst

    En dat keer 5. Hopelijk is het snel opgelost!

  • Profielfoto
    fmeesters

    Ja, we krijgen allemaal dezelfde error…… lost zich vanzelf wel op… :innocent:

  • Profielfoto
    knekkie

    Betekend dit dat ik nu mijn gehele itunes bibliotheek kan weg gooien en eindelijk weer ruimte op mijn computer heb als ik enmaal alles via itunes gematched heb?

    Als ik het goed begrepen heb is het als zolgt.
    Mijn koop geschiedenis is bekend.
    Als ik het weg gooi mag ik het gratis opnieuw downloaden wanneer ik het denk nodig te hebben.

    Kan iemand dat bevestigen?

  • Profielfoto
    appievanr

    Renroelandt,

    Ehm als je een beetje research doet. Je kan ook gewoon een normale bankrekening aan een clickandbuy account toevoegen en hiermee kan je alles in de itunes/app store kopen. hetzelfde geld voor een normale bankrekening aan je paypal account

    Ja, dat kan! Tot dat je gezeik krijg met verkeerde afname of erger. Da’s niet zo iDeal.

  • Profielfoto
    Jeroen

    Goed, zo te horen kan ik beter even wachten..

    Betalen moet dus via een creditcard of via ClickAndBuy?

    Het enige waar ik nog geen duidelijk antwoord op heb gevonden is mijn volgende vraag:
    ‘Mijn muziekbibliotheek wordt dus in de Cloud gezet? Betekend dat simpel gezegd dat ik zo meer ruimte vrij maak op mijn Mac?’ Dit zou wel mooi zijn aangezien ik maar een SSD van 128GB heb.

  • Profielfoto
    jhut

    Hetzelfde probleem als iedereen hier

  • Profielfoto
    ibla

    Vaag dat er helemaal niks wordt aangekondigd op de Apple website. Ook als je gewoon de iTunes store opent zie je niks. Nog geen banner zelfs….

  • Profielfoto
    gilbert69

    Wat jullie zeggen.. errug vreemd dit allemaal.. wel innen maar de rest…

  • Profielfoto
    Borg

    Je kunt in de kolommen de iCloud status aanvinken. Bij mij staat er bijna overal ‘wachten…’

  • Profielfoto
    mymac

    Betaald: Ja. iTunes Match: Nee.

    … And now we wait.

    Waarom nemen sommige mensen geen creditcard overigens? Het kost op jaarbasis een paar tientjes en daarmee krijg je enorm veel betaalgemak. Click and buy is gewoon rommel…

  • Profielfoto
    Ladurance

    Maar dat krijg je niet. Je maakt een nieuw clickandbuy account. je voegt je rekening toe en klaar. Ik gebruik nu al 1,5 jaar clickandbuy en alles werkt perfect

    Als student wil het nog weleens voorkomen dat ik op mijn betaalrekening niet genoeg geld heb voor een rekening. Kan gebeuren, haal ik wat geld van mn spaarrekening en zet ik het over op m’n spaarrekening. Clickandbuy zorgt er echter gelijk voor dat je Appleaccount geblokkeerd wordt en brengt daarnaast gelijk 25 euro in rekening. Iets wat volgens het Nederlands recht onrechtmatig is. Hierover heb ik Clickandbuy meermaals geconfronteerd, maar nooit ook maar 1 reactie terug gehad.

    Waarom nemen sommige mensen geen creditcard overigens? Het kost op jaarbasis een paar tientjes en daarmee krijg je enorm veel betaalgemak. Click and buy is gewoon rommel…

    Omdat je daarvoor een betaald inkomen nodig hebt en veel studenten dat in elk geval niet hebben. Ik zou maar al te graag een cc nemen maar tot ik een vaste baan heb zit ik vast aan clickandbuy.

  • Profielfoto
    Lexis

    Waarom doet iTunes in the Cloud het trouwens nog niet in NL?
    Zie geen switch bij mijn iOS settings…

  • Profielfoto
    koolenboer

    @Lexis

    Volgens mij werkt iTunes in the Clouds al wel hoor.
    Als ik via mijn iPhone in de iTunes app bij “aankopen” kijk zie ik nu ineens als mijn gekochte muziek met een Cloud symbooltje ernaast. Die was nooit eerder het geval.

  • Profielfoto
    Hasoweh

    Rabo Basecard voor studenten! €3,99 per kwartaal.

  • Profielfoto
    w1mster

    Dat begint goed!

    Ik vrees dat ze nog een knopje ergens moeten omzetten…

  • Profielfoto
    gilbert69

    @lexis klopt, maar probeer maar eens een nummer uit de cloud halen die niet op je iPhone staat …gaat niet lukken

  • Profielfoto
    PH-SKY

    Waarom is iedereen zo verbaasd over het feit dat het nu niet allemaal vlekkeloos verloopt? Dat is tot nu toe in alle landen geweest bij de uitrol van iTunes Match en iTunes in the Cloud voor muziek… Over 1 of 2 dagen doet alles het gewoon zoals het hoort. Geezz…

  • Profielfoto
    dennispas

    Wel betaald maar geen iTunes match

  • Profielfoto
    Ladurance

    Rabo Basecard voor studenten! €3,99 per kwartaal.

    Schijnbaar is dat ook een optie bij het studentenpakket. Ideaal! Morgen maar eens naar kijken. Bedankt voor de tip!

  • Profielfoto
    vincentvega

    ik heb werkelijk geen idee hoe ik het moet activeren! onder store zie ik nergens staan dat ik iTunes Match kan activeren

  • Profielfoto
    vincentvega

    @JWB hoe doe jij dat nou? en waarom lukt het mij niet via iTunes zelf?

  • Profielfoto
    Statenweg

    Hier hetzelfde probleem. iTunes Match aanschaffen is gelukt, maar toevoegen computer leidt tot foutmeldingen.:sad:

  • Profielfoto
    knekkie

    is het wel officieel gelanceerd??

    of heeft een smart ass gewoon de link gevonden.
    geen banjers idd apple adverteert er niet mee helemaal niks.

  • Profielfoto
    El Lucha

    Hier hetzelfde probleem. #geduld

  • Profielfoto
    Headphonez

    Zie ik hierboven weer typisch een gevalletje:
    Hoe hyper kun je zijn?? Allemaal tegelijk graag!! Daar word je zo lekker vrolijk van! Ik kan er iig om lachen!! Mooi dat het er nu “eindelijk” is.
    Ga ik einde van de week maar eens even rustig voor zitten.
    Ik moet nog even mijn iTunes nog even nalopen, ik moet namelijk nog eerst een heleboel bootlegs uit mijn iTunes halen die nergens anders mogen staan dan op mijn pc en dj Bag. Nouja USB stick tegenwoordig! …

  • Profielfoto
    gijzzz

    Hoeveel gb is 25.000 nummers eigenlijk ongeveer?
    Of hoeveel albums is dit?
    En is een nas of een pogoplug niet handiger aangezien je die maar 1 keer betaald
    en voor deze service moet je volgens mij jaarlijks afrekenen?

    En betekend dit dat iedereeen z’n bij elkaar gedownloade verzameling hiermee ook kan uploaden?

    Wat ik me eigenlijk afvraag zijn er nadelen?

  • Profielfoto
    Verwijderen

    @gijzzz kijk eens naar je energieverbruik met zo’n NAS, dat is ruim meer dan 25 euro per jaar. En een NAS kost al snel meer dan 500 euro, dus dat kost je heel wat jaar om die eruit te halen. Als je al een NAS hebt is het een goede optie, maar het gebruiksgemak van Match is denk ik in dit geval wel belangrijk.

  • Profielfoto
    Statenweg

    @knekkie: Ik heb ook het idee dat het eigenlijk nog niet officieel gelanceerd is. iTunes Match was ook nog op geen enkele manier zichtbaar in iTunes, alleen met bovenstaande link. Waarschijnlijk nog even geduld hebben dus…

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Genius uitgezet.
    Nogmaals geprobeerd.
    En toen kreeg ik toch de reactie dat Genius is aangezet.

  • Profielfoto
    SunKeeper

    Iemand dit al gezien?



    Ik wilde gewoon een gratis nummer downloaden. De dienst is dus wel officieel gelanceerd.

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Als we allemaal nu even het komende kwartier niet meer proberen….. (dan kan ik even downloaden….) … Dank u.;-)

  • Profielfoto
    Zomer

    Lekker of niet je lezers blij maken met niks, even zo’n affiliate code aan je link pakken zodat je gewoon 5% pakt op elk abonnement. En net doen of de service al officieel beschikbaar is, zodat mensen het toch wel kopen.

  • Profielfoto
    THX-1138

    Hoe gaat iTunes Match eigenlijk om met bootlegs enzo…. ??

  • Profielfoto
    Verwijderen

    @zomer Jezus, ja, ik zie het ook.
    Wat een stelletje ratten!!!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Ze krijgen 4-5% over de aankoopprijs. Op 25 euro is dat dus ongeveer 1,25 als je via het linkje iMatch koopt.
    Goed om te weten….. Dit hadden ze eigenlijk zelf ook we even mogen melden.

  • Profielfoto
    Rensvw

    iTunes Match staat er bij mij niet eens tussen!

  • Profielfoto
    PatrickHopman

    @Swiftly is dat serieus? Lekker bezig OMT, mij ben je als bezoeker kwijt

  • Profielfoto
    Lexis

    @Zomer en @Swiftly
    iPhoneclub heeft het ook, alleen dan midden in de link en het staat er als a=1380330. Wel dezelfde affiliate code. Of zou het toch echt bij de URL horen?

  • Profielfoto
    bram91

    @Swiftly @PatrickHopman

    Ben blij dat OMT dit doet. Mede hierdoor bestaat deze website.
    En verder, wat maakt het uit dat OMT hier wat voor krijgt? Het abonnement van iTunes Match wordt er voor jullie niet duurder op hoor.
    Gun het OMT (en vele andere sites die precies hetzelfde doen) zodat ze nog langer dan vandaag door kunnen gaan met deze website!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    @bram91 Je verwacht dit net, je denkt dat je een deal maakt met Apple, maar OMT verdient er dan blijkbaar ook aan. Dat vind ik niet netjes. En nu er geld te verdienen is zijn ze plots snel met het nieuws. Normaal duurt het een dag of langer voor het nieuws hier geplaatst wordt.
    En er zijn denk ik (oa op het forum) een heleboel vrijwilligers, krijgen die ook iets?

  • Profielfoto
    Verwijderen

    @Lexis Dat zou nog erger zijn, iemand verdient hier heel goed aan. Stel dat er 50.000 mensen via deze site of die van iPC dit aankopen dan is dat toch al zo’n 62.500 euro.

  • Profielfoto
    Zomer

    @Lexis Nee dat is toch echt het affiliate ID. Dan heeft waarschijnlijk OMT een kijkje genomen op de website van IPC. :slant:

  • Profielfoto
    marcelnijman

    Ik vind het prima als OMT hier geld aan over houdt. Maar waarom staat dat er niet bij, juist als aanmoediging om het via hen te doen?

  • Profielfoto
    mymac

    Omdat je daarvoor een betaald inkomen nodig hebt en veel studenten dat in elk geval niet hebben. Ik zou maar al te graag een cc nemen maar tot ik een vaste baan heb zit ik vast aan clickandbuy.

    Er zijn tegenwoordig ook creditcards voor studenten. ING en ABN hebben het in ieder geval allebei.

  • Profielfoto
    mytecmaster

    Ladurance

    Omdat je daarvoor een betaald inkomen nodig hebt en veel studenten dat in elk geval niet hebben. Ik zou maar al te graag een cc nemen maar tot ik een vaste baan heb zit ik vast aan clickandbuy.

    Er zijn tegenwoordig ook creditcards voor studenten. ING en ABN hebben het in ieder geval allebei.

    Yup ik heb het bij ING heel erg handig, het is geen echte creditcard. Het werkt als een creditcard maar na elke maand wordt het te betalen bedrag van je rekening gehaald roodstaan kan niet. Heel erg handig sinds 6 maanden heb ik 1 al meerdere malen gebruikt.

  • Profielfoto
    JWB

    Wat ik nog steeds niet helemaal snap: kan je je slechte illegale downloads ook witwassen op je Mac zelf of krijg je alleen een legale versie op een device. En, is het dan mogelijk om de legale versie over te zetten naar je Mac om zo je slechte illegale versie te vervangen? Uiteraard heb ik zelf natuurlijk alles in iTunes gekocht en vraag ik dit voor een vriend….:innocent:

  • Profielfoto
    Jofan

    bij mij begint ie te Matchen.

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Bij mij begint ie nu ook te ‘Matchen’.
    “Informatie over uw iTunes-bibliotheek verzamelen..”

    Zal wel even gaan duren met ruim 11.000 nummers:-)

  • Profielfoto
    mbaert

    Ik laat het heerlijk links liggen, heb zowiezo veel te veel nummers.

  • Profielfoto
    Koetjesreep

    Dan heb je dus sowieso tijd voor een cursus Nederlands?

  • Profielfoto
    Nautdeapplefan

    Het is nu weer normaal! het staat in de sidebar en bovenin bij het tabje store:)

  • Profielfoto
    rGz

    Nou, ik ben nog aan het wachten. Ik heb ongeveer een uur en een kwartier geleden iTunes Match aangeschaft en aangezet. Ik ben nu op mijn stageplaats aan het werk en nog geen mogelijkheid om iets te downloaden. Ik wacht geduldig af.

  • Profielfoto
    Libb

    Vinyl langspeel platen muziek overgezet op harde schijf en in iTunes komen niet in betere kwaliteit te voorschijn ondanks dat de songs toch beschikbaar zijn in de iTunes winkel.

  • Profielfoto
    Spleet

    Hoe zit het eigenlijk met het data-verbruik, ik kan voorstellen dat het aardig wat mb-tjes kost als je je muziek luistert uit de cloud…..

  • Profielfoto
    JWB

    Even terug komen op mijn eigen post: dat werkt dus…en erg gaaf! Je kan tevens je muziek op iCloud laten staan op het moment dat je hem fysiek verwijdert op je Mac of device!

  • Profielfoto
    Massive Tudom

    Vreemd, het matchen stopt bij mij na 177 tracks. Het aantal wat ik aangeschaft heb in iTunes…

  • Profielfoto
    Lexis

    Goed, bij mij blijft het een beetje hangen… Ik wacht wel even tot de Rest van Nederland klaar is met matchen…

  • Profielfoto
    bram91

    Bij mij hangt hij ook bij nummer 262 en gaat niet verder.

  • Profielfoto
    Oldekamp

    Van de 2800 nummers heeft die 400 herkend, de rest wilde hij vrolijk gaan uploaden. Kan d’r niet bij.. Alles is correct (en precies zoals in de Store!) getagged..

  • Profielfoto
    THX-1138

    Heb iTunes Match afgebroken. Duurt te lang. Gedoe en zonder werkt ’t ook prima voor nu. Misschien over een paar weekjes als ’t allemaal wat sneller gaat. En daarnaast, eerst maar ’s horen of er mensen zijn die problemen krijgen met hun wat minder legale content..

    Meest storende vind ik nog dat je ‘onrechtmatige’ dus niet meegesynct worden. Dat betekent dus dat ik een soort dubbele muziekadministratie moet bijhouden: de muziek in de Cloud en de muziek niet in de Cloud. Vraag me af of ik dat nu echt verhelderend vind.

  • Profielfoto
    Richard74

    “Nee, bedankt”. Daar heb ik voor gekozen. Ik heb teveel nummers en mag dus niet meedoen. Ik hou het wel bij Audiogalaxy voor muziek op mijn iPhone.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik wacht maar even tot alles goed werkt. Vind het ook niet zo nodig. En meer dan de helft van mijn muziek zit helemaal niet in de iTunes Store, die toch behoorlijk mainstream is, dus moet allemaal geupload worden. Ik vind het ook niet zo’n probleem om even te syncen, ben meestal toch dagelijks thuis. En dan verander ik simpelweg weer ’s wat aan m’n muziek. Daar komt nog bij dat ik mijn meest favoriete muziek in Apples Lossless files op mijn iPhone heb staan. Klinkt toch een stuk beter. En iTunes Match zou daar dan aac-tjes van maken.

  • Profielfoto
    Maced.2

    Ik sla deze ook over : ik sync wel 1x per dag.

  • Profielfoto
    CMD-Z

    wel bijzonder dat je inderdaad dus de paar gedownloade mp3tjes die ik ‘illegaal’ ooit heb verkregen op deze manier kan witwassen.

  • Profielfoto
    Jafu

    Bij mij blijft ‘ie hangen na 704 nummers i stap 2. Echter, als ik de activiteiten monitor open en kijk naar het proces (tabblad bestanden en poorten) zie ik dat het programma nog aan het uploaden is. Dus blijkbaar een visueel probleem dat het aantal niet goed weergegeven wordt.

    Ik heb wel een paar keer opnieuw moeten beginnen daar het process echt gestopt was. Helaas een beetje “buggy” dus.

  • Profielfoto
    Aidovive

    Een erg mooi systeem! Nu is mijn gehele muziekbibliotheek in een keer beschikbaar op al mijn iDevices en computers. Geniaal dit. Blij mee!

  • Profielfoto
    JCaesar

    Bij mij blijft ie hangen in stap 2 (Uw muziek ‘Matchen’) op nummer 340.
    Is ie al de hele ochtend mee bezig en ik heb al een keer gestopt en weer opgestart.

    hij doet niks…

    anyone?

  • Profielfoto
    Michiel de Vries

    Gister geabonneerd, maar het liep vanmorgen ook bij mij vast. Vanavond nog maar eens proberen, hopelijk is het dan rustiger.

  • Profielfoto
    bram91

    Ook bij mij hangt hij vast bij nummer 262.

    Zal wel de drukte zijn. Helaas toch nog even afwachten en straks nog eens proberen.

  • Profielfoto
    kerelvent

    Bij mij blijft ‘ie al ‘haken’ bij nummertje 5 van de vijfduizend-nogwat. Visueel dan, zoals ook Jafu zegt, want iTunes lijkt wel degelijk bezig te zijn.
    Maar opeens hield de bedrijvigheid van iTunes op, het begon opnieuw en nog steeds sta ik maar op 5 nummers.
    Moet de drukte zijn, straks nog maar eens proberen.

  • Profielfoto
    incorrect

    Ja, bij stap twee hangt ie. Nou ja, we’ll see. Zal wel goed komen toch?

  • Profielfoto
    tjerk

    Helaas is het hangen geen nieuwigheid. iTunes Match weet geen raad met sommige bestandstypes en komt in de procedure in een loop terecht.
    Oplossing: converteren van die bestanden naar AAC en de originele bestanden verwijderen. Nogal een hassle.

    Hier meer informatie.

    Had ik dit van tevoren geweten, had ik gewacht tot Apple met een oplossing was gekomen voor deze bug.

  • Profielfoto
    solutions

    Ik heb twee computers met allebei een verschillende muziekbibliotheek. Daarnaast heb ik ook nog ’s twee Apple ID’s. Hoe ga ik dan te werk met iTunes Match?

  • Profielfoto
    mymac

    @tjerkem: bij mij staat ‘ie visueel ook stil op in mijn geval 353. Echter, in activiteitenweergave blijf ik telkens een nieuw nummer zien. Ik gok dat ‘ie dus nog gewoon door gaat.
    Als je het proces stopt en verder gaat, begint ‘ie dan opnieuw of gaat iTunes verder waar die gebleven was?

  • Profielfoto
    PowerMac

    waar zie je activiteiten weergave? in iTunes? of bedoel je het programma “Activity Monitor”, en zo ja, waar zie je dan wat?

    edit:

    OK, ik zie het al: iTunes selecteren en dan “Open Files and Ports” en dan zie je elke keer een ander liedje voorbij schieten, terwijl de teller in iTunes gewoon -in mijn geval- op 1665 van de 25476 liedjes blijft staan.

  • Profielfoto
    tjerk

    @mymac, @PowerMac: Hij bleef bij mij in een loop bij oudere mp3-s. Heb die geconverteerd en zie iTunes nu steeds nieuwe files pakken in activity monitor. In het iTunes Match venster lijkt ‘ie nog te blijven hangen bij nr. 1545, hetzelfde getal als voor de conversie. Maar even afwachten.

  • Profielfoto
    bram91

    @tjerkem: Ben nu ook alles aan het converteren naar AAC in mijn library.
    Waar in Activity Monitor zie je met welk nummer iTunes Match bezig is?

  • Profielfoto
    Maarten ter Horst

    Bij mijn zijn +- 14000 van m’n 15000 nummers ongematcht. Hij is nu 100 gig aan het uploaden.

  • Profielfoto
    isapplegoededeal

    Een prachtig concept want nu kan ik op mijn Iphone van 16 GB al mijn muziek vanuit de clous beluisteren.Ik vraag mij op dit moment echter wel af of al mijn niet in de Itunes-store muziek op den duur gematcht zal worden.Nu heb ik muziek dat aangekocht is in de store;muziek dat gematcht is en muziek die naar de cloud geupload is.Een paar nummers staan bij mij nog in de wacht trouwens en enkele waren niet gerechtigd.Ik hoop dat al mijn muziek op minimaal 256 level komt.Wie kan hier meer over zeggen?

  • Profielfoto
    Edje_

    Zo alle nummers zijn geupload naar de cloud. Het probleem wat ik dus heb is dat de nummers die ik al op mijn iPhone heb, na het activeren van Match op mijn iPhone, opeens allemaal verwijderd worden + de afspeellijsten. Heeft iemand dit probleem ook en is er een oplossing voor?

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Merkwaardig. Bij mij matches hij soms een deel van de nummers van een album wel en een deel weer niet…
    Op deze manier zal Apple snel vollopen met opslag….
    .
    En ik wil even mijn complimenten geven aan het OMT team, ik vind het top wat ze hier doen. Waardeer het zeer!!! En DANK! Ga zo door!!

  • Profielfoto
    bram91

    @Swiftly @Edje_

    Is het bij jullie wel gelukt? Blijft hij bij jullie bij stap 2 niet hangen?

  • Profielfoto
    Rensvw

    Ik ga Apple mailen en mijn geld terug vragen, als het voor morgenavond niet is opgelost. Ik nu al bijna 24 uur aan het wachten. Dat het wat langer duurt vanwege de drukte is logisch, maar 24 uur en geen resultaat is echt schandalig.
    Dikke, dikke faal!

  • Profielfoto
    mymac

    Ik probeer het nu op m’n MacBook Air met maar een paar albums, 91 nummers totaal… Blijft in dit geval hangen op 0 van 91. Prachtig joh! Het lijkt account gebonden te zijn op dit moment.

  • Profielfoto
    Mausy

    Gaaf, werkt als een tierelier.
    Iedereen effe wachten terwijl Apple mijn bibliotheek ript!:grin:

  • Profielfoto
    Michiel de Vries

    Een uur lang draaien, 0 van de 8549 nummers gematcht. Dat gaat de goede kant op.

  • Profielfoto
    Tmied

    3 uur draaien en 18 van de 2300 nummers gematch. Gaat lekker zo! Meer mensen problemen mee?

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Bij mij blijft hij bij stap 2 hangen op 307 van de 7571 nummers :(.

  • Profielfoto
    Deejay

    Bij mij hangt tie ook al 1 dag in stap 2

    nummer 79 van de 9765 nummers

  • Profielfoto
    SebastiaanAndeweg

    Uiteraard hangt hij bij mij ook op stap 2, hier bij 20 nummers. Laat dat nou precies de 20 nummers zijn die ik via de iTunes Store heb gekocht. Volgens mij komen daar die getallen ook vandaan: er wordt nog helemaal niets gematcht.

    (Bij je lijst met muziek is een iCloud-kolom verschenen. Klik bovenin om erop te sorteren, dan zie je welke nummers gedaan zijn.)

  • Profielfoto
    De Pruus

    Bij mij is stap 2 al wel 4x begonnen. Vreemd dat zelfs aangeschafte cd’s via itunes niet gepakt worden. Ik laat hem maar draaien….

  • Profielfoto
    Bolle33

    Waar zie ik mijn nummers in de cloud op mijn iPhone ?? Match heb ik al aangezet! Vreemd dit allemaal.

  • Profielfoto
    UtregCity

    alles geĂĽpload, 9800 nummers in 5 uur, en werkt als een tiet :thumbsup:, ben er blij mee, want luister op werk nu naar m’n eigen muziekbibliotheek!:lol:

  • Profielfoto
    Deejay

    24 uur aan gestaan nu en nog steeds op nummer 79 van 9765 kan het te maken hebben met nummer die gedownload zijn uit usa store ?

  • Profielfoto
    PowerMac

    5321 van de 25476 nummers. Langzaam maar zeker. Het gaat vooruit. Zat er aan te denken om eerst eens een bibliotheek van 10 nummers uit te proberen, maar ach, het werkt. Je moet gewoon een paar weken de tijd hebben denk ik. Ben trouwens benieuwd wanneer ie met de mededeling komt dat 25.000 de maximale hoeveelheid nummers is.
    Iemand ervaring hiermee?

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Bij mij ook nog steeds bezig met stap 2. De teller loopt nu wel continue door. Gemiddeld 3 nummers per minuut. Erg langzaam dus, ondanks dat ik een upoadsnelheid heb van 10Mb. Enfin, zit nu op het 3500e nummer van de 10500. Nog 7000 te gaan dus. Met deze snelheid dus nog zo’n 2300 minuten oftewel zo’n 38 uur…….

  • Profielfoto
    Aidovive

    Ruin 9000 tracks gematcht en geĂĽpload. Alleen wel vreemd dat er erg veel is geupload. Van complete CD’s is een deel gematcht en bijv. 1 op 2 tracks geupload. Erg jammer. Je zou moeten kunnen rematchen….

  • Profielfoto
    mymac

    Nou we zijn weer een nachtje verder en de teller staat op 481 van 5995 in dit geval. Dat waren er eerst nog 6200. Heb ondertussen wel wat dingen weggegooid waarvan ik denk “dat kan eigenlijk wel weg…”
    Ik laat het maar gewoon aan staan. Hopelijk gaat ondertussen het proces – al dan niet traag – gewoon door, ondanks het visuele stilstaan.

  • Profielfoto
    Edje_

    @bram91
    Nee hij bleef bij mij niet hangen bij stap 2. Hij heeft inmiddels ook de afspeellijsten gepushed naar mijn iPhone. Was gewoon een kwestie van geduld hebben. Tja als miljoenen tegelijk iets gaan doen is hij natuurlijk erg langzaam;)

  • Profielfoto
    RoyHochstenbach

    Mijn Mac Pro ’s nachts laten draaien is geen optie, dat ding maakt veel te veel herrie. Ik hoop dat zodra deze daadwerkelijk verder gaat dan 159 nummers bij stap 2 en het zou lang duren, dat ik het in stappen van meerder dagen kan doen.

  • Profielfoto
    mymac

    Volgens Appletips zou het puur aan de drukte liggen. Ik accepteer het maar gewoon en zie wel wanneer ik aan de beurt ben:smile:

  • Profielfoto
    kerelvent

    Het blijft een vreemd verhaal hoor. Ik blijf ook haken bij stap 2, het aantal nummers dat iTunes gedaan heeft fluctueert van tientallen tot honderden tot weer tientallen. Ik zie in Activiteitenweergave dat iTunes er zo’n beetje ieder half uur de brui aan geeft, maar na een stop-start weer even lang netjes door gaat. Daar zie ik alleen niet direct iets van.
    In Activiteitenweergave lijkt iTunes zo’n dertig nummers per minuut te matchen, zoveel verschillende, puur willekeurige nummers zie ik daar althans langs komen. Op dat tempo zou ik met een uur of drie, hooguit vier wel klaar moeten zijn met het matchen.
    Maar weet iemand of iTunes het matchen weer van voren af aan begint als je stop-start doet, of gaat het een verder compleet willekeurige en dus moeilijk te checken lijst losse nummers af?

  • Profielfoto
    Rensvw

    Net contact opgenomen met Apple en gevraagd om een geld teruggave.
    Wat een troep zeg.

  • Profielfoto
    isapplegoededeal

    Dames en heren opgelet;je kan invloed uitoefenen op de status van je muziek in de Icloud door de geuploade nummers te bewerken en naar de AACversie om te zetten.Ze krijgen dan de 256kbs-kwaliteit op basis van de Itunescodering.Als je dan vervolgens Itunesmatch bijwerkt dan krijg je eerst te zien dat het nummer verwijderd is uit de cloud,maar door de optie toevoegen aan de cloud in het menu dat je ziet als je op het nummer klikt staat het binnen no time weer in de cloud en kan het gematcht worden door het te laten bewerken door Itunesmatch!

  • Profielfoto
    Sjoerdje

    Zit op 3580 van 22266… Al anderhalve dag bezig, zucht.

  • Profielfoto
    Rensvw

    3 uur geleden contact opgenomen met Apple via de mail en nu al een reactie en mijn geld is terug gestort. Top service!

  • Profielfoto
    Statenweg

    @mymac: Heeft niets met de drukte te maken naar mijn mening. Bij mij bleef hij ook hangen, maar nadat ik het betreffende nummer uit de bibliotheek gehaald heb was iTunes Match opeens snel klaar. Hopelijk gaat iTunes Match binnenkort beter werken ook wat betreft het herkennen en ‘matchen’ van muziek. Nu heb ik albums voor de helft uploaded en de andere helft matched, terwijl deze albums gewoon in de store beschikbaar zijn.

  • Profielfoto
    jeroenbunte

    Hier ook heeeel veel niet gematcht. Hoop dat ze dit nog oplossen want zo heb je er niet veel aan. Had deze dienst genomen om mijn muziek verzameling helemaal kloppend te krijgen. Maar het is nu echt een zooitje geworden. Er zou opnieuw nogmaals gematcht moeten kunnen worden als de rook weer een beetje is opgetrokken.

  • Profielfoto
    peetje2721

    Bij mij heeft match uren stil gestaan. Ik heb nu match op mijn iphone en ipad uitgezet en nu loopt hij door.

  • Profielfoto
    McMeller

    Hij is hier nu 40 uur bezig (sinds dinsdag 16:00) en is bijna op de helft: nummer 7.500 van de 16.000. Ik volg het advies van hierboven op en zet het op mijn iPhone en iPad nog even uit. Daarnaast ga ik mijn modem en router even herstarten, want mijn verbinding komt wat traag over.

  • Profielfoto
    danieldk

    @Statenweg: volgens mij heeft het wel degelijk met de drukte te maken. Op het Apple Discussions forum rapporteren een aantal mensen dat ze contact op hebben genomen met Apple, en zij bevestigen dat het de drukte is.

    Verder ben ik zelf (voor de zekerheid) met een minimale collectie begonnen, ongeveer 50 nummers. Anderhalve dag is er niets gebeurd, en vanochtend was alles plotseling gematched. Het is dus gewoon erg traag, en ’s nachts komt er blijkbaar meer door.

    Wel vervelend, en IMO een fout van Apple (ze hadden steeds batches van gebruikers toe moeten laten). Maar waarschijnlijk wordt het over de tijd wel sneller, dus ik zit het maar even uit. Als het werkt zoals het zou moeten werken is het voor mij een nuttige dienst.

  • Profielfoto
    pruus

    Eindelijk, nu worden 264 liedjes geupload, nummer 112 is net bezig. En daar staan allemaal titels tussen die al lang in iTunes staan. Eind is in zicht……

  • Profielfoto
    PowerMac

    Blijven hangen op 15307 van de 25476 liedjes…maar weer eens opnieuw opgestart…het gaat wel steeds beter, lijkt of de rest van Nederland langzaam maar zeker de zaken gematched heeft…

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Bij mij bleef hij ook hangen. Uiteindelijk maar gestopt en opnieuw begonnen. Nu gaat het ineens véél sneller!

  • Profielfoto
    iWout

    Bij mij nu 48 uur bezig om 18.409 nummers te matchen, maar hangt nu al een uur of 6 op 18.075 nummers. Hoop wel dat dit niet definitief is. Geduld is een schone zaak, heeft mijn moeder me altijd geleerd.

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Ik krijg er een punthoofd van! Blijf nu iedere keer hangen tijdens matchen rond de 8700 nummers (van de 10500). Als deze ellende nog lang duurt dan ga ik m’n geld terug vragen! :angry:

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Je moet zo nu en dan even op “stop” drukken en dan weer op “start”. Hij start dan wel opnieuw, maar hij slaat een groot deel over en gaat daarna sneller.
    Wat ik echter niet snap is, dat hij bij mij heel veel liedjes geupload heeft terwijl exact het zelfde nummer gewoon te koop is in de store. Bijv. OneRepublic. En daar baal ik van, dat was niet de belofte van apple!!:( Het is in 128 kbps, dus dat zou voldoen aan de norm om te matchen….toch gebeurd het niet. Het gekke is nog, 5 nummers van de zelfde album, en zelfde bitrate, etc worden gewoon wel gematched…
    Er is iets ernstigs verkeerd met iTunes Match. Wat een gezeik zeg!!!! Ik wordt hier zo onpasselijk van. Het liefst zou ik gewoon mijn geld terug willen, dan maak ik zelf wel een back-up.

  • Profielfoto
    Verwijderen

    iTunes Match SUCKS

  • Profielfoto
    Tov

    Hallo allemaal,
    Na een hele hoop geduld is het hele match- en upload festijn eindelijk achter de rug. Duurt even , maar ach….
    Ik ben wel erg ontevreden over de grote hoeveelheid nummers dat niet is gematched. Hopelijk gaan ze het algoritme of de software nog verder verbeteren. 1 lichtpuntje: je kunt iTunes opnieuw laten matchen (Store –> Update iTunes Match), ik weet alleen niet wat ik aan de nummers moet veranderen om de matchingsresultaten te verbeteren. Labels aanpassen? Bitrate aanpassen? Jammer dat deze heisa nodig is, ik had hogere verwachtingen van Apple….

  • Profielfoto
    Stipad

    Bij mij is het inmiddels ook allemaal gelukt !
    Werkt allemaal prima, ook het opnieuw matchen.
    Handig je muziek downloaden op je ios apparaten werkt ook lekker.
    Toch vind ik €25,- nog wat veel.
    Er kan nog veel verbeterd worden en ik hoop dan ook dat Apple snel met wat updates komt voor match!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Zou Buma iets te maken hebben met het niet matchen van veel nummers? Dat ze voor Nederland extra strenge regels hebben weten te forceren, voor dat het “matches”? Ik zie ze er wel voor aan. Zijn de ervaringen in BelgiĂ« qua matchpercentage (onder de 50% schat ik in)?
    Ik ben er helemaal klaar mee,… wat een hoop gezeik rond dit product!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    En een berichtje voor Buma Stemra: ik koop absoluut geen Nederlandse albums meer!! Jullie hebben het flink verziekt!

  • Profielfoto
    nomatch

    Ik kan vanuit België bevestigen dat ook hier de match percentages zeer laag liggen (+-30%). Dat de snelheid te wijten zou zijn aan de drukte op het netwerk betwijfel ik ook ten zeerste. Ik heb alles al geprobeerd en het is altijd traag, als het al niet vastloopt.

  • Profielfoto
    RoyHochstenbach

    Van de 3500 nummers heeft ie er 2500 herkend tot mijn verbazing (had veel minder verwacht). Maar ik merk dat muziek van bijv. Jason Aldean, Kenny Chesney, Brooks & Dunn enz. niet herkend worden, terwijl die allemaal in de US store staan (volgens mij niet in de NL store).

  • Profielfoto
    mymac

    Matchen is bij mij inmiddels gelukt, maar uploaden… Elke keer als iTunes start met uploaden knalt m’n internet eruit. Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?Ongeveer de helft is bij mij gematcht en beschikbaar in mijn cloud.

  • Profielfoto
    ln.XSOcam

    Nou je moet wel erg veel geduld hebben. Hij blijft soms ‘schijnbaar’ uren hangen op een getal om daarna toch weer vrolijk verder te gaan. Af en toe even de laptop in sluimer gooien helpt soms wel. Nu nog 4000 nummer aan het uploaden… Gaat ook even duren. Verder werkt het systeem na het Matchen direct en goed ook. Downloaden gaat snel en rijdend in de auto je hele bibliotheek erg snel benaderen is heerlijk. Na veel geduld, wel blij dus.

  • Profielfoto
    CalmCruiser

    Ik vindt het product niet rijp om in de markt te zetten, na veel problemen heb ik de service laten annuleren. De problemen die in ondervond:

    De volgende zaken werken onvoldoende of niet:
    -Het matchen van mijn library met iTunes Match;
    -de snelheid waarmee het matchen verloopt, enkele dagen is dit proces al bezig;
    -het beschadigen van mijn library door het matchen, wat zich manifesteert in missende album art en ID3 tagging;
    -het niet/ of slecht beschikbaar zijn van mijn iTunes library vanuit de cloud bij benadering vanaf mijn iOs device;

    Ik wacht wel op een meer volwassen versie van iTunes Match oid.

  • Profielfoto
    oblomov

    Ik ben ook ontevreden en heb een verzoek in gediend voor geld teruggave. Kreeg zojuist deze reactie:

    This is Glenn with iTunes Customer Support. I hope you’re having a great day today. I understand you are not satisfied with the iTunes Match service. I can definitely understand your concern with this service, and will be happy to assist you.

    Your inquiry is very important to me, so I have requested assistance with the issue you reported. You will receive an email after the matter has been investigated and further information is available.

    Thank you for your patience. Apple wants your iTunes experience to be as enjoyable as possible.

    Please let me know if you have any other questions or concerns. I’ll be more than happy to assist you with whatever you need. Thank you for the chance to improve your iTunes experience. Have a great day.

    Thanks for being the best part of iTunes.

    Ben benieuwd of het geld ook terug krijg.

    @ClamCruiser, wat bedoel je met: “Ik heb de service laten annuleren?”

  • Profielfoto
    gamjam

    De uitrol heeft wat tijd gekost maar dan heb je ook wat. In drie nachten was de match bij mij rond, 100 onbekende van de 11.000 vindt ik mooi. op de ipad 1 werkt het prima. Het is toch een prestatie om van al die landen de GB’s te ordenen en online bij te houden. Ik ben zeer tevreden. En inderdaad rijdend in de auto een hele bibliotheek benaderen is super. Het is mij 25 euro waard.

  • Profielfoto
    CalmCruiser

    @oblomov, ik bedoelde ermee dat ik heb gevraagd om een refund en het uitzetten van iTunes Match op mijn Apple ID. Ik ga het nu namelijk niet meer gebruiken, tenzij het in de toekomst toonbaar beter wordt. Je kunt een aanvraag voor een refund doen via iTunesStoreSupport@apple.com

    BTW het gaat mij niet om die 25 euri, maar om de dienst die niet naar behoren werkt.

  • Profielfoto
    oblomov

    Dank voor je reactie. Het is mij nu duidelijk.

  • Profielfoto
    mymac

    Mijn library staat op een Mac mini, maar als ik daarmee upload gebeurt er niks. Hij begint met lange livesets ipv ‘gewone’ nummers, lijkt problematisch te zijn dus. Als ik vanaf m’n MBA iets upload (album toevoegen aan iTunes en dan laten Matchen) lukt het wel. Internet knalt er wederom uit (Xbox disconnected from Xbox Live, Whatsapp valt uit) maar het uploaden blijft wel werken. Te idioot voor worden eigenlijk, maar goed… Wanneer komt er een soort update voor iTunes Match?!

  • Profielfoto
    Verwijderen

    Een vraag aan OMT:
    Kunnen jullie uitzoeken hoe het zit met de hoge mate van mis-matchen en wat te doen aan gemis-matchte muziek, zoals Tov al zei: “Ik ben wel erg ontevreden over de grote hoeveelheid nummers dat niet is gematched. Hopelijk gaan ze het algoritme of de software nog verder verbeteren. 1 lichtpuntje: je kunt iTunes opnieuw laten matchen (Store –> Update iTunes Match), ik weet alleen niet wat ik aan de nummers moet veranderen om de matchingsresultaten te verbeteren. Labels aanpassen? Bitrate aanpassen? Jammer dat deze heisa nodig is, ik had hogere verwachtingen van Apple….”

  • Profielfoto
    CvB1988

    @Swiftly: lekker ben jij, eerst OMT een “stelletje ratten” noemen omdat ze geld verdienen aan een affiliate programma van Apple voor iTunes Match en ze vervolgens wel vragen om allerlei onderzoek voor je te doen… Beetje tegenstrijdig, vind je niet?

    Bij mij duurde het drie dagen maar inmiddels werkt iTunes Match als een tierelier. Mij interesseert het eigenlijk niet zoveel hoeveel nummers gematcht worden; ze staan anders toch gewoon in de iCloud?

  • Profielfoto
    PowerMac

    @ thabemmz: op zich maakt het niet zoveel uit, maar het is op zijn minst vreemd te noemen dat er zoveel nummers/liedjes verkeerd gaan, en uiteindelijk zul je de 25.000 limiet bereiken omdat het niet goed werkt.

  • Profielfoto
    PowerMac

    16 januari 2012 in Nederland gelanceerd.
    2 februari 2012 is de iTunes Match gereed:

    Total songs = 24490 songs.

    iCloud status:

    11992 songs uploaded.
    10641 songs matched.
    1702 songs purchased.
    82 songs ineligible.
    30 songs error.
    7 songs duplicate.

    Smart playlist
    2479 songs are purchased or protected.