Apple haalt iAd-voorman bij Adobe

Door: Koen van Tongeren - 6 reacties

iAd is Apple’s advertentieplatform voor iOS dat in juli 2010 het levenslicht zag. Groot succes is tot nu toe echter uitgebleven. Advertentiepartners worden afgeschrikt door de hoge instapbedragen en de controle die Apple eist op het ontwerp van de advertenties.

Wat ook niet écht meehelpt is het vertrek van de voorman van iAd; Andy Miller. Hij zat bij de inboedel van het advertantiebedrijf Quattro Wireless, dat in 2010 werd aangekocht door Apple om het iAd-programma van de grond te krijgen. In september 2011 gaf Miller zijn positie echter op. Sindsdien neemt vice-president Eddy Cue de honneurs waar, in afwachting van een nieuwe voorman die iAd beter op de rails kan krijgen. Die lijkt nu gevonden te zijn, bij Adobe welteverstaan.

De financiële nieuwszender en -site Bloomberg meldt dat Todd Teresi door Apple is weggekocht bij Adobe. Daar leidt hij tot nu toe de Media Solutions divisie. Voor Adobe werkte Teresi onder andere bij Yahoo en PWC. Apple heeft overigens nog niet bevestigd dat Tod Teressi de overstap naar Cupertino heeft gemaakt.

Reacties

6 reacties
  • Profielfoto
    TheBigZ

    Was deze man niet ooit verantwoordelijk voor het succes van Flash?
    Hij is vast toe aan een nieuwe uitdaging!:lol:

  • Profielfoto
    Zakske

    Groot succes is tot nu toe echter uitgebleven.

    Maak daar maar “elke vorm van succes is tot nu toe uitgebleven”.

  • Profielfoto
    DNibbeling

    Ik heb trouwens nog nooit een iAd banner gezien in een app!

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik let nooit op advertenties, tenzij ze ineens het hele scherm bedekken, zoals bij een aantal gratis apps. En dan wekken ze zóveel irritatie dat ik ze niet wil bekijken.

  • Profielfoto
    lucschram

    Ik heb 1 keer een iAd banner gezien in een app. Alleen dan zonder advertentie erin :p.

  • Profielfoto
    rdesign

    Apps met advertenties gooi ik er meteen vanaf, vraag dan gewoon 0.79 cent…