Apple maakt reclame voor The Beatles

20 reacties

Geen enkele band krijgt zoveel aandacht van Apple als The Beatles. Vorig jaar werd nog groot uitgepakt toen bekend werd gemaakt dat hun muziek, na veel onderhandelen, eindelijk in de iTunes Music Store zou gaan worden verkocht. “Tomorrow is just a day. That you’ll never forget.” schreef Apple de dag ervoor op hun site.

Sinds kort wordt er een reclamefilmpje op de Amerikaanse televisie uitgezonden dat de verkoop van de muziek van The Beatles in iTunes zou moeten stimuleren. In dit filmpje komen verschillende albumhoezen voorbij, terwijl je luistert naar het nummer ‘Magical Mystery Tour’.

Daarnaast is een gratis iBook, getiteld ‘The Beatles Yellow Submarine’ in de iBookstore verschenen. Het boek – dat bedoeld is voor kinderen, maar ook leuk is voor volwassen Beatles-fans – vertelt het verhaal van de gele onderzeeër aan de hand van tekst, muziek en animaties.

Reacties

20 reacties
  • Profielfoto
    Jojo890

    Prachtige reclame!:)

  • Profielfoto
    DaveFlash

    nice, maar apple is hier al zeker een 2 dagen geleden mee begonnen. ik vind die AD wel zeer geslaagd!!!!:):lol:

  • Profielfoto
    Myke

    Gaaf filmpje!!!

  • Profielfoto
    iFlorens

    Heel erg mooi gedaan!

  • Profielfoto
    Yggdrasil

    Heel erg mooi!

  • Profielfoto
    yoerio

    Coole AD

  • Profielfoto
    Zakske

    Jobs met z’n liefde voor the Beatles & Dylan… gaap!:neutral:

  • Profielfoto
    spacefreek

    Tomorrow is just a day. That you’ll never forget.

    En gek dat de fanboys werden:grin:
    .
    @Zakske: Echt zo!

  • Profielfoto
    rdesign

    Filmpje stond er al een paar dagen op hoor…:p Maaar, echt heel vet.

  • Profielfoto
    1984

    Tja….. Apple?

    Veertien jaar na een eerste conflict, heeft Apple Corps opnieuw een klacht over computerfabrikant Apple. Het bedrijf, indertijd opgericht door de Beatles om hun belangen te verdedigen, vindt de iTunes Music Store een ongeoorloofde uitstap richting de muziekwereld. De bouwer van de iMac had in 1989 beloofd dat nooit te doen, aldus het Beatles-bedrijf.

    bron

  • Profielfoto
    knekkie

    Je bron komt uit 2003

  • Profielfoto
    woutt

    ‘Tomorrow is just a day. That you’ll never forget.’ En gelijk hadden ze! Lekker klaarstomen voor een grote aankondiging, komen ze met die zooi aanzetten. Dat vergeet ik inderdaad nooit. Enige wat die dag bijzonder maakte is dat Yoko Ono waarschijnlijk een enorme zak met poen tegen d’r smoel gesmeten heeft gekregen! Yoko is niet dom, ze weet waar ze zijn moet, om flink die koe uit te melken. Cha-ching! Kassa!

  • Profielfoto
    sjonnie

    Wel apart.
    Ik heb de Beatles box (alle cd’s geremasterd) gekocht en in iTunes staan.
    Hij haalt echter de albumcovers niet binnen.

  • Profielfoto
    sjonnie

    Hmm, blijkbaar nu wel.
    Heb ze inmiddels.

  • Profielfoto
    Bechris

    Ze zijn wel goed en Jobs was toch ook al groot fan van de Beatles.

  • Profielfoto
    Jor1

    Oef, moooi filmpje zeg!

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Beatles……dat was toch een model Volkswagen, is het niet…..?

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    Oeh! Een Stones fan!;)

  • Profielfoto
    JBStudio

    Jemig wat een mooi filmpje, voor mij niet zozeer de muziek, maar hoe je oude statige LP hoezen een levendig effect kan meegeven. echt geweldig. Dat eerste shot dat ze die verdieping in gaan…. echt zo mooi realistisch gedaan. knap heel knap!

  • Profielfoto
    MacAanZee

    @ Dr Maddox: inderdaad liever Stones dan Beatles, maar er is nog ZOVEEL nieuwere en wellicht betere muziek daarna gemaakt.