Guido
Guido Nieuws 5 november 2011
Leestijd: 1 minuut

Toename in verkoop bril Steve Jobs

Wanneer celebrity’s overlijden worden de met hen geassocieerde producten altijd weer populair. Dit lijkt nu ook te gebeuren met de karakteristieke bril die Steve Jobs droeg. Powerbloom, de Aziatische distributeur van de bril, meldt dat de verkoop flink is gestegen sinds Steve’s overlijden.

Steve droeg het model Classic Rund PP van het Duitse merk Lunor. De producent van de bril adverteert op zijn website met ‘The Glasses of Steve Jobs’. In een etalage in Hong Kong werd onderstaand display gespot met daarop de tekst:

“Steve Jobs 1955-2011: We have lost an ultimate genius. What he has left us are his overwhelming ideas and his favorite glasses.”

Garick Tsui, marketing manager bij Power Bloom, zegt dat de verkoop van de bril met honderden is toegenomen. Toen gevraagd werd of het gepast was dat het bedrijf profiteert van Steve’s overlijden reageerde Tsui: “People see these as a tribute to Mr. Jobs.”

De bril gaat in de Verenigde Staten over de toonbank voor $450.

Het 'Steve-model' in een etalage in Hong Kong

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Begin je weekend met de beste artikelen van OMT

Een goed weekend begint met de nieuwsbrief van One More Thing

Reageer op artikel:
Toename in verkoop bril Steve Jobs
Sluiten