ING brengt app uit voor mobiel bankieren

31 reacties

Na de Rabobank en ABN AMRO komt nu ook ING met een speciale app om mobiel te bankieren. ING-klanten kunnen nu ook geld overmaken, hun saldo checken en af- en bijschrijvingen bekijken. De app is ING Bankieren is nu te downloaden in de App Store. De TAN-code is niet meer!

Om gebruik te kunnen maken van de app moet je eerst de gegevens van je pinpas opgegeven. Vervolgens moet je in de online bankieromgeving een code opvragen die je vervolgens in de ING Bankieren app invoert. In de app kies je vervolgens ook een 5-cijferige code die je bij het opstarten van de app moet opgeven. Dit eenmalige proces duurt 90 seconden. Nu kun je naar hartelust met geld smijten.

Het voordeel van deze app ten opzichte van de Rabobank app is dat je voor het overmaken van geld geen TAN-code nodig hebt, laat staan een ‘Random Reader’. Klanten kunnen per dag totaal 1000 euro overschrijven naar een andere rekening. Naar de eigen rekening kan maximaal 5.000 euro worden overgeschreven. Op deze manier wordt overmatig misbruik voorkomen. Een nadeel is dat je in de ING app  je spaarrekening niet kunt raadplegen. Je kunt ook geen geld overmaken van en naar je spaarrekening.

Heb je commentaar op de app, dan kun je dit direct vanuit de app naar de ING sturen. ING belooft ons regelmatig met updates te komen voor de app. Voor de verdwaalde Android en Blackberry gebruiker kunnen we melden dat een Android versie vandaag ook beschikbaar is en dat een Blackberry versie in de maak is.

Overzicht van je rekening, helaas zonder spaarrekening
Overschrijven zonder tan-code en een overzicht van je afschrijvingen

Reacties

31 reacties
  • Profielfoto
    Soap

    Interessant om te zien waar OMT hun geld aan uitgeeft:D

  • Profielfoto
    phone-i-

    Ik had hem vanochtend al gedownload. Wat een verbetering met die andere ING app. Duurde een eeuwigheid voordat hij je saldo kon laten zien, en je kon niet zien wat er was afgeschreven alleen de bedragen. SJAPOO Ing !

  • Profielfoto
    MacMini_Ragazza

    En dat Lucas een bedrag met 3 nullen op (1 van) zijn (betaal)rekening(en) heeft staan.:nerd:

  • Profielfoto
    Wondermac

    Jammer… alleen voor particulieren. Dat doen ze bij Rabo toch stukken beter. Hoop dat ING snel bij schakelt.

  • Profielfoto
    Michiel de Vries

    Jammer alleen dat de app van de Rabobank nog steeds om te huilen is. Die van ABN blijft het goede voorbeeld.

  • Profielfoto
    DoggieDogs

    De app werkt echt ideaal!
    Goeie installatie/instellings gids en goed gestyled!
    200% vooruitgang sinds die vorige bagger app!

  • Profielfoto
    Son-of-Jobs

    In België bestaat de ING app al een paar maanden. Toch vreemd dat die dingen separaat ontwikkeld worden, er helemaal anders uit zien en niet over dezelfde functionaliteit beschikken.

  • Profielfoto
    casper4u

    Bij de app van de Rabobank is ook geen TAN nodig om boekingen te doen. Alleen inloggen met een code is voldoende.

  • Profielfoto
    Domtoren

    Wat suf dat die app alleen voor particulieren is. Gelijk weer gewist. Hmpf.

  • Profielfoto
    diotav

    De “Windows Live ID” days are over!

  • Profielfoto
    essiw

    Wat erg onhandig is, is dat de link die jullie geven de itunes store opent, maar niet naar de desbetreffende app gaat en er ook geen naam van de app in dit artikel staat, heb dus geen idee waar ik op moet zoeken (behalve dan “ING”)

  • Profielfoto
    Tom Janssen

    Wat is die UI weer lekker custom…

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Ik heb de link naar de app aangepast!

  • Profielfoto
    essiw

    Heel erg bedankt:)

  • Profielfoto
    ArtHarg

    Let op: probeer dit niet als je je nieuwe iPhone minder dan 2 dagen geleden hebt geactiveerd. Je krijgt dan tijdens een van de stappen de melding dat je de TAN 3 keer verkeerd hebt ingevuld. Net met de Helpdesk Mobiel gebeld: het is geen fout bij het activeren, maar komt omdat ING het TAN-systeem 48 uur uitzet als je een nieuwe SIM-kaart activeert. Dat melden ze overigens netjes bij de activatie, ik had er alleen niet bij stilgestaan dat dat ook hiervoor geldt…

  • Profielfoto
    Caszz

    handig! net gedownload:smile:

  • Profielfoto
    kasuja

    erg handig ja.
    nu de zakelijke rekeningen nog:P

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Goed van de ING, de bank die mijn schulden beheert:grin: Misschien dat de app sneller en makkelijker werkt, ik moet het nog proberen. Via de website was het op je iPhone of iPad al lang mogelijk om te betalen hoor, ook met de tancode geen enkel probleem. Heel vaak gedaan. Maar ik ga de app downloaden! Hoeveel bank wil je hebben?!:lol:

  • Profielfoto
    Napsju

    Waar is het adresboek en waar is de buitenlandbetaling? Wat het doet, doet het goed, maar het mist voor mij nog te veel.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    KWAM er maar een keer een goede, betrouwbare, voordelige en vooral snelle betaling naar het buitenland. Maar dat is nou net de enige service die de ING niet bij de overname van de Postbank heeft meegenomen: de Western Union service. Via de bank geld sturen kan twee tot drie weken duren. Ronduit belachelijk in deze moderne computer en internettijden! En de kosten zijn fors en de risico’s niet ingedekt. Nu moet ik naar de Turk op de hoek om nog altijd geld via Western Union over te maken. Maar die Turk in z’n aggenebbisch kantoortje doet het prima! Kost relatief niet zo veel, is gegarandeerd en in een minuut op de plaats van bestemming aanwezig. Waar ook ter wereld in bijna elke stad of dorp! Mensen kunnen het simpel met hun ID of paspoort ophalen. Waarom kan of durft de bank dat niet?!!

  • Profielfoto
    Napsju

    Ehh, een gewone SEPA betaling van de ING duurt bij mij nooit langer dan een enkele werkdag. Vanmiddag overboeken, morgen op mijn Duitse betaalrekening van de DKB.

    Een SWIFT overboeking naar Singapore duurt nooit langer dan twee werkdagen. Soms is het geld er de zelfde werkdag al.

  • Profielfoto
    MacKevin11

    Die ‘censuur’ slaat eigenlijk nergens op. Goed kijken en je kunt wel zien (gedeeltelijk raden) wat er staat…

    @MacMini_Ragazza
    Zolang het alleen nullen zijn:P??

  • Profielfoto
    Ouw

    Lees ik dat nu goed dat je met deze app bij ING met één eenmalig ingestelde code je betalingen kunt doen? Zonder extra beveiliging van een tancode?
    Dat is mij bij de app van RABO zo tegengevallen. Ook daar één code en hopla de ene transactie na de andere, net als bij het antieke Rabofoon dus. Je mist dan de beveiliging van de random reader. Dat ding is wellicht wat lastig voor sommigen, met name onderweg, maar het is m.i. een betere beveiliging dan een tanlijst.
    Kortgeleden was ik aan de andere kant van de aardbol en verdomd, de random reader werkte ook daar. Logisch, want het interne klokje loopt op UTC.

  • Profielfoto
    koen

    @MacAanZee: PayPal?

  • Profielfoto
    Stuart

    @MacAanZee: Wordt Western Union ook niet vaak gebruikt door mensen op Marktplaats die er vervolgens misbruik van maken? Steeds als ik Western Union zie staan, denk ik; laat maar zitten…

  • Profielfoto
    reporterdavid

    Gelijk maar even gedownload, is wel zo handig!

  • Profielfoto
    spacefreek

    Degelijke app, maar mag nog wel e.e.a. aan functionaliteit (spaarrekeningen en -opdrachten, adresboek etc.) worden toegevoegd, maar ’t begin is er!

  • Profielfoto
    MacLover13

    Ziet er wel goed uit.

    Echter wat mij gelijk opvalt is dat er niet om een code gevraagd wordt op het moment dat de app geopend wordt. Nu heeft iedereen die mijn telefoon in handen heeft ook de beschikking over mijn bankrekening.

    Het gezegde “Ze mogen alles van me weten behalve mijn pincode” telt hier blijkbaar niet.

  • Profielfoto
    Raddie

    Ik hoor nog steeds regelmatig mensen zeuren over een tan-lijst. De Postbak / ING is al heel lang geleden begonnen om dat af te schaffen. Volgens mij gebruikt iedereen nu intussen smsjes (@ Ouw). Ik ben het ermee eens dat het een achteruitgang is als die eruit is en alles met een eenmalige code geregeld wordt. Ik blijf nog maar even bij de aloude overschrijving via de website met sms tan-code bevestiging.

  • Profielfoto
    dieplzkthnxbye

    Gebruiksvriendelijke applicatie. Beveiliging is naar mijn idee ook goed geregeld. Design is netjes, je ziet wel dat ze er wat werk aan hebben gehad… Vandaar dat het ook vrij lang duur om die jaren 30 applicatie te updaten.

    @MacLover13 bij mij wordt er toch echt wel bij het raadplegen van de rekening vooraf gevraagd om de beveilingscode in te toetsen. Pas daarna kan ik mijn rekening-informatie gezien.

  • Profielfoto
    dieplzkthnxbye

    @MacLover13 je moet de applicatie dan wel afsluiten in de task-manager;-)

    P.s. sorry voor dubbel post