Jelle Ages
Jelle Ages Nieuws 1 november 2011

Brein achter Apple Store vertrokken

Ron Johnson, het brein achter de Apple Store, is per 1 november – vandaag dus – vetrokken als medewerker bij Apple. De voormalig Senior Vice President of Retail kondigde zijn vertrek in juni al aan. Hij gaat aan de slag bij warenhuisketen J.C. Penney.

Johnson heeft 11 jaar bij Apple gewerkt en is de grondlegger van het concept van de Apple Store. Het belangrijkste daarvan is dat er niet louter gekeken wordt naar hoe je de klant zo snel mogelijk een product verkoopt, maar naar hoe je de klant op een rustige en vriendelijke manier kunt laten kennismaken met de producten.

Johnson wordt de CEO van J.C. Penney, een keten die voornamelijk vestigingen heeft in de Verenigde Staten. Hij wordt door de investeerder hiervan ‘de Steve Jobs van de detailhandel’ genoemd.

Hieronder de (inmiddels verwijderde) bio van Ron Johnson van Apple.com.

Ron Johnson joined Apple as senior vice president in January 2000. Reporting directly to the CEO, Johnson leads Apple’s retail strategy and is responsible for its overall execution and performance. Under Ron’s leadership, Apple has opened over 300 stores to date. Johnson has over 20 years of experience in retail and merchandising as well as a strong track record for delivering consistent year over year growth for billion-dollar companies. Before joining Apple, Johnson held various management positions at the Target Corporation, most recently as Vice President of Merchandising for Target Stores. In this capacity, Johnson presided over a successful period of growth at Target, playing a key role in developing new initiatives for branding, marketing and merchandising. He led the team responsible for launching the Michael Graves exclusive line of products, as well as the addition of other key brands to the store’s selection. Johnson received his M.B.A. from Harvard and his Bachelor of Arts in Economics from Stanford University.

Reageer op artikel:
Brein achter Apple Store vertrokken
Sluiten