AppleCare+, een all-riskverzekering voor je iPhone

Door: Ramy - 22 reacties

Het speculeren is voorbij en de hoop dat we dit jaar nog een iPhone 5 gaan zien is vervlogen. Uiteraard is er wel een nieuwe iPhone aangekondigd; de iPhone 4S. Naast een A5-processor en een 8 megapixelcamera, biedt Apple ook nog iets anders bij de nieuwe iPhone aan. De angst om je iPhone te laten vallen wordt overbodig, dankzij AppleCare+.

AppleCare, dat je bijvoorbeeld voor je Mac of iPhone kan aanschaffen, verlengt niet alleen de garantie van je product, maar geeft je ook langer recht op telefonische ondersteuning. Wanneer je zelf schade aan het product toebrengt, valt dit echter niet onder AppleCare en moet je zelf voor de reparatiekosten opdraaien.

Voor de iPhone 4, iPhone 4S en iPhone 3GS is er nu AppleCare+ geïntroduceerd. Hiermee verkrijg je alle extra ondersteuning, die je ook bij AppleCare krijgt, maar hoef je de iPhone, na bijvoorbeeld een fatale val, niet door een derde partij te laten repareren. Apple ruilt hem dan namelijk in voor een nieuwe.

AppleCare+ dien je direct bij de iPhone aan te schaffen en kost (in de VS) $99. Hiermee kun je de iPhone, in een periode van twee jaar, twee keer naar Apple terugsturen. Hier betaal je wel $49 per keer voor. Uiteraard zijn er bij een technisch defect, buiten jouw schuld om, geen kosten aan verbonden.

Reacties

22 reacties
  • Profielfoto
    Sanderman1992

    Leuk artikel Ramy! Mijn complimenten!

  • Profielfoto
    deSpaanseRente

    wacht, dus.. het kost 99 dollar om het af te sluiten, je kan hem maar 2 keer in 2 jaar opsturen en dan kost het nog eens 49 dollar per keer? :’).

  • Profielfoto
    Sanderman1992

    Dat heb je correct opgemerkt.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ben ik toch ietsje goedkoper uit. Ik heb een iPhone-verzekering, die ook het vallen dekt, voor zo’n € 6 per maand. Dat is €72 per jaar. In de afgelopen twee jaar heb ik ‘m twee keer op laten halen in verband met een vrij kleine beschadiging en is ie omgeruild voor een andere. En daar zit geen limiet aan. Er zijn echter ook verzekeringen die ook nog diefstal en vermissing dekken. Dat is nóg slimmer. Hoe zit dat bij Applecare+ ? Niet zeker? Het wachten is dan op Applecare++

  • Profielfoto
    jakeh

    Deze verzekeringen zijn de grootste volksverlakkerijen die er bestaan.

    A) Die dingen gáán bijna nooit kapot
    B) Áls ze kapot gaan dekt de gewone garantie het binnen 1 jaar
    C) Na een jaar is de waarde zo gedaald dat je met het uitgespaarde geld bijkans een nieuwe kunt kopen.
    D) Woekerprijzen. Totale kosten ten opzichte van waarde is absurd.

  • Profielfoto
    Soulshaker

    Deze verzekeringen zijn de grootste volksverlakkerijen die er bestaan.

    A) Die dingen gáán bijna nooit kapot
    B) Áls ze kapot gaan dekt de gewone garantie het binnen 1 jaar
    C) Na een jaar is de waarde zo gedaald dat je met het uitgespaarde geld bijkans een nieuwe kunt kopen.
    D) Woekerprijzen. Totale kosten ten opzichte van waarde is absurd.

    En dan moet een franchise van zoveel euro betalen op een herstelling

  • Profielfoto
    ThomasHaag

    Ik vind het best redelijk.

    Op dit moment heb ik een telefoonverzekering voor m’n iPhone van 10 euro per maand. Deze verzekering verwacht ik 24 maanden (tot ik een nieuwe telefoon krijg bij m’n abonnement) aan te houden. Dat kost me dus 240 euro.

    Als ik er van uit ga dat m’n telefoon inderdaad 2 keer valt, dan kost me dat bij Apple 99 dollar + 2*49 dollar = 197 dollar. Dat is ongeveer 150 euro, een besparing van 90 euro.

  • Profielfoto
    ThomasHaag

    Dan vergeet ik nog dat m’n huidige verzekering een eigen risico rekent van 40 euro.

  • Profielfoto
    sloot

    Vind het best duur, maar voor iemand die niet technisch is aangelegd een prima oplossing.

    zelf heb ik sinds 3 jaar een 3G, hiervan is na het 2e jaar de batterij vervangen, dock connecter, wifi antenne, en 2 keer het lcd scherm. Allemaal zelf gedaan. Totale kosten hiervoor: € 105,- Daar ga ik dus mooi niks voor “verzekeren”

    Ook heb ik nu een jaar een iPhone 4. Nog geen problemen mee gehad, maar als die wat krijgt gaat ie net als de 3G gewoon onder het mes.

  • Profielfoto
    Maarten Otto

    Wel eens gehoord van “waterschade”. Reken er maar niet op dat een verzekeraar je iPhone zomaar laat omwisselen. Ze zullen er alles aan doen om er onderuit te komen. Kassa heeft hier ooit een heel mooi artikel over gemaakt.

  • Profielfoto
    jakeh

    Als je onhandig bent en hem vaak laat vallen (een vriend van mij heeft dat) kan het een alternatief zijn. Maar met hoesje kan hij prima tegen valpartijen.

    Dit is een psychologisch fenomeen dat mensen graag betalen om maar geen (vermeend) risico te lopen. Alleen de prijs (gegarandeerd verlies) is zo hoog dat het zinloos is.

  • Profielfoto
    Meh1965

    Iedereen kan zelf bepalen of dit product voor hem / haar het geld waard is. Maar onthoudt goed dat de enige reden dat Apple met dit product komt, is om er geld aan te verdienen.

  • Profielfoto
    MrJvG

    Vergeet niet even dat bij de meeste telefoonverzekeringen in Nederland (pro assist) je ook nog eens doodleuk je telefoon een maand of 3 kwijt bent voor reparatie.
    Ik betaal liever over een periode wat meer dan de hel van pro assist waar ik al 2x in terecht ben gekomen!

  • Profielfoto
    leovanh

    Ik ben een keer gevallen met mijn iPhone4 in de hand. Er zat een bumper om mijn iPhone. Toch kapot… niet vezekerd…. reparatiekosten ruim 200 Euri…
    Voor mij zou het dus wel een goedkopere oplossing zijn geweest.

  • Profielfoto
    dclkdm

    Ik neem aan dat deze care ook weer “wereldwijd” is. Dus als je veel reist (en vooral in/nabij steden met Apple stores) kan dat toch wel erg handig zijn itt een gewone verzekering.

  • Profielfoto
    jakeh

    @Leovanh

    Als je dit één keer overkomt in de twee jaar dat je hem hebt, maakt het weinig uit. Kosten van verzekeren apple care zijn van vergelijkbare grootte.

  • Profielfoto
    Mac Erger Je Niet

    @jakeh

    A) Die dingen gáán bijna nooit kapot

    Je zou ze de kost moeten geven, mensen met water-/valschade aan hun iPhone..

  • Profielfoto
    Kasper

    Is het bekend of dit later nog kan worden aangeschaft ?

    Heb een 2 maanden oude iPhone 4 met water schade zou dus een mooie oplossing zijn…

  • Profielfoto
    Meh1965

    Ik neem aan dat deze care ook weer “wereldwijd” is. Dus als je veel reist (en vooral in/nabij steden met Apple stores) kan dat toch wel erg handig zijn itt een gewone verzekering.

    De garantie blijkbaar niet: http://www.onemorething.nl/community/topic/apple-store-wereldwijd?replies=13#post-2301803

    Is het bekend of dit later nog kan worden aangeschaft ?

    Heb een 2 maanden oude iPhone 4 met water schade zou dus een mooie oplossing zijn…

    Heb je wel eens een auto die total-loss is proberen te verzekeren? Dat is heeeel duur kan ik je vertellen.

  • Profielfoto
    Klas

    Allemaal wel leuk dit, maar de kans is groot dat dit niet in Nederland verkocht gaat worden. Wat voorheen ook niet het geval was.

  • Profielfoto
    Brombeer

    Telefonische ondersteuning voor als je telefoon stuk is?

  • Profielfoto
    dennie

    Ik heb ooit mijn iphone laten vallen en heb deze gewoon op mijn inboedelverzekering gegooit en alles is netjes betaald.

    Zo kan je ook je telefoon op je reisverkering vergoed krijgen als hij stuk gaat.

    Al die aparte telefoon verzekeringen zijn gewoon naaierij.