Michiel de Vries
Michiel de Vries Nieuws 14 september 2011

De iPad regeert, ook in Q2 2011

Apple heeft nog steeds het merendeel van de tabletmarkt strak in de knuistjes, zo blijkt uit een onderzoek van onderzoeksfirma IDC. In het tweede kwartaal van dit jaar heeft Apple met diens iPads 68% procent van de markt in handen en zien de concurrenten alleen de achterlichten.

Dit percentage is een stijging van 3% ten opzichte van het eerste kwartaal in 2011. De iPad kreeg in het tweede kwartaal concurrentie van onder andere RIM, die met zijn PlayBook 4.9% marktaandeel wist weg te snoepen. Tablets die draaien op Android deden het iets minder goed, die gingen van 34% naar 26.8% ten opzichte van de eerste 3 maanden in 2011. In totaal werden in het tweede kwartaal 88.9% meer tablets verkocht dan in het eerste. IDC zet het verwachte aantal verkochte tablets in 2011 op 62.5 miljoen.

Zeer onlangs deed HP de TouchPad de deur uit voor een schamele $99. Dit leidde tot een enorme stijging in verkopen van de gefaalde tablet met Palm’s WebOS. Deze cijfers zijn niet meegenomen in het rapport over het tweede kwartaal.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
De iPad regeert, ook in Q2 2011
Sluiten