Rick Stevenhaagen
Rick Stevenhaagen Nieuws 1 juli 2011

Medewerkers Apple Stores klagen over werkomstandigheden

Werken in een Apple Store klinkt als een leuke baan, maar als we de berichten uit verschillende Apple Stores in Amerika mogen geloven, zijn schone appels ook zuur. Medewerkers claimen dat ze zowel fysiek als psychisch last hebben van de werkomstandigheden bij de Amerikaanse technologiereus.

Medewerkers die al langer bij Apple werken, klagen dat nieuwelingen meer dan zij betaald krijgen. Zij krijgen van het bedrijf te horen dat werken bij Apple als een belevenis moet worden ervaren.

Om de ziektekosten laag te houden neemt Apple geen fulltimers in dienst, tenzij medewerkers zich tijdens de openingstijden onbeperkt ter beschikking stellen om te werken. Alsof dat niet zwaar genoeg is zijn er ook medewerkers die praten over onderbezetting. Ook werken sommigen, na een nachtdienst, direct een vroege ochtenddienst af. Dat zou medewerkers fysiek en psychisch uitputten.

Naast dit alles zou Apple niet openstaan voor suggesties van ‘gewone’ medewerkers die denken dat ze de Stores meer kostenefficiënt kunnen maken. Dat komt door de hierarchische organisatiestructuur van de afdeling retail.

Heb je zelf al zin gekregen om voor Apple aan de slag te gaan en bijt je graag door zure appels heen? Voor de aankomende Store in Amsterdam zoekt Apple nog medewerkers.

 

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Medewerkers Apple Stores klagen over werkomstandigheden
Sluiten