Amac neemt C-inside over

22 reacties

Apple Premium Reseller C-Inside gaat voortaan verder onder de naam Amac. Dat meldt algemeen directeur Laurens van Hoorn van Amac vandaag in een persbericht. Het bedrijf groeit hierdoor in één klap van zes naar negen winkels in de provincies Utrecht, Overijssel, Gelderland, Limburg en Noord Brabant.

In het persbericht wordt vermeld dat de technische afdeling van Amac “een compleet pakket aan diensten biedt”. Ook kunnen ze door de ervaring van huidige Amac filialen meer betekenen voor bestaande en nieuwe klanten. Hieruit maken wij op dat huidige klanten van C-Inside in aanmerking komen voor aanvullende ondersteuning bij Amac.

Amac bezit al een business-to-business center en heeft de ambitie een “leidende rol te spelen op de markt voor APR’s, zowel voor particuliere als zakelijke relaties”. Amac is naast APR ook Apple Authorised Service Provider. Het bedrijf nam eerder dit jaar AM Bridge over.

Reacties

22 reacties
  • Profielfoto
    Toinef

    Dat tot voor kort heette de C-inside ook nog gewoon mac-inside.
    Maar ik zal het hier vanzelf wel zien.

  • Profielfoto
    kerelvent

    Ik hoop dat dit de snelheid waarmee ze aan onderdelen kunnen komen en kunnen repareren, verhoogt. Als Apple na de winkel in Amsterdam meer eigen zaken gaat beginnen, moet je als retailer toch wel een duidelijk voordeel hebben.

  • Profielfoto
    PierreVanMouche

    Klinkt allemaal heel leuk, die Apple Premium Resellers. Maar mijn ervaring van twee weken geleden was een stuk minder:

    Ik kocht een iMac 21,5″ in de AppleStore en die werd netjes een week later thuis afgeleverd. Mijn zoon die enkele dagen later jarig was, was sterk onder de indruk van de machine en wilde zijn spaargeld hier ook aan besteden. Maar hij wilde liever niet wachten; dus kochten we de machine bij AM Bridge/AMac in Sittard.

    Nog geen 4 dagen later vernieuwde Apple het model en reduceerde zelfs de prijs. Bij de AppleStore mocht ik de machine gewoon terugsturen (zónder kosten en zelfs de oorspronkelijke verpakking was niet nodig); het volledige aankoop bedrag werd geretourneerd en ik kon de nieuwe machine kopen.

    Maar dat geldt niet bij AM Bridge/AMac: ‘daar kunnen wij niet aan beginnen’ was het antwoord.

    In beginsel gun ik een locale dealer eerder z’n marge en ben soms zelfs bereid iets meer te betalen voor een vriendelijk woord en de goede service. Maar in het geval van de AppleStore versus AM Bridge/AMac heb ik helaas het volledige tegendeel moeten vaststellen.

    Mijn complimenten aan Apple v.w.b. de ongekende service van de AppleStore.

  • Profielfoto
    KR1275

    @PierreVanMouche: dat zijn gewoon juridische kwesties. Bij koop op afstand geldt een retourrecht (binnen 7 dagen) volgens de wet. Dat geldt niet voor koop in de winkel. Gekocht = gekocht. Hoewel ik zelf louter negatieve ervaringen heb met A-Mac (doorgaans puberale verkopers die totaal geen verstand van Apple-technologie hebben, maar dezelfde onzin uitkramen als de fanboys hier…) kan dit A-mac niet aangerekend worden.

  • Profielfoto
    DNibbeling

    Ik snap wel dat Apple dat zelf wel kan een een APR niet. Ik ben niet op de hoogte van de marge die Apple APR’s geeft op de producten maar neem van mij aan dat het minimaal zal zijn! Nou en een marge van maximaal 10% is niet gek in de elektronica business. Nou en met zulke marges zou ik het als ondernemer ook niet retour nemen. En volgens de Nederlandse regelgeving is Apple het ook verplicht aangezien je aankopen via internet altijd mag ruilen (ik geloof binnen 7 dagen) aangezien je het product niet hebt gezien voordat je het kocht. Bij fysieke retail is ruilen geen wettelijke verplichting en is het puur uit service overweging. En elektronica is sowieso moeilijk omdat niet alle eventuele gebreken aan de buitenzijde van het betreffende product zichtbaar zijn.

  • Profielfoto
    Little Idiot

    Dat van de Amac in Sittard is natuurlijk gewoon hufterig klantonvriendelijk gedrag. Die weten ook wel dat het nieuwe model al in het magazijn staat. En verkopen de “domme klant” gewoon een “bijna oud” model. Dat verwacht je van een dozenschuiver, Niet van een APR. Die arrogante verkopers doen de winkels ook geen goed. Die mannnetjes zijn iets te veel met hun provisie bezig en niet met de klant…

  • Profielfoto
    Aerea

    Goede zaak, Amac is immers de beste APR natuurlijk! Al het goeds bundelen en doorgaan als een nog betere APR.:nerd:
    .
    @ vervelende ervaringen hierboven: leer van gisteren, kijk vooruit naar morgen, maar leef vandaag.

  • Profielfoto
    sanderploegsma

    Hier in Eindhoven zit ook een YouMac, vallen die ook onder Amac?

  • Profielfoto
    steffex

    jammer, had goede ervaringen met c-inside, ook in doetinchem… erg behulpzaam personeel.

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Het personeel zal niet veranderen hoor steffex:P, althans niet van de een op de andere dag:P.

  • Profielfoto
    timmiex

    in eindhoven zit er een youmac maar echter ook een amac sinds een jaartje ofzo, ik ga altijd naar de youmac.

  • Profielfoto
    iMacDonalds

    Amac, mag die naam wel van Apple?

  • Profielfoto
    Aerea

    Amac, mag die naam wel van Apple?

    Nope, daarom hebben ze die naam.

  • Profielfoto
    SMTR

    Dat van de Amac in Sittard is natuurlijk gewoon hufterig klantonvriendelijk gedrag. Die weten ook wel dat het nieuwe model al in het magazijn staat. En verkopen de “domme klant” gewoon een “bijna oud” model. Dat verwacht je van een dozenschuiver, Niet van een APR. Die arrogante verkopers doen de winkels ook geen goed. Die mannnetjes zijn iets te veel met hun provisie bezig en niet met de klant…

    Grote onzin, APR’s krijgen nieuwe Macs pas geleverd nadat de Online Store wordt aangepast. Ze staan niet van te voren al in het magazijn. Voor verkopers bij APR’s is het ook altijd maar afwachten wanneer een update komt, die informatie is niet van te voren bekend.

  • Profielfoto
    propimp

    Jammer, heb zeer slechte ervaringen met À mac Den Bosch, ook collega’s en vrienden hebben slechte ervaringen met het personeel, service en klantvriendelijkheid. Bij Mycom heb je 3 jaar garantie en in Den Bosch, vriendelijk personeel! Ik zal niet snel meer iets kopen of laten reparen bij À mac Den Bosch.

  • Profielfoto
    mvip

    @een aantal hierboven
    Op de facturen van A Mac/AM Bridge in Sittard (ook toen) staat ‘Ruilen binnen 7 dagen met aankoopbon en originele verpakking’ mogelijk is, verder was PierreVanMouche natuurlijk alleen positief over Apple en niet specifiek negatief over A Mac/AM Bridge.

  • Profielfoto
    Marcianow

    @PierreVanMouche Hehe, daar heb ik uw zoon nog op geattendeerd!

  • Profielfoto

    Inderdaad hopen dat het personeel in Doetinchem ook wat klantvriendelijker wordt. Had een defecte oplader. Half jaar oud. Wilde ze niet repareren want er zaten teveel krassen op… Ja dat ding ligt altijd op de grond. Moet je hem in je hand houden of zo??? Vond ie raar dat ik een beetje boos was. Hun ” onafhankelijke service partner” had het zo beoordeeld op basis van een foto. Geef mij maar de apple winkel in Arnhem. Nog nooit iets afgewezen voor garantie. We hebben 5 notebooks, een ipad een dozijn iphones, een apple TV, wat van die draadloze muk maar blijkbaar geen interessante klant voor C-inside.

  • Profielfoto
    Hotmusic

    Wat jammer te zien dat er zo veel te klagen valt. Ik werk zelf veel met logic, heb een macpro/macbook pro 15″ en nog een mbp 15″ van 2008 kom al jaar en dag veel bij amac over de vloer en heb al aardig wat lastige situaties mee gemaakt maar amac heeft altijd de beste intentie gehad met mij als klant. erg vaak zijn ze al buiten het boekje gegaan om mij goed te kunnen helpen met alles wat ik ze voorleg. als ik zomaar binnen loop krijg ik vaak betere uitleg dan Apple Care me kon geven. ik ben blij dat amac de ambitie heeft zo veel winkels te openen want ze doen het echt wel voor de klanten.

    @ PierreVanMouche, geloof mij dit had amac echt NOOIT kunnen weten. de macs komen pas een dag na de release binnen ook al zegt steve dat ze vandaag in de winkels liggen. als je het lief had gevraagd had amac ZEKER met je mee gedacht. het beste is dan ook zelfs als je het netjes schriftelijk bij ze neerlegt (eventueel per mail)

    @ sanderploegsma, youmac is niet van amac.

    @ steffex haha die jongens die er staan blijven gewoon hoor, dat zal echt niet veranderen waarschijnlijk gaat alleen inkoop gaat samen en ze krijgen er extra diensen bij. Amac heeft nu succes omdat ze bekend staan altijd met veel man op de vloer te staan om zo persoonlijk mogelijk de klanten te kunnen bedienen. dus dat zal wel goed komen.

  • Profielfoto
    Little Idiot

    @ smtr: je kan geen Apple forum bekijken zonder dat je struikelt over de geruchten, met de dinsdag genoemd. En dan weet een APR van niets. Niemand leest daar fora? Iedereen is een klant, geen sukkel die je een doos verkoopt. Onderschat je klant niet, daar kan je wel eens spijt van krijgen… Je weet nooit wie het is. 1 slechte ervaring heb je langer last dan dat je van 10 goede hebt.

  • Profielfoto
    mvip

    @Hofmusic Toevallig heeft @PierreVanMouche dit meer dan vriendelijk gevraagd, verder noemt de afdeling in Sittard zich nogsteeds AMBridge en weigert zich AMac te noemen.

  • Profielfoto
    SMTR

    @ smtr: je kan geen Apple forum bekijken zonder dat je struikelt over de geruchten, met de dinsdag genoemd. En dan weet een APR van niets. Niemand leest daar fora? Iedereen is een klant, geen sukkel die je een doos verkoopt. Onderschat je klant niet, daar kan je wel eens spijt van krijgen… Je weet nooit wie het is. 1 slechte ervaring heb je langer last dan dat je van 10 goede hebt.

    Natuurlijk leest het personeel van APR’s de internetfora, maar jij zegt dat ze de nieuwe iMacs al in het magazijn hebben staan terwijl ze de oude nog verkopen. Ik snap dat je je uitspraak nuanceert want het is gewoon onzin.

    Bovendien kloppen de geruchten van internet niet altijd en heb je daar als APR weinig aan, je weet nooit de precieze datum van een update met 100% zekerheid. Bovendien, wanneer APR personeel op basis van de geruchten een inschatting kan maken van wanneer een update komt, dan kan de klant dat ook, het is geen rocket science. Beetje onderzoek voor je een grote aankoop doet is nooit verkeerd. Als je daar te lui voor bent moet je ook niet achteraf zeuren als na je aankoop een update uitkomt.