Michiel de Vries
Michiel de Vries Nieuws 5 april 2011
Leestijd: 1 minuut

MacBook Air is een succes aan de kassa

De laatste herziening van Apple’s utra-portable notebook, de MacBook Air, kan gezien worden als de meest rigoreuze productupdate van de laatste paar jaren. Het model werd volledig opnieuw ontworpen, met flashgeheugen als kloppend hart. Ook werd er een 11,6 inch model geïntroduceerd, naast de standaard 13 inch versie.

De revisie is een financieel succes, zo blijkt uit cijfers van analyst Mark Moskowitz (JP Morgan). In het laatste kwartaal verkocht de Air ruim 330% beter dan het kwartaal een jaar eerder met een geschatte jaarlijkse opbrengst van 2.2 miljard dollar. De MacBook Air nam vorig jaar 5.5% van het totaal aantal verkochte Macs voor zijn rekening en het lijkt er dus op dat de laptop een rooskleurige toekomst tegemoet gaat.

De MacBook Air uit 2010 was een significante upgrade ten opzichte van het model uit 2008. Op alle fronten presteerde het model beter, met name geholpen door het feit dat er standaard een SSD aan boord zit. Volgens Steve Jobs is de Air zelfs “de toekomst van de MacBooks.”

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
MacBook Air is een succes aan de kassa
Sluiten