Lucas Raggers
Lucas Raggers Nieuws 21 april 2011
Leestijd: 1 minuut

KPN laat klanten betalen voor What’s App

Het gaat niet goed met KPN. Deze week maakte het bedrijf bekend dat 4000 tot 5000 banen geschrapt moeten worden. Vandaag komt het met een plan om het tij in het mobiele landschap te keren. En daartoe wil het klanten laten betalen voor het gebruik van onder andere What’s App.

KPN ziet dat er steeds minder ge-sms’t en gebeld wordt. Diensten als What’s App en VoIP apps als Skype zijn hier mede verantwoordelijk voor en daarom komt KPN in actie. “Diensten zoals browsen, VoIP, instant messaging en video zullen een eigen prijskaartje krijgen, net zoals nu het geval is met bellen en sms’en,” aldus KPN.

In de zomer worden nieuwe abonnementen geintroduceerd waarin speciaal betaald moet worden voor deze diensten bovenop het tarief voor mobiel internet. Hoe KPN denkt dit te kunnen controleren, is nog niet bekend.

Moeten we dit voor lief nemen, of gaat KPN te ver?

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
KPN laat klanten betalen voor What’s App
Sluiten