Nieuwe i-Abonnementen T-Mobile: More is Less

119 reacties

Het persbericht dat T-Mobile vandaag de deur uit deed klonk zoveel belovend: vernieuwde iPhone-abonnementen met hogere snelheden en dat voor het zelfde bedrag per maand. Vanaf 4 april krijgen iPhone-abonnees internet tot 7,2 Mb/s, meer dan drie keer zo snel als de huidige 2,0 Mb/s. T-Mobile belooft de snelheidsverhoging tot 1 GB per maand. En daar schuilt het addertje onder het gras. Na die Gigabyte wordt de snelheid namelijk teruggebracht tot een tergende 64 Kb/s, zij het dat je er nog steeds onbeperkt gebruik van mag maken.

Praktisch betekent het echter dat je iPhone nagenoeg onbruikbaar wordt voor mobiel internet. KPN en Vodafone bieden iPhone-abonnementen aan met een datalimiet. Kom je daar overheen, dan betaal je per MB, maar blijft de snelheid gelijk. Daarmee blijft T-Mobile’s vernieuwde iPhone-abonnement een interessant alternatief, al lijkt de samenvatting ‘Onbeperkt en supersnel internet’ een tikkeltje misleidend.

Maar daar houden de ‘vernieuwingen’ van T-Mobile niet op: belminuten, SMS’jes en MMS’jes komen nu uit één bundel. Voorheen betaalde je los voor MMS’jes maar kreeg je wel 150, 300, 500 of 1000 belminuten én evenveel SMS’jes. Praktisch blijft hier nu dus maar de helft van over.

Verdere vernieuwingen zijn de mogelijkheid om een ‘SMS-verdubbelaar’ in te zetten voor € 2,50. SMS’jes en MMS’jes binnen de bundel is daarmee 50% goedkoper. Ook kan met T-Mobile family voor € 14,95 per maand extra onbeperkt gebeld worden met vrienden en familie. Oh, en dan is er ook nog een nieuwe bundel: i200 voor € 34,50 per maand.

De vernieuwde i-Abonnementen zijn vanaf 4 april verkrijgbaar. Bestaande klanten kunnen kiezen of ze willen upgraden. Bij verlenging van je contract ga je automatisch over naar het nieuwe abonnement. T-Mobile maakte in het zelfde persbericht bekend inmiddels meer dan 700.000 iPhones te hebben verkocht. Het zal ons benieuwen hoe lang het duurt om tot 1 miljoen te komen met deze nieuwe tarieven. Wellicht tijd om een verdubbelaar in te zetten?

Komt jouw iPhone over 1 GB data per maand?

Reacties

119 reacties
  • Profielfoto
    Chorro

    Geldt dit ook voor bestaande klanten of alleen voor nieuwe abonnee’s?

    Ik haal 1GB in een maand bij lange na niet. Ongeveer 2 GB per jaar.

  • Profielfoto
    fiereb

    Ja dit wil ik dus ook. Is er een manier om over te stappen op dit abonnement als je een lopend iPhone abonnement hebt lopen bij T-Mobile?

  • Profielfoto
    Chorro

    Zie nu dat ze ook even mooi wat anders door je neus boren. Ik heb 150 minuten EN 150 smsjes. Dat wordt nu 150 minuten OF 150 smsjes.

    Hoppakee, wat dat betreft wordt het zooitje dus gehalveerd.

  • Profielfoto
    bjab

    Een datalimiet op 1GB is inderdaad niet erg. Ik heb sinds ik mijn iphone 4 heb (een paar weken na uitkomst) pas 3.3GB verbruikt. De snelheidsverhoging juich ik dan ook toe :). Geld dit ook voor de huidige abonnees of alleen voor nieuwe?

  • Profielfoto
    gjvo

    2 GB per jaar, dus liever het nieuwe abonnement. Kan je als oude iPhone bezitter overstappen?

  • Profielfoto
    Ree

    Ik heb liever 1 GB datalimiet en Personal Hotspot enabled dan het “onbeperkte” internet wat TM nu aanbied (zowel oud als nieuw).

  • Profielfoto
    mymac

    Hmm, twijfelgeval. Ik gebruik 3G niet bijster veel, omdat het niet zo razendsnel is. Nu wordt het snel en nu zou ik het misschien eerder/meer gaan gebruiken, maar is er een limiet. Ach ja, ik heb sinds de iPhone 4 maar 5GB gedownload, dus ik denk dat ik er ook bij een toenemend gebruik nog niet aan kom.
    Ook ik vraag me af: Krijgt iedereen dit of alleen op aanvraag, of pas bij het verlengen?

  • Profielfoto
    Dr. Maddox

    3G gebruik ik alleen maar buiten de deur. Daarbij zijn de maximum snelheden alleen maar van toepassing op enkele locaties waaronder de grote steden. In het gat waar ik woon moet je het helaas doen met 1/3 van de beloofde snelheid.

  • Profielfoto
    Elrithranduil

    Als ik fatsoenlijk werkend 3G heb dan vind ik de snelheid prima maar ik heb vaak nog erg veel moeite om überhaupt verbinding te krijgen.
    Dat T-Mobile nog maar wat meer investeert in de landelijke (goede) dekking van het 3G netwerk op de oude snelheid in plaats van het versnellen ervan!

  • Profielfoto
    Afroman

    Vaker Wifi-aanslingeren dus. Maar ik weet nou niet wat er gebeurd met huidige iPhone-klanten.

  • Profielfoto
    hansiedejong

    Gebruik denk ik gemiddeld 1,4GB per maand. Daarvoor heb ik onbeperkt internet gekozen, lekker gebruiken!

  • Profielfoto
    RobbieB

    En de telecomratten slaan weer toe.

    Onder het mom van een snelheidsverhoging stiekem datalimieten invoeren en het aantal sms/minuten in principe halveren.

  • Profielfoto
    LanWolf

    En wat ook veranderd is : 150 minuten OF smsjes ipv EN !
    Dit was de reden dat ik van een Relax naar iPhone abbo ben overgestapt, ik smste ongeveer 60-100x en belde 140-170 min, dus kwam altijd in de knoei met mijn 190 min/sms. Nu had ik 300 (gecombineerd) voor maar 3 euro meer in de maand (en natuurlijk een nieuwe iphone 4)

    Dit abbonnement zou 4 april ingaan, ik mag niet hopen dat ze me nu dus dit nieuwe abonnement om de oren schuiven, daar wordt ik nl niet vrolijk van!

  • Profielfoto
    Elrithranduil

    @Afroman
    Ze kunnen de huidige iPhone abonnementen voor bestaande klanten niet aanpassen. Jij bent een contract met T-Mobile aangegaan onder bepaalde voorwaarden en deze kunnen ze niet zomaar ontbinden. Als ze die willen aanpassen heb jij het recht om je abonnement (ook al loopt je abonnement bijv nog een jaar) op te zeggen.

  • Profielfoto
    Helmert

    ik gebruik 4,3 GB in 2 maanden! dus niet fijn!

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Zijn ze niet goed???
    Ik heb nu voor mijn i300;
    300 smsjes EN 300 belminuten… dat wordt dus gehalveerd!!!!!!
    Dat vind ik echt schandalig!!!!!
    EN
    Met het i-Abonnement betaal je per seconde (met een minimum van 1 minuut)
    dus niet meer per seconde!!!!
    Stelletje sch*ften!

  • Profielfoto
    prullenbak

    @lanwolf inderdaad!

    Dus eigenlijk is t gewoon 2 keer zo duur geworden. Toch? :S

  • Profielfoto
    Lustigson

    Dus 1 GB sneller internet en wat daar bovenop komt (veel) trager… plus een halvering van je belminuten annex sms’jes… dat klinkt als een zódanige wijziging van de voorwaarden, dat je van je contract af kunt, niet?

  • Profielfoto
    Jeffmeister

    Voor mij dus dik balen: Ik zit al snel aan de 7gb per maand. Flink minderen. Ouch.
    Maar T-mobile wijzigt tussendoor de voorwaarden, moet mij dat per brief communiceren neem ik aan? Abbo opzeggen dan?

  • Profielfoto
    ibla

    Ik ook op i300. Maar een bestaand abbo blijft gewoon bij het oude toch? Alleen over een jaar wanneer mijn abbo verloopt kan ik natuurijk de oude i300 met 300min EN 300sms meer krijgen. Tenzij ik hem door laat lopen, maar tegen die tijd wil ik natuurlijk een iPhone 5:-)

  • Profielfoto
    iAlwin

    “Komt jouw iPhone over 1 GB data per maand?”

    Zou het graag willen, maar 3G is hier zo snel! Ook al kom ik niet op de 1GB dan vind ik het nog een slechte zaak. Gelukkig is het niet zo rampzalig als KPN/Vodafone… 30 ct per MB, van de zotte…

  • Profielfoto
    ibla

    Uhh, hoe kom je op 7Gb per maand op een iPhone? Dat lukt je alleen maar met tetheren volgens mij, en dat is precies de reden dat ze dit soort maatregelen neme.

  • Profielfoto
    KarelWillem

    Ik dacht altijd dat ik best veel data verbruikte.
    .
    Mijn gebruik staat echter sinds mei vorig jaar op totaal 1,4 Gb ontvangen en 111 Mb verzonden.
    .
    Een lachertje dus. Met die 1 Gb per maand ga ik het dus wel redden.

  • Profielfoto
    sonic1984

    Zo… das een flinke verhoging van de kosten! Gewoon even gehalveerd en geen onbeperkt internet meer. TM heeft zo echt geen voordeel meer tov KPN enzo.

  • Profielfoto
    eroplos

    De helft minder smsjes/belminuten én geen onbeperkt internet voor een beetje sneller internet. Tot nu toe haal ik alleen in bepaalde plekken in Utrecht een beetje snel mobiel internet (en ook redelijk snel internet op station Nijkerk). Maar op Amsterdam CS is het echt super sloom en ook in Alkmaar. Op de Eemhof (waar ik werk) heb ik op een groot deel van het park helemaal geen verbinding! Als ik met de trein van Utrecht naar A’foort rij heb je al van voor Den Dolder tot aan A’foort geen 3G.. Als ze eerst nou eens zorgen dat ik gewoon bereik heb met de snelheiden die ze nu beloven, dan zou ik dat prima vinden. Die 7,2 Mb/s ga ik toch nergens halen..

  • Profielfoto
    ibla

    Ik verbruik zo’n 800Mb per maand en dan gebruik ik hem echt heel erg veel. Je kan je verbruik behoorlijk verminderen door niet alleen thuis maar ook bij vrienden, ouders, etc op wifi te gaan zitten.

  • Profielfoto
    Ed Mokum

    Ik kan nergens ontdekken of de snelheidsverhoging ook voor bestaande klanten met een iPhone abonnement van toepassing zal zijn of alleen voor de nieuw af te slutien abonnementen. Ik heb nog een abonnement met een 3GS van 1,5 jaar oud. Ben benieuwd!

  • Profielfoto
    Chorro

    Met het i-Abonnement betaal je per seconde (met een minimum van 1 minuut)
    dus niet meer per seconde!!!!
    Stelletje sch*ften!

    Dat is altijd al zo geweest :sarcastic:.

    Opzich zou ik met de snelheidsverhoging met een max van 1GB prima kunnen leven, zou het graag willen. Maar die halvering van het aantal minuten/smsjes wat ik al aangaf kan niet door de beugel.

  • Profielfoto
    Julian Gijsen

    Als dit zo blijft, ben ik na dit jaar weg bij T-mobile. Vond de nieuwe aanbieders niet echt interessant, maar dit is voor mij aanleiding om over te stappen na het verlopen van mijn contract…

  • Profielfoto
    Lustigson

    Update: @tmobile_webcare zegt dat “deze snelheid geldt als je overstapt naar het nieuwe i-plan [sic]”.

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Ff kijken, ik noem mijzelf altijd een veelgebruiker maar sinds 10 oktober 1.57GB maar gebruikt. Dus 5 maanden slechts dat gebruikt en dat is zowel up als down. Naja misschien klopt de counter in de iPhone niet helemaal, maar zowel op m’n werk als thuis zit ik op WiFi dus dat kan wel wat betekenen.

    1.6GB / 5 = 0,32GB per maand / 30 = 0,01066 GB per maand = 11MB ongeveer per dag. Naja kom ik wel mee uit, heb nu een i150 abonnement en kom meestal net rond met m’n minuten zeker als ik veel vrij heb van school. SMSen doe ik steeds minder door WhatsApp. Ik houd er nu al elke maand 100 over, dus prima.

    Dus volgende abo (a.s. zomer) wordt denk ik een iPhone 200 met 1GB datalimiet. Want T-Mobile kan wel 200 mbit beloven, maar soms heb ik of geen bereik of het is gewoonweg niet vooruit te branden dus heb ik er weinig aan.

    @Jeffmeister, hoe kom jij aan 7GB per maand als ik vragen mag?

  • Profielfoto
    bjab

    Even wat onduidelijkheden wegnemen, je kunt op deze website meer lezen: http://www.t-mobile.nl/i-abonnement

    Kortom: het is een NIEUW abo, dus de bestaande klanten blijven de bestaande abo’s behouden, alleen nieuwe klanten/verlengers kunnen het nieuwe abo nemen. Daarnaast is het mogelijk om voor 2,50 je smsjes te verdubbelen.

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Met het i-Abonnement betaal je per seconde (met een minimum van 1 minuut)
    dus niet meer per seconde!!!!
    Stelletje sch*ften!

    Dat is altijd al zo geweest :sarcastic:.

    Opzich zou ik met de snelheidsverhoging met een max van 1GB prima kunnen leven, zou het graag willen. Maar die halvering van het aantal minuten/smsjes wat ik al aangaf kan niet door de beugel.

    Oh meen je dat? Dan was ik niet op de hoogte.
    Maar inderdaad daar wordt ik erg verdrietig van!
    Maar ik ga eens polsen wat ik verbruik per maand…
    Hoelang is je bundel geldig? 2 maanden (zoals nu?) of meer?

  • Profielfoto
    adamvansanten

    Haha, de enige reden dat ik T-Mobile heb is dat je eerst alleen daar een iPhone kon krijgen (en de prijzen best goed waren, als je het mindere netwerk voor lief neemt). Was al van plan om aan het einde van mijn contract over te stappen, maar nu weet ik het zeker, nu is T-Mobile opeens van één van de goedkoopste providers één van de duurste geworden!

  • Profielfoto
    eroplos

    Btw, ik zie nergens staan dat de huidige iPhone-abonnementen komen te vervallen. Als deze blijven bestaan heb je toch een keuzen..

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    Wordt die 7,2 Mb/s wel interessant op het netwerk van T-Mobile?
    Als ze steeds zo’n slecht bereik hebben wordt de snelheid er ook niet beter op?
    Ik wacht wel een jaar tot mijn iPhone 6.

  • Profielfoto
    JeremyvanVliet

    Ik hoop dat dit ook veranderd voor de huidige klanten.
    Da’s een wijziging in de Algemene Voorwaarden en dus mag ik dan opzeggen….

    De enige manier waarop ik het interessant zou vinden is als ze ook een Data verdubbelaar zouden hebben.

    Als ze de huidige abonnees ook uitfaseren zou ik zegen: “KPN, here I Come”!

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Even wat onduidelijkheden wegnemen, je kunt op deze website meer lezen: http://www.t-mobile.nl/i-abonnement

    Kortom: het is een NIEUW abo, dus de bestaande klanten blijven de bestaande abo\’s behouden, alleen nieuwe klanten/verlengers kunnen het nieuwe abo nemen. Daarnaast is het mogelijk om voor 2,50 je smsjes te verdubbelen.

    Dat is toch ook logisch? Je hebt een contract getekend met de ‘oude’ voorwaarden.

  • Profielfoto
    iep

    @bjab: thnx voor de link. De meest spannende feature daar is toch wel de mogelijkheid voor hotspot!
    Natuurlijk gaan huidige abonnees niet over naar de nieuwe abonnementen want dat is bij wet verboden. T-Mobile moet de klant van de wijzigingen op de hoogte stellen en deze de keuze te geven om mee te gaan of het contract te ontbinden.

    Persoonlijk blijf ik nog even afwachten wat een KPN en Vodafone nog verder doen met hun iPhone abonnementen. Dan zien we in de zomer wel weer wat we gaan doen wat betreft verlenging. Met deze nieuwe abo vorm is het grote voordeel van T-Mobile in 1 klap weg (namelijk de ongelimiteerde internetverbinding).

  • Profielfoto
    worldofrick

    Ik wil eigenlijk gewoon een data-only abonnement… Ik whatsapp, mail en surf me suf..:-P Die 5x per week dat ik dan nog bel, betaal ik graag (duurder) los of via Skype

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Logisch dat ze dat gaan beperken. Als ze die snelheidswinst moeten boeken, moet het gebruik er natuurlijk ergens vanaf. Maar 64 kb/s is wel heel erg traag. Dat is 8 kilobyte per seconde :O.

  • Profielfoto
    EC_Karlo

    Vind het namelijk een kwalijke zaak dat ze hun zogenaamde onbeperkt internet betekend dat het onbepertk wachten op internet is.

    Ik vind dit een heel goedkope marketing trick om iedereen meer te laten betalen voor een NOG mindere service. Je wordt schandalig afgewimpeld als je belt met netwerkklachten. De enige reden voor tmobile was het onbeperkte data gebruik nu dat ook weg is zou ik iedereen aanraden over te stappen naar de KPN of Vodafone.

    Het netwerk is nu al super slecht 2mbit haal je al nauwelijks. Dat wordt echt niet spontaan beter na 1 april. (het is een goede grap inderdaad).

    Kortom: Je gaat meer, betalen voor veel minder. Schandalig. De enige die hier wat tegen kan doen is de consument door bij ze weg te gaan.

    De simpelste manier om bij ze weg te komen:

    Stap 1: installeer een programma als netwerkradar op je iphone.
    Stap 2: overal waar je internet hapert start de app en begin test
    resultaten in te sturen. 10 resultaten van eenzelfde paar plek is meer dan
    voldoende.
    Stap 3: vul het online formulier in.**
    Stap 4: Je wordt door T-Mobile gebelt. Zeg dat je een
    contractontbinding met nummerbehoud wil.
    Stap 5: Sluit een nieuw abonnement af. Bijvoorkeur bij ThePhoneHouse.
    Meldt ze dat T-Mobile niet fijn meewerkt en dat ze direct checken of
    alles goed is gegaan.
    Stap 6: Vier feest op de dag dat je verlost bent.

    **(dit formulier als je ingelogd bent)

  • Profielfoto
    jasper050

    Wat ik niet lees is hoe lang je belminuten SMS etc geldig blijven.
    Nog steeds zoals het was of nu onbeperkt?

  • Profielfoto
    fokke.dekker

    Jezus maar 1 gygabite, wat een rot streek. Ik gebruik met mijn iphone ongeveer 3.5 gygabite per maand. Ik luister dan ook wel altijd muziek via spotify.

  • Profielfoto
    iMartien

    Dus in theorie:

    – 7,2 megabits per seconde is 921,6 kilobyte per seconde.
    – 1 Gigabyte is 1048576 kilobyte
    – 1048576 kb / 921,6 kb is 1137,77 seconden
    – 3600 seconden in een uur / 1137,77 seconden is in ongeveer 3,16 uur door je 1gb datalimit heen!

    :evil:

  • Profielfoto
    eroplos

    Hotspots heb je bij het huidige iPhone-abonnementen ook al! Je moet hotspots niet verwarren met personal-hotspots..

  • Profielfoto
    Kobes

    @eroplos inderdaad, grote verschillen die mensen blijkbaar nog niet in de gaten hadden.
    1Gb limit met een personal hotspot zou natuurlijk sowieso een lachertje zijn. Net water en vuur.

  • Profielfoto
    Kobes

    @iMartien Ja, inderdaad 3,16 uur nonstop downloaden en je bent er doorheen.
    Nu nog een torrent client in de app store.

  • Profielfoto
    reven

    Ik heb 5 gb in 1 dag
    :(

  • Profielfoto
    Vin

    WAT? Dus nu krijg je niet meer én 300 sms én 300 belminuten??? Nu is het dus of of? Dus als ik 300 minuten bel, kan ik niet meer smsen uit mijn bundel? Met andere woorden, het abonnement is in principe 2x zo duur geworden?! Wat een klote streek.

  • Profielfoto
    ibla

    @Reven; lekker tethered downloaden zeker via een JB op je iPhone. Dankzij lui zoals jij krijgen normale gebruikers nu extra kosten en slechte abbo’s door hun strot gedrukt.

  • Profielfoto
    wardjj

    Mobiel internet T-Mobile blijft onbeperkt

    Wat?! En nu opeens dat standpunt veranderden? Dat datalimiet én dat van die belminuten en smsjes uit 1 bundel, schei uit zeg, T-Mobile!

  • Profielfoto
    jaapoost

    Ik blijf het smeken van OMT om comments vermakelijk vinden, bij deze eentje van mij dan…

  • Profielfoto
    wardjj

    Ik heb 5 gb in 1 dag
    :(

    Dankzij personen zoals JIJ komen er van deze datalimieten, bedankt.;)

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Dus in theorie:

    – 7,2 megabits per seconde is 921,6 kilobyte per seconde.
    – 1 Gigabyte is 1048576 kilobyte
    – 1048576 kb / 921,6 kb is 1137,77 seconden
    – 3600 seconden in een uur / 1137,77 seconden is in ongeveer 3,16 uur door je 1gb datalimit heen!

    :evil:

    Maar in de praktijk haal je misschien net 9,216 kilobyte per seconde..

  • Profielfoto
    1234

    duidelijk, exit T Mobile!!

  • Profielfoto
    MadSven

    Jongens, jongens… niet zo snel en gewoon lezen. Het gaat om precies hetzelfde abbo dan de iphone abbo’s die al bestonden. Maar omdat die verder niet te krijgen was voor andere smartphones hebben ze nu de iPlan ontwikkeld. Tis allemaal hetzelfde, en het is gewoon bijvoorbeeld 300 smsjes EN 300 belminuten…
    KLIK

  • Profielfoto
    Chorro

    @madsven:

    En dit lees je dan niet? (bij de FAQ)

    Bij het nieuwe abonnement gaan minuten en sms inderdaad uit 1 bundel. Lang niet iedereen had behoefte aan zoveel sms’jes, maar wel aan sneller internet. Daarom is de snelheid meer dan 3x verhoogd naar 7,2 Mbps. Speciaal voor mensen die meer willen sms’en is er nu keuze uit de sms verdubbelaar voor maar € 2,50 of sms maximaal met 1.000 sms voor €9,95.

  • Profielfoto
    MadSven

    Da’s een nieuw abbo…

  • Profielfoto
    Chorro

    En dus? Zodra je verlengd ga je dus die voorwaarden aan van ‘het nieuwe iPhone abonnement’.

    Ik vraag het maar even, omdat de link die je aandraagt niets zegt over of het EN of OF is. Het PDF document wat daar wordt aangedragen is volgens mij nog van de oude stempel, daar er niet gesproken wordt over i200 en dit sinds 6 dec jl. geldt. We hebben het in dit artikel over een abonnement/voorwaardewijziging die vanaf april van kracht wordt.

  • Profielfoto
    Robert de Groot

    Hangt af of je van tethering gebruik maakt. Mijn werklaptop met vodafone umts kaart verbruikt 2 GB/maand, maar met mijn eigen telefoon trek ik dat lang niet.

  • Profielfoto
    MadSven

    Chorro, je hebt gelijk. Heb ze net aan de telefoon gehad.
    De doemverhalen zijn waar, je krijgt de helft en gaat een stuk meer betalen dan voorheen. Ik heb ze gewezen op het topic alhier en verteld dat ze mij als klant iig gaan kwijt raken als mijn abbo op 13 april afloopt. Mooie was dat hij vertelde dat zijn meerderen op dit punt alle conversaties meelezen en laten we dan maar hopen dat ze die dollartekens uit de ogen wrijven.

    Gewoon met z’n allen T-Mobile boycotten dan maar…

  • Profielfoto
    Pete.Z

    Ik gebruik 2 gig in de maand, dus geen gunstige ontwikkeling, maar eens kijken bij verlenging wat het beste is.

  • Profielfoto
    steffex

    gelukkig heb ik net afgelopen december weer 2 jaar bijgetekend… die verbinding is toch al kut, heb liever een betere dekking dan die snelheidsverhoging!

    Daarbij was 150 belminuten EN 150 smsjes een van de redenen dat ik voor het abbo heb gekozen.

    T-Mobile gaat erg de verkeerde kant op!

  • Profielfoto
    Chorro

    @madsven: Toevallig net ook gebeld, mede omdat ik ze ook nog voor een andere reden nodig had. Dus dacht: Laat ik het gelijk maar vragen.

    Degene die ik aan de lijn had wist van niets en beweerde dat er geen nieuw abonnement bestaat. Toen ik zei dat zijzelf dat vandaag hebben gepubliceerd en het ook op hun eigen site staat ging de medewerker het navragen bij een collega.

    Toen de medewerker terug aan de lijn kwam, kwam er niet veel meer uit dan 1 grote bak verbazing. Hetgeen waar T-Mobile uniek in was (het bieden van EN en niet OF) gaat dus verdwijnen en de medewerker reageerde vol afschuw.

    Yooo, dankje onze roze vrienden!

  • Profielfoto
    Thomas18NL

    haha t-mobile, wie gebruikt dat nou nog sinds Vodafone en KPN ook e iPhone verkopen?

  • Profielfoto
    Maikelw

    Tja.. Overstappen heeft verder geen zin. Alle providers in NL zuigen zwaar. Ik heb werkelijk bij geen enkele niks negatiefs te melden…

    Ga maar weer over op de vaste telefoon haha

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Eén van de grote voordelen van T-Mobile was juist dat je NAAST de belminuten evenveel smsjes kreeg, waar dit bij andere providers ten koste ging van de belminuten. Nu gaat T-Mobile dus dezelfde truc uithalen. Een versnelling van internet is prima, maar met verlaging van snelheid na 1Gb tot een onwerkbare snelheid komt het neer op limitering van het internetgebruik.

    1Gb is redelijk, veel mensen gebruiken het niet. Maar ik gebruik ongeveer juist 1Gb per maand. Daarmee bel ik een aantal keren. Gebruik ik wél veel internet, agenda en chatprogrammaatjes en WhatsApp etc. Ik weet dus niet of ik blij moet zijn met deze vernieuwing.

  • Profielfoto
    MadSven

    Sja, nog ff en we nemen weer een prepaid kaartje puur om bereikbaar te zijn onderweg… bellen kan thuis wel. Misschien doet de ‘pager’ of ‘pieper’ weer zijn intrede;) Ik vind in iedergeval dat die telecom maatschappijen aangepakt moeten worden. Mij zijn ze kwijt in iedergeval en ga ook niet meer op zoek naar vervanging… ik kan best zonder mobieltje.

  • Profielfoto
    hugo123

    Kansloos dat minuten/smsjes nu uit een bundel komen! Dat 1000 smsjes voor 10 euro is wel goed! Maar ik denk dat ik nog snel upgrade naar i300 of kan dat niet meer?

  • Profielfoto
    joram

    Op zich kan ik me wel vinden in de 1GB “grens”, maar dat de snelheid daarna naar een onbruikbaar niveau wordt teruggebracht vindt ik ronduit asociaal. Laat de snelheid dan ten minste nog een béétje op een niveau dat men een mailtje kan binnenhalen ofzo.

    Maar de halvering van de belminuten+sms’jes vind ik te onbeschoft voor woorden. Je betaalt wel ongeveer hetzelfde bedrag namelijk. Het maakt dus qua service nauwelijks meer iets uit vergeleken met Vodafone en KPN… het enige échte verschil is Visual Voicemail als je puur kijkt naar extra’s. Maar daar staat tegenover dat KPN en Vodafone in de drukke gebieden een beter bereik bieden.

    ’t Is dat ik zo graag gebruik maak van Visual Voicemail en dat Vodafone en KPN dit niet hebben, maar het maakt voor een hoop mensen de keuze tussen de 3 providers. T-Mobile biedt niet meer het financiële voordeel wat ze eerst boden (buiten dan de extra dienst Visual Voicemail aanbieden), dus is het makkelijker om puur naar het netwerk te kijken wat de 3 providers hebben.

    Dat gaat T-Mobile op de lange baan nog iPhone-klanten schelen volgens mij:)

    p.s.: het lijkt er zelfs op dat KPN nu het goedkoopst is. Je krijgt zo te zien meer “units” (belminuten/sms combo) dan Vodafone of T-Mobile.

  • Profielfoto
    surrelmar

    Tijd dat we dit aanmelden bij Tros Radar en dergelijke programma’s. 1 van de weinig programma’s die daadwerkelijk op dit soort zaken in gaan.

    Wat een schandalige actie door onder het mom van een snelheidsverhoging (wat in de praktijk helemaal geen verhoging zal zijn behalve in de stad) de tarieven te verdubbelen. bizar gewoon.

    Ik vind het jammer dat ze dit niet automatisch doorvoeren bij alle klanten, dan had ik nu een reden gehad om per direct mijn abb te ontbinden.

    http://www.trosradar.nl/
    http://forum.www.trosradar.nl/
    http://kassa.vara.nl/

  • Profielfoto
    Rick1991

    Ik heb net T-Mobile gebeld en ze zeiden tegen mij dat als je nog een ‘oud’ abbonement hebt afgesloten (dus nog voor eind maart 2011) dat de oude voorwaarden nog gelden.

  • Profielfoto
    surrelmar

    Tijd dat we dit aanmelden bij Tros Radar en dergelijke programma’s. 1 van de weinig programma’s die daadwerkelijk op dit soort zaken in gaan.

    Wat een schandalige actie door onder het mom van een snelheidsverhoging (wat in de praktijk helemaal geen verhoging zal zijn behalve in de stad) de tarieven te verdubbelen. bizar gewoon.

    Ik vind het jammer dat ze dit niet automatisch doorvoeren bij alle klanten, dan had ik nu een reden gehad om per direct mijn abb te ontbinden.

    http://www.trosradar.nl/
    http://forum.www.trosradar.nl/
    http://kassa.vara.nl/

    ik zeg doen

  • Profielfoto
    surrelmar

    Tijd dat we dit aanmelden bij Tros Radar en dergelijke programma’s. 1 van de weinig programma’s die daadwerkelijk op dit soort zaken in gaan.

    Wat een schandalige actie door onder het mom van een snelheidsverhoging (wat in de praktijk helemaal geen verhoging zal zijn behalve in de stad) de tarieven te verdubbelen. bizar gewoon.

    Ik vind het jammer dat ze dit niet automatisch doorvoeren bij alle klanten, dan had ik nu een reden gehad om per direct mijn abb te ontbinden.

  • Profielfoto
    Chorro

    Radar is meer voor corrupte voorwaarden van hypotheken, verzekeringen enzo. Kassa is meer een programma wat zich bezig houdt over dit soort gevallen.

  • Profielfoto
    MrHammond

    En ik moet het in CH anders nog steeds doen met 100MB datalimiet en gratis belminuten en SMSjes kennen ze hier hier dus….

  • Profielfoto
    chippie

    Hmmm, eerst dacht ik: „mooie upgrade” maar bij nader inzien niet echt geweldig of toch wel?
    Die 1 Gb is voor mij geen probleem, daar kom ik echt niet aan in 1 maand.
    Maar van 150 min EN 150 sms’jes naar 150 min OF 150 sms’jes vind ik wel een behoorlijke vermindering van het abo.
    MAar aan de andere kant, ik sms haast nooit meer, what’s app is de ideale vervanger hiervoor.
    Dus in mijn geval maakt het waarschijnlijk niet veel uit, maar het voelt allemaal niet echt lekker. Maar goed abo loopt nog tot feb 2012 dus ik zie het even aan. Tegen die tijd zijn er vast zat andere aanbieders of aanbiedingen.

  • Profielfoto
    Mland

    Das dus duidelijk exit T-mobile als mijn abo in mei afloopt.
    Was al van plan om de mogelijke nieuwe iPhone af te wachten maar nu is dus duidelijk dat daar geen roze simkaart in komt…

  • Profielfoto
    iDuck

    Ben er wel blij mee. Nu twijfel ik niet meer om mijn abbo bij t- mobile niet te verlengen. Stelletje prutsers.

  • Profielfoto
    Griffendahl

    Baal er flink van… Ik gebruik mijn iPhone om muziek te streamen van NAS thuis naar de telefoon. Haal gemiddeld zo’n 1,5 Gb per maand. Hoef die hoge snelheden niet, ’t streamt nu ook wel.

    Met zo’n beperking zou ik persoonlijk flink gehinderd worden in het gebruik zoals ik dat nu gewend ben.

  • Profielfoto
    Koning Bolo

    En de dekking is nog steeds k.t en zal voorlopig niet beter worden volgens T-mobile vandaag.
    Boycot!

  • Profielfoto
    iep

    Hotspots heb je bij het huidige iPhone-abonnementen ook al! Je moet hotspots niet verwarren met personal-hotspots..

    Het probleem is dat we dat niet zeker weten omdat ze dat nergens duidelijk melden. Ze houden het bij “hotspots”. Sja…

  • Profielfoto
    LucMes

    Ben ik even blij dat ik gister een twee jarig Iplan 300 abonnement bij T-mobile heb afgesloten.. wat betekend dat ik de komende twee jaar nog onder de oude voorwaarden blijf !

    Ik vrees dat ze veel toekomstige klanten gaan verliezen want de 300sms en 300belminuten was voor mij juist de reden om voor T-mobile te kiezen… De meerwaarde van het T-mobile abonnement ten opzichte van andere providers valt nu helemaal weg.. er is geen enkel verschil meer behalve de dekking van het netwerk e.d.. prijzen en abonnement is nu over (bijna) hetzelfde…

  • Profielfoto
    B..

    Jij bent een contract met T-Mobile aangegaan onder bepaalde voorwaarden en deze kunnen ze niet zomaar ontbinden. Als ze die willen aanpassen heb jij het recht om je abonnement (ook al loopt je abonnement bijv nog een jaar) op te zeggen.

    Dat dacht ik ook! Nu is alleen de vraag wat TM met bestaande klanten gaat doen? Wachten tot je je contract vernieuwd? Anders zou je op kunnen zeggen en meteen een nieuw contract met deze regeling en een nieuwe iphone kunnen bestellen?

  • Profielfoto
    B..

    Kortom: het is een NIEUW abo, dus de bestaande klanten blijven de bestaande abo’s behouden, alleen nieuwe klanten/verlengers kunnen het nieuwe abo nemen. Daarnaast is het mogelijk om voor 2,50 je smsjes te verdubbelen.

    Aha! Jammer!:nerd:

  • Profielfoto
    Dennissimeau

    T-Mobile heeft ons, klanten (ofja klanten…), nog altijd nodig. Wat al eerder gezegd werd: Contact opnemen met kassa of radar is denk ik wel een goed idee. ‘T begint steeds meer naar prijsafspraken te smaken wat die 3 telecom aanbieders (verne*kers) aan het doen zijn. Dus wat doen we even met z’n allen? In de Radar uitzending massaal bellen en zeggen wat we er van vinden. Het heeft natuurlijk geen zin om alleen hier te klagen natuurlijk, we kunnen ze beter op de nationale televisie door het slijk halen.

  • Profielfoto
    Dennissimeau

    @bjab en @B… Tmobile webcare vertelde aan me:

    De snelheidsverhoging geldt voor het nieuwe tariefplan. Als je wilt kun je per 4 april overstappen naar dit tariefplan.

    Je kunt wel overschakelen, ’t hoeft dus niet.

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Nee maar als je het niet doet krijg je natuurlijk ook geen nieuwe gesubsidieerde telefoon.

  • Profielfoto
    maconly

    daar zal ik als t mobile gebruiker maar weinig van merken het was kut het is kut en het blijft kut.

  • Profielfoto
    Steve Brooklyn

    daar zal ik als t mobile gebruiker maar weinig van merken het was kut het is kut en het blijft kut.

    Zo mooie afsluiter!!:)

  • Profielfoto
    scd

    Ze kunnen goed rekenen bij T-Mobile: van 150 EN150 naar 150 OF 150…

    Ik heb nog een rekensom voor ze:

    Van x aantal klanten naar x MIN 1 aantal klanten…

    Denken ze dat we gek zijn of zo?

  • Profielfoto
    MadSven

    Even een update dan maar:

    Ik heb net weer een half uur met de onze roze vrienden aan de telefoon gehangen. In eerste instantie om na al deze berichten mijn abbo op te zeggen.
    Deze mevrouw wist mij te vertellen dat er feitelijk niets veranderd aan de huidige i150/i300/i500 abonnementen. Dus als voorbeeld mezelf nemend: ik mag mijn contract (i300) op 12 april verlengen voor HETZELFDE CONTRACT. Niets 300 units!!! Dat principe van die iPlan abonnementen is een variant op de ‘relax’ abonnementen die ze hebben zodat ze daar ook de smartphones kunnen onderbrengen wat betreft internet.

    In het kort: mensen die nu al een zogenaamd ‘iPhone’ abonnement hebben, kunnen daar dus gebruik van blijven maken ook al verlengen ze hun contract!

  • Profielfoto
    MadSven

    En nogmaals, dit is de informatie die ik doorkrijg van T-Mobile zelf, fik me daar niet persoonlijk of af he?;)

  • Profielfoto
    LucMes

    @madsven Als ik jou was zou ik dit voor de zekerheid ook nog via de e-mail vast laten leggen. Je zult altijd zien dat ze achteraf zeggen dat wanneer jij op dit moment zal verlengen jij dat mag doen met de oude voorwaarden maar na 1 april mag je dat niet meer..

    wanneer je het ‘zwart op wit’ hebt kunnen ze er niet meer omheen…

    misschien een idee… wel bedankt voor het uitzoeken!

  • Profielfoto
    lordoftheflatbush

    Ik ga dan voor een sim lock vrij apparaat met een apart sim only belabonnement zonder sms.
    Sms doe ik toch al niet meer sinds Whatapp…:)))
    Daarnaast een Mifi hotspot voor het internetten en mailen….
    Deze kan je voor je iphone, ipad en laptop gebruiken….
    T-mobile heeft voor mij afgedaan: 50% prijsstijging, slecht netwerk….eind verhaal.

  • Profielfoto
    MadSven

    Nog even voor de duidelijkheid:

    * de huidige iPhone abonnementen zoals we die kennen blijven gehandhaafd.
    Iedereen die dus al jaren met zo’n iPhone abbo rondloopt kan dat blijven gebruiken. Zelfs als je je abbo verlengd.

    * Het nieuwe iPlan abonnement is een extra aanvulling op het ‘Relax’ abonnement.
    Verschil tussen Relax en iPlan is dat zowel het bellen, sms-sen en internet uit 1 bundel komt, en dat je in het iPlan per seconde betaald, en niet per unit.

    * Daarnaast worden er in het iPlan meerdere smartphones ondersteund, iets wat bij de oude iPhone abbo’s niet mogelijk was…

    Dus, het komt goed:)

  • Profielfoto
    janze

    Ff off topic; waar kan ik mijn data gebruik terug vinden?
    Ik ben wel benieuwd hoeveel Gb ik er doorheen jas…

  • Profielfoto
    MadSven

    instellingen/algemeen/gebruik

  • Profielfoto
    MacFundamentalist.nl

    Er staat ook nog dat T-Mobile een inflatiecorrectie gaat toepassen en dat dus de abonnementen voortaan elk jaar in januari duurder worden.

  • Profielfoto
    iDuck

    Maar @madsven, als ik mijn abbo wil verlengen wil ik uiteraard ook een nieuwe iPhone. Die zit er dus bij inbegrepen neem ik aan.
    Gewoon je oude abbo verlengen zonder nieuwe iPhone is natuurlijk 10 maal te duur.

  • Profielfoto
    MacFundamentalist.nl

    “Bij inflatiecorrectie worden de abonnementsprijzen één keer per jaar verhoogd met het CBS inflatiepercentage. Bij T-Mobile wordt de inflatiecorrectie in december doorgevoerd. Inflatiecorrectie wordt niet doorgevoerd voor klanten die korter dan drie maanden op een i-Abonnement zitten. Het inflatiepercentage wordt via de factuur aan de klant gecommuniceerd. Voordeelbundels en overige tarieven kennen geen inflatiecorrectie.”

  • Profielfoto
    MacFundamentalist.nl

    Je kunt je iPhone-abonnement gewoon laten doorlopen, dat hoef je niet te verlengen. Pas bij verlenging, nodig als je een nieuwe iPhone wilt, ben je de lul.

  • Profielfoto
    Marcianow

    Ik heb mijn iPhone sinds 30 Juli, en heb 1,4GB verstuurd, 22.1GB ontvangen.. De 7.2MBPS lijkt me geweldig, maar is geen optie voor mij dus. met 64kbps kan ik niet eens fatsoenlijk Ether meer afspelen :s

    Oh, en natuurlijk zit bij die 1,4GB en 22.1GB ook Wifi gebruik, eh.

  • Profielfoto
    Racketeers

    Samengevat, de kop zou kunnen zijn:

    “T-Mobile verdubbelt abonnementsprijzen en voert datalimiet in.”

    Exit t-mobile… ik ga m’n 3310 weer ’s opzoeken als m’n abo afloopt. Neem wel een sim only met wat bellen en sms’en…

  • Profielfoto
    Lau24

    Hmm dit is dus overduidelijk T-Mobile’s manier om ook niet meer ”echt” onbeperkt internet aan te hoeven bieden, na Vodafone en KPN. M’n oom had dus gelijk toen hij zei dat uiteindelijk alle providers weer datalimieten gaan instellen omdat het datagebruik anders de spuigaten uitloopt:sad:

  • Profielfoto
    Lau24

    Ik heb 5 gb in 1 dag
    :(

    You sick f*ck:angry::razz:

  • Profielfoto
    Lau24

    Ondergetekende laat per ongeluk de zeep vallen. Pas op daar komt T-Mobile aan!!!:wink:

  • Profielfoto
    WernerT

    Racketeers:

    “T-Mobile verdubbelt abonnementsprijzen en voert datalimiet in.”

    Yep – snel verlengen of wegwezen. Waarom niet een nette FUP? 6 gb/maand moet toch echt genoeg zijn voor 90% van de gebruikers.

  • Profielfoto
    persian

    Stiekem heeft denieuwe iPhone abonnement van T-Mobile dus een datalimiet. Je kan namelijk, noodgedwongen dus, je snelheid resetten naar 7,2 Mbps. Dat zijn toch gewoon maffiapraktijken?!

  • Profielfoto
    persian

    het resetten gaat uiteraard gepaard met wat geld

  • Profielfoto
    Chorro

    10 euro wel te verstaan.

  • Profielfoto
    Louie

    lijken wel leugenaars. Weken geleden riep T-mobile nog dat datalimiet niet nodig zijn, lopen ze nu zelf datalimieten te introduceren.

  • Profielfoto
    VeRCEttY

    LOL het waren leugenaars, het zijn leugenaars, het blijven leugenaars. Je hebt een advocaat nodig om hun ‘voorwaarden’ te snappen. Dit geldt overigens ook voor KPN en Vodafone. Onbeperkt is een kreet met beperkingen.

  • Profielfoto
    Undaunted

    Dus T-mobile is nu net zo smerig als KPN en Vodaphone, maar dan met een slechter netwerk..
    Ik heb altijd veel vertrouwen gehad in T-mobile; juist omdat ze rechtvaardig leken en niet zo bekrompen als hun twee grote broers..
    Echt een dikke teleurstelling dit.

  • Profielfoto
    MacSamuel

    Als ze echt de snelheid van 7,2MBPS halen en als personal hotspot werkt is het best een interessante deal. Voor mensen zoals ik die veel SMS’en is er nu namelijk de mogelijkheid om 1000 SMS’jes per maand extra te krijgen en dan is de halvering helemaal niet erg meer en kun je heel veel SMS’en. Ik heb sinds augustus 2010 2,5 GB gebruikt, dus over 1GB per maand ga ik nooit heen. Aan de andere kant kan personal hotspot daar natuurlijk wat aan gaan veranderen…

  • Profielfoto
    Louie

    Voor die personal hotspot zal je denk ik zeker ook wat moeten betalen, niks is gratis

    Dan krijg je bijv 10 euro voor het gebruiken van Hotspot plus nog een 10 euro omdat je met hotspot over de 1GB gaat.

  • Profielfoto
    VlamMans

    Is dat de reden dat ik opeens geen Visual Voicemail meer heb?

  • Profielfoto
    zero200

    T-mobile heeft voor mij afgedaan: 50% prijsstijging, slecht netwerk….eind verhaal.

    Mee eens! Ik heb voor de deur gekampeert om 6 uur ’s ochtends op dag 1 toen ze de iPhone 3G lanceerde en mij zijn ze nu officieel ook kwijt.