Michiel de Vries
Michiel de Vries Nieuws 1 maart 2011

Apple introduceert nieuw serviceprogramma ‘Joint Venture’

De Apple-gebruiker weet waarvoor hij/zij betaalt bij het kopen van een nieuwe Mac; gebruiksgemak, design, functionaliteit en de service van Apple zelf. Mocht er namelijk iets mis zijn met je Mac, dan kun je ervan uitgaan dat het over het algemeen piekfijn door Apple wordt afgehandeld. Zeker als je AppleCare hebt afgesloten.

Naast AppleCare (dat gericht is op de ‘gewone consument’) introduceert Apple nu Joint Venture, het serviceprogramma dat is gericht voor de veeleisende gebruiker. 9t05Mac brengt het nieuws over Joint Venture naar buiten. Voor $499,- per jaar voor vijf machines (tel hier $99,- bij op voor elke extra machine) word je met extra zorg geholpen.

De volgende voorkeursbehandelingen vallen onder Joint Venture:

  • Telefonische ondersteuning en prioriteit bij de Genius Bar. Je kunt dus nu ook via de telefoon worden geholpen en besluit je toch bij de ‘genieën’ langs te gaan, dan word je met prioriteit behandeld.
  • Leencomputers. Ligt je Mac meerdere dagen op de operatietafel, dan krijg je gedurende die tijd een leenmodel MacBook Pro (15″) mee, zodat je gewoon verder kunt werken.
  • Workshops. Kleine ondernemningen worden geholpen bij het opzetten van een zo efficiënt mogelijke workflow op een werkplek waar Macs worden gebruikt. Hieronder valt bijvoorbeeld ook hulp bij configuratie van Microsoft Exchange.

Vooralsnog lijkt het erop dat Joint Venture alleen in Amerika wordt geïntroduceerd, over een Nederlandse invoering is op het moment van schrijven niets bekend. Wat zeg jij, is Joint Venture een goede deal?

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Apple introduceert nieuw serviceprogramma ‘Joint Venture’
Sluiten