Apple lanceert persoonlijke support-pagina

Door: Siebren Verhoef - 22 reacties

Apple heeft onlangs de nieuwe pagina My Support Profile online gezet, waarmee het extra makkelijk is om de garantie van je Apple-producten in de gaten te houden. Ook zie je op de nieuwe pagina de reparatiestatus van een product (indien van toepassing), en een overzicht van de reparaties die je eerder hebt laten uitvoeren.

Bij het onderdeel ‘My Activity’ krijg je te zien welke producten je als laatste hebt laten repareren, ook als dit niet via de online Apple Store is gedaan. Verder is in één oogopslag de laatste supportaanvraag te zien, bijvoorbeeld telefonische ondersteuning van Apple.

Een ander onderdeel van de pagina, ‘My Products’, toont een overzicht van alle producten die onder jouw Apple-ID geregistreerd staan, zoals Macs, iPhones, iPads en AirPort-apparatuur. Door op een product te klikken kun je zien of de garantie ervan nog geldig is. Verder kun je apparaten verwijderen uit het overzicht, en kun je ze een bijnaam geven.

Uiteraard is het toevoegen van nieuwe producten ook mogelijk, bijvoorbeeld door automatische detectie van het serienummer van de Mac waarmee je de website bezoekt. Inloggen op de nieuwe support-pagina gaat via je Apple-ID en wachtwoord.

Reacties

22 reacties
  • Profielfoto
    Aanrecht

    Dat is wel relaxed!
    Nu alleen nog een online chat dienst voor mensen die een apple product hebben gekocht en het is af.

  • Profielfoto
    Maced.2

    Top eindelijk,:thumbsup:

  • Profielfoto
    Jeroen Ruiter

    Dat is wel relaxed!
    Nu alleen nog een online chat dienst voor mensen die een apple product hebben gekocht en het is af.

    Die is er!

  • Profielfoto
    ronald

    Voor zover nog niet gedaan krijgt Apple op deze wijze een prachtig overzicht wie welke producten heeft, hoe oud de producten zijn, je aankoopgedrag etc..

    En kunnen dan daar hun marketing op gaan afstemmen.
    Mass marketing met een 1:1 tintje.

  • Profielfoto
    ocramarco

    Als je de producten registreerde wisten ze dat natuurlijk al, maar zo kunnen ze het inderdaad nog beter bijhouden.

    Is het wel zo dat ik nog wat dingen mis die ik zeker weten heb geregistreerd, vreemd ..

  • Profielfoto
    Maced.2

    Als je de producten registreerde wisten ze dat natuurlijk al, maar zo kunnen ze het inderdaad nog beter bijhouden.

    Is het wel zo dat ik nog wat dingen mis die ik zeker weten heb geregistreerd, vreemd ..

    inderdaad,ik mis ook wat dingen die ik al in 2008/2009 heb gekocht van Apple ?
    iPhone3gs en mijn macbook

  • Profielfoto
    casperrrrrrr

    Er klopt bij mij vooralsnog geen pepernoot van.

  • Profielfoto
    NArthurNO

    Omdat ik een iPhone 4 heb staat mijn 3 er niet meer in? Zo te zien ben ik niet de enige met wat probleempjes.
    En volgens mij had ik mijn Macbook ook geregistreerd……

  • Profielfoto
    Dagaloni

    Cool! Daar komen in de loop van de jaren veel meer Apple producten van mij op te staan! Cool!

  • Profielfoto
    OMT-fan

    Hoe kom je op de bewuste pagina?
    Ik kan alleen via de OMT pagina de info benaderen. Kan niets vinden op de “Support” pagina.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik vind het vooral voor de gebruiker erg handig. Dat Apple er zelf ook wat aan heeft is niet meer dan logisch. Het is handig, overzichtelijk en ideaal dat je zo kunt checken of je garantie nog geldig is. Ik durf alleen zelf nog niet te kijken, want ik ben bang dat ik lang niet alles geregistreerd heb. Maar deze support-pagina stimuleert wel om dat te gaan doen!

  • Profielfoto
    dotter

    @Hans Flick: gewoon op de link klikken in dit artikel en je komt er wel:)

    bij mij staan mijn macbook en iphone erbij maar als ik mijn magic mouse probeer te registreren lukt dit niet. Hij herkent wel het serienummer van mijn time capsule maar die kan ik niet registreren omdat ik de datum 2011 nog niet kan aanduiden bij de aankoopdatum :s:)

  • Profielfoto
    iep

    Voor zover nog niet gedaan krijgt Apple op deze wijze een prachtig overzicht wie welke producten heeft, hoe oud de producten zijn, je aankoopgedrag etc..

    En kunnen dan daar hun marketing op gaan afstemmen.
    Mass marketing met een 1:1 tintje.

    Dat overzicht hebben ze al aangezien bestellen via hun online store (wat velen doen) via de apple-id gaat. Je hoeft dus alleen maar wat via hun online store te bestellen. Dit is overigens iets wat doodnormaal is bij webshops. Er zijn er maar een paar die je de optie geven om zonder een login iets in hun shop te bestellen. Iets wat je tegenwoordig ook steeds vaker ziet bij de gewone fysieke winkel (dan kom je in hun systeem te staan). En dan heb je nog winkels waar de eigenaar je herkent zodra je de winkel binnenstapt en precies weet wat je in huis hebt en wat je smaak is. Schijnt ook vaak in snackbars en cafés te gebeuren… Het is dus absoluut niet nieuw, gebeurd waarschijnlijk al enkele eeuwen (sinds dat we handel drijven). Een goeie verkoper kent z’n klanten;)

    Dit nieuwe systeem is gericht op de gebruiker die nu net als Apple inzage krijgt in z’n producten en kennelijk makkelijker support kan verkrijgen voor die producten.

    Edit: yep, precies zoals ik dacht: de gebruiker krijgt nu inzage in de systemen van Apple. Ik zie namelijk de paar Apple supportcalls die ik destijds heb gedaan en de Macs die ik via hun heb besteld. De Macs die niet via hun zijn besteld maar bij de plaatselijke APR staan er niet bij. Die kan ik wel toevoegen mocht ik dat willen.

  • Profielfoto
    penseel

    Hans Flick 11 minuten geleden

    Hoe kom je op de bewuste pagina?
    Ik kan alleen via de OMT pagina de info benaderen. Kan niets vinden op de “Support” pagina.

    Zie boven aan deze pagina staat een link.https://daw.apple.com/cgi-bin/WebObjects/DSAuthWeb.woa/219/wo/52CfBEI25qy65aAVO1QjeM/0.29.1.1.1.2.1.1.3.3.5

  • Profielfoto
    AirBag

    Nice;)

  • Profielfoto
    casperrrrrrr

    @penseel
    Moeilijk hè, lezen? Hij wil weten hoe je via de Support pagina van Apple bij dat overzicht komt, niet hoe je op die link moet klikken in het artikel… :sealed:

  • Profielfoto
    TradeMARC

    Goed verhaal,

    Bij inlog onder m’n service id lees ik dat mijn iPod 5th generation vijf dagen ter reparatie bij MACPRO Solutions in Richmond Virginia heeft gelegen. Da’s nieuw voor me. ‘k Heb ‘m nimmer weg hoeven brengen…

  • Profielfoto
    PowerMacje
  • Profielfoto
    RubenJ

    De reeds aangeschafte en geregistreerde producten staan inderdaad niet standaard op deze pagina.
    Ook beetje jammer dat je bijvoorbeeld het wireless keyboard of je magic mouse niet toe kan voegen.

  • Profielfoto
    dodo

    Ik heb afgelopen dinsdag 4 januari met Apple Care gebeld i.v.m. een kapotte batterij (<1jr oud) voor mijn MacBook Pro. In mei 2009 is ook een reparatie uitgevoerd (moederbord vervangen). Beide support vragen staan netjes in het overzicht.

    Ik ben benieuwd of ik ook via deze support pagina te horen krijg wanneer mijn nieuwe batterij wordt uitgegeven.

  • Profielfoto
    Siparti

    Geen idee wat er nieuw aan is, maar die pagina bestond sowieso al.
    Weet nog erg goed dat ik dit toch wel jammer vond, toen ik het tegenkwam een tijdje terug;

    Tell us the phone numbers you use to call Apple Support. If you need to call us, we’ll know it’s you and provide a fast, personalized support experience.
    Available in the U.S. and Canada only.

    ik heb er destijds trouwens ook al drie telefoonnummers ingevuld, dus dat bevestigt m’n stelling wel (lijkt me?)

  • Profielfoto
    tw

    @Hans Flick: gewoon op de link klikken in dit artikel en je komt er wel:)

    bij mij staan mijn macbook en iphone erbij maar als ik mijn magic mouse probeer te registreren lukt dit niet. Hij herkent wel het serienummer van mijn time capsule maar die kan ik niet registreren omdat ik de datum 2011 nog niet kan aanduiden bij de aankoopdatum :s:)

    Magic mouse wil bij mij inderdaad ook niet
    Time Capsule wel