Statenweg
Statenweg Nieuws 15 november 2010
Leestijd: 1 minuut

Is iAd klaar voor Europa?

In april van dit jaar kondigde Apple een eigen advertentieplatform aan voor de iPhone, iPod touch en iPad. iAd onderscheidt zich door de aantrekkelijke, interactieve advertenties, die je kunt beleven zonder dat je daarvoor de app hoeft te verlaten.

Ruim een half jaar later verschijnen de advertenties steeds vaker op iOS-apparaatjes buiten de landsgrenzen van de Verenigde Staten. Volgens de Financial Times is ook Europa spoedig aan de beurt.

Het werven van adverteerders ging echter niet zonder slag of stoot, als we de berichten mogen geloven. De introductie in Europa zou al twee keer zijn uitgesteld, omdat adverteerders huiverig zijn voor het prijskaartje en de bemoeienis van Apple. Naar verluidt heeft Apple de prijs van de advertenties moeten verlagen om de adverteerders alsnog over de streep te trekken.

Van welke merken zullen Europeanen advertenties gaan aantreffen in hun apps? Op het lijstje van de Financial Times staan L’Oreal, Renault en Nestle als partijen die interesse hebben getoond. De eerste campagnes zouden begin december starten.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Is iAd klaar voor Europa?
Sluiten