Lucas Raggers
Lucas Raggers Nieuws 3 oktober 2010

Verliest iAd grote klanten?

Paniek! Apple lijkt een grote klant te verliezen bij haar mobiele reclamediens iAd. Adidas lijkt zich terug te trekken uit het advertentieprogramma vanwege de geslotenheid en de kritische houding van Apple. Apple lijkt daardoor een campagne van 10 miljoen dollar mis te lopen van de één na grootste sportswarenfabrikant van Amerika.

De druppel die de emmer deed overlopen voor Adidas schijnt de derde afwijzing te zijn van een creatief concept van Adidas. Om de kwaliteit hoog te houden is Apple erg kritisch op de advertenties die via iAd de wereld in worden gestuurd. Daarnaast hebben adverteerders ook al geen zicht op waar hun advertenties verschijnen.

Chanel schijnt eerder al een campagne te hebben afgeblazen. Mochten deze geruchten waar zijn, dan is dat een teken dat Apple haar behoudende en gesloten karakter ook in deze nieuwe advertentiebusiness doorzet. Of maken adverteerders het te bont?

Reageer op artikel:
Verliest iAd grote klanten?
Sluiten