Nieuw: Macworld Mobile

Door: Jan David Hanrath - 9 reacties

En wij maar denken dat het over zou zijn met Macworld, toen na Boston en New York ook de beurs in San Francisco het zonder Apple moest stellen. Niets lijkt minder waar! Zoals je het kunnen zien in ons videoverslag bleven de bezoekers afgelopen januari komen, ondanks het kleinere aantal exposanten.

Nu tovert IDG, de organisator van Macworld zelfs een nieuw Apple evenement uit de hoge hoed en in plaats van 8.839 kilometer, hoef je er nog maar 1.324 kilometer voor te reizen. Klinkt verleidelijk, maar je interesse moet wel uitgaan naar het ecosysteem rond Apples mobiele besturingssysteem iOS.

Het nieuwe Macworld Mobile, dat IDG in samenwerking met GSMA organiseert tijdens het jaarlijkse Mobile World Congres in Barcelona, lijkt een Europese editie van de laatste WWDC te worden. Het richt zich namelijk op ontwikkelaars en staat volledig in het teken van software ontwikkeld voor iOS-apparaten, zoals de iPhone, iPad en iPod touch.

Er komen technische sessies, ‘targeting tools’ (weet een van de lezers misschien wat hiermee wordt bedoeld?) en presentaties van apps. Verder staat het event in het teken van ontmoeting en netwerken, als je durft zelfs met ontwikkelaars voor Android, WebOS en Windows Mobile 7.

Macworld Mobile en het Mobile World Congress vindt plaats van 14 tot en met 17 februari 2011 in het mooie Barcelona.

Eric Schmidt, CEO van Google, heeft zich al aangemeld en een ding weten we nu al zeker: Apple zelf zal niet aanwezig zijn op Macworld Mobile.

Reacties

9 reacties
  • Profielfoto
    iFlorens

    Als Google er is, is er een kans dat Apple misschien stiekem toch even opduikt. Meestal is het andersom, maar het zou toch kunnen.

  • Profielfoto
    Eple

    wat is dat toch, heel de dag komt er geen fatsoenlijk nieuws naar voren. Dan is het na twaalven en beginnen de berichten steeds beter te worden.

    Ik blijf tot 6 uur op misschien zeggen ze dan wel dat iLife 11 uit is:grin:

  • Profielfoto
    Vinhelper

    Er komen technische sessies, ‘targeting tools’ (weet een van de lezers misschien wat hiermee wordt bedoeld?) en presentaties van apps.

    Nou, het woord zegt het al: doelen waar men zich op moet richten. En dan vooral bij de ontwikkeling van apps en waar ontwikkelaars het beste op kunnen letten bij de (technische kant van de) ontwikkeling van een app om het beste uit de iPhone/iPad naar boven te halen.

    Lijkt me de meest logische verklaring, ten minste.:wink:

  • Profielfoto
    Maikelw

    Hoe kan je nu al zeker weten dat Apple daar niet op komt duiken? Straks blijkt het juist een event te zijn waar ze op zitten te wachten. Het lijkt me een mooi buitenkansje om je marktpositie iets wat te vergroten met zo veel media aandacht wat zo iets met zich meebrengt.

    En ik denk zelf dat ze dat goed kunnen gebruiken nu dat verschrikkelijke Android ineens zo populair wordt.

  • Profielfoto
    Ikreisrond

    Ja, lekker centraal gekozen in Europa, dat Barcelona… !:thumbsup:

  • Profielfoto
    Becks

    @Vinhelper

    Nice try, ik weet het zelf ook niet maar tools betekent zoiets als gereedschap. En zeker niet doelen, goals zijn doelen.:)

  • Profielfoto
    Zorbix

    @Becks
    Maar targets zijn wel doelen;) Een van de meest logische vertalingen hier, zou iets zijn als: manieren om doelen te bereiken. Of in plaats van manieren, technieken.

  • Profielfoto
    Afroman

    Apple?? Mac?? Link?

  • Profielfoto
    zekernikstedoen

    ‘Targeting tools’ zijn uiteraard weer van die fijne marketinggereedschappen waarmee de gebruiker geld uit de zak/mobiel geklopt kan worden. Manieren om als ontwikkelaar/bedrijf je app dmv bijv ‘advertising’ commercieel interessant te maken. En dat ‘target’-en zit m dan met name in het feit dat men zoveel mogelijk privegegevens dmv je mobiel wil lospeuteren zodat men de doelgroep zo goed mogelijk in kaart kan brengen om daar vervolgens al het reclamegeweld op los te kunnen laten/ op te kunnen richten.

    Of dacht u dat men al die fijne apps enkel en alleen voor ons plezier ontwikkelt? :money: