Anth
Anth Nieuws 19 september 2010

Apple kan niet lachen om reclame Newsday

Enkele dagen geleden stond de ‘Casual Friday‘ in het teken van een commercial van Newsday. In de reclame voor een nieuwsapplicatie voor de iPad wordt op grappige wijze duidelijk dat de iPad een papieren krant niet in alle opzichten kan vervangen. Als de man in het filmpje met zijn ‘digitale krant’ een vlieg dood wil slaan, delft zijn iPad namelijk het onderspit met rondvliegende glasscherven tot gevolg.

Het filmpje is op internet razend populair en ook verschillende televisieprogramma’s hebben aandacht besteed aan de commercial. Apple schijnt de video echter een stuk minder grappig te vinden. Volgens een anonieme bron binnen Newsday zou Apple het bedrijf namelijk hebben opgedragen de commercial te verwijderen.

Newsday got a cease and desist letter threatening all of our apps, if we did not remove the commercial immediately. They took exception to the fact that the (iPad) glass shattered into large jagged pieces … Your instincts are correct

Het feit dat het beeldscherm van de iPad in de commercial in grote scherven barst is volgens Apple dus slechte reclame voor het product. Newsday lijkt gehoor te hebben gegeven aan het verzoek van Apple, de originele video is namelijk van YouTube verdwenen. Heb je het filmpje nog niet gezien? Geen zorgen, de commercial is uiteraard nog gewoon te vinden op YouTube.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Reageer op artikel:
Apple kan niet lachen om reclame Newsday
Sluiten