Aangifte van een ongeval via je iPhone

Door: Jens - 6 reacties

De Belgische verzekeringsgroep ‘AXA’ lanceert een gratis iPhone applicatie waarmee je een vooraangifte kan doen van een auto- of motorongeval. Dankzij de heldere instructies is het aangeven van een ongeval kinderspel.

De procedure gaat als volgt: je installeert als klant de Mobile Service Auto-app op je iPhone. Vervolgens zal de app je vragen enkele foto’s te nemen van de desbetreffende schade. Na het invullen van de omstandigheden van het ongeval en de gegevens van het voertuig, heb je als gebruiker ook nog de mogelijkheid om gegevens te noteren van eventuele getuigen. Wanneer deze verplichtingen zijn voldaan, kan je met één klik de verzekeringsgroep verwittigen.

Naast deze standaardprocedure biedt de applicatie nog tal van andere nuttige functies. Zo kan je bv. het telefoonnummer opzoeken van de dichtstbijzijnde hulpdienst, politiekorps en/of takeldienst. Vervolgens kan je bij eventuele glasbreuk of zogenaamde ‘sterretjes’ via het geïntegreerde Google Maps platform een hersteldienst in de buurt zoeken.

De applicatie is beschikbaar in het Nederlands en het Frans en is compatibel met iPhones vanaf iOS 3.1.3. Ben je zelf klant van de AXA verzekeringsgroep? Dan kan je de applicatie hier downloaden.

Reacties

6 reacties
  • Profielfoto
    Toinef

    Dit zijn nou praktische nuttige apps die elke verzekeraar zou moeten maken

  • Profielfoto
    Max14

    Interessante ontwikkeling!:lol:
    En idd, elke verzekeraar zou dit moeten aanbieden (nog een goede reden om n iPhone aan te schaffen). T is voor de verzekeraar ook nog ns handiger & goedkoper (digitaal afhandelen dan ‘analoog’ met formuliertjes e.d.)! Who’s next?:smile:

  • Profielfoto
    Michel2010

    Als tegenpartij zou ik dus niet op jou iPhone vertrouwen, maar het gewoon zwart op wit willen zien op een Europees schadeformulier.

    Het idee is voor de rest prima van die foto’s en telefoonnummers.

  • Profielfoto
    Tbastard

    Op zich grappig maar het ontslaat je waarschijnlijk niet van het daarna moeten invullen van het traditionele schadeformulier.

    Cynisch bekeken ben je nu het werk aan het doen van de schade-adviseur die nu achter zijn of haar bureau kan blijven. Het is dus vooral AXA die hiervan profiteert.

  • Profielfoto
    marvand

    voor de mensen die bij interpolis zitten, die hebben dit al een tijdje

  • Profielfoto
    Kobes

    Dit zou, mijns inziens, niet iedere verzekeraar moeten maken, maar het verbond van verzekeraars. Zodanig is er 1 app voor alle verzekeraars. Dat scheelt een wildgroei aan verschillend werkende apps in de app store.

    Verder wel een ideaal idee inderdaad, mits je hiermee het schadeformulier omzeilt, anders is het inderdaad flink wat dubbel werk…