Ziggo monteurs op pad met iPad

Door: Koen van Tongeren - 22 reacties

Provider Ziggo gaat binnenkort experimenteren met de iPad. Dat bevestigt het bedrijf aan One More Thing. Het gaat niet om het uitproberen van nieuwe diensten voor consumenten maar om intern gebruik. Monteurs van het bedrijf krijgen een iPad mee voor hun werk bij klanten thuis. Nu gebruiken de monteurs nog een laptop en een PDA om informatie op te zoeken en data in te voeren. Ziggo hoopt dat die apparaten op termijn vervangen kunnen worden door een iPad.

Woordvoerder Erik van Doeselaar van Ziggo kan niet zeggen hoeveel iPads gebruikt worden voor het experiment, maar verklaart dat het om ‘enkelen’ gaat. Mochten de resultaten positief zijn dan kan het experiment uitgebreid worden. Uiteindelijk wordt gekeken of alle monteurs bij Ziggo voorzien worden van een iPad.

Reacties

22 reacties
  • Profielfoto
    reinierzoutendijk

    hebben ze nog 15 jarige monteurs nodig bij Ziggo?:razz:

  • Profielfoto
    Eple

    Kijk eindelijk een bedrijf dat er voor zorgt dat er niet eerst 3 koffers je huis in moeten voordat er iets gemaakt kan worden.

  • Profielfoto
    johnkeates

    Het nadeel is dat ze, behalve als ze een ethernet adapter meenemen, of AP, ze geen netwerkcontrole kunnen doen. Voordeel is dat ze geen slome windows-xp boot hoeven te doen voor dat ze bij je aan de slag kunnen. Ander voordeel is dat ze nu je eigen computer wel MOETEN gebruiken, dus heb je altijd garantie dat je op internet kan.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Nog meer voordelen:
    – monteur krijgt bonnen gewoon op de iPad en kan na een klus bepaalde dingen afvinken, notities maken op de bon en verzenden etc. Met laptop is dat een hoop geklooi (doen monteurs vaak pas thuis met ingewikkelde webapplicaties).
    – simpel en intuïtief
    – sneller
    – betere communicatie (bedrijfsemail staat gewoon in Mail op de iPad ingesteld)

    Nadeel is misschien dat zo’n iPad veel te kwetsbaar is. Dan moeten ze wel een flinke protectie gebruiken met schokdempers etc.

    Het is wel echt een hele goede stap. Hopelijk maken ze een mooie grafische interface. Lijkt me echt een verademing voor monteurs.

  • Profielfoto
    Melle

    en de iPad 3G dan… lijkt me logisch dat ze uiteindelijke gaan werken met iPads die niet afhankelijk zijn van een wifi-netwerk.

  • Profielfoto
    Werner85

    Laat ze eerst maar eens investeren in een technische helpdesk. Medewerkers die verstand van zaken hebben en die je echt kunnen helpen met een probleem.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Ik denk dat administratie erg belangrijk is. Goed vermelden om wat voor probleem het ging en hoe het opgelost is. En zorgen dat het ook weer goed vindbaar is. Op die manier breng je alle mogelijke problemen en oplossingen in kaart.

    De helpdesk kan niet super technisch zijn. Een technicus wil niet de hele dag achter een bureau zitten met een telefoon.

  • Profielfoto
    knrd

    @Werner85; mee eens! Daarom bel ik ook nooit de helpdesk als er iets is.. Zoek het zelf wel uit..

  • Profielfoto
    Jan Pikant

    Laat ze eerst maar eens investeren in een technische helpdesk. Medewerkers die verstand van zaken hebben

    Weet je wat het verloop is bij een helpdesk? Forget about it:) Eerstelijns support zal altijd van dit niveau blijven en kan vooral worden verbeterd door middel van goede documentatie, kennisbomen, flow charts en dergelijke.

  • Profielfoto
    JWB

    Ik heb altijd een beetje moeite met bedrijven die lekker trendy gaan meelopen met allerlei Apple-producten c.q. afbeeldingen in reclames, maar Mac-support, nee dát wordt te lastig.

  • Profielfoto
    Suarez

    Haha snap je die titel.. ”Op pad met iPad” xd

  • Profielfoto
    defores

    @johnkeates

    Als het ethernet het niet doet kunnen ze het testen met een andere kabel.
    Doet het ethernet wel dan kunnen ze gewoon controleren met het betreffende computer zelf. Die controle is ontzettend eenvoudig.

    Verder staan er wel Ping en Trace route apps in de app store.

    Dus in principe kunnen ze gewoon hun werkzaamheden doen.
    Als Ziggo slim genoeg is zorgen ze voor een bedrijfs App die ook de modems kan benaderen en configureren via wifi.

  • Profielfoto
    athens

    Ziggo experimenteert al jaren, het zal rotzooi blijven al experimenteren ze door tot sintjuttemis.

  • Profielfoto
    ramrod

    Wat is de meerwaardvoor een monteur van zo.n IPad tegenover een laptop….

    Gewoon weer een beetje trendy mee willen doen ,geld kunnen ze beter ergens anders insteken .

  • Profielfoto
    rastarobin

    Ziekenhuizen en autorijscholen zijn ook al geintresseerd in de ipad.
    Nu nog een camera erin en de politie kan hem dan ook gebruiken om auto’s te flitsen en de bon gelijk verwerken.
    Er gaat met de ipad een hele nieuwe wereld open.
    Hoop de mijne over een maandje te kopen en dan gewoon voor plezier.
    Kan die mijn slome ibook vervangen , want de ipad kan dat wel degelijk heb ik gelezen uit ervaringen.
    Een zware computer natuurlijk niet .

  • Profielfoto
    Maced.2

    Ziggo experimenteert al jaren, het zal rotzooi blijven al experimenteren ze door tot sintjuttemis.

    helemaal mee eens..niks aan toe te/voegen :thumbsup:

  • Profielfoto
    queenfan

    Ziggo is een groot experiment toen het nog o.a. Castel was was er weinig mis maar ben blij dat ik van dit zooitje af ben.

    Maar dit terzijde.

  • Profielfoto
    Lauwrence

    Nu maar hopen dat die mensen geen apparatuur te servicen hebben die middels een fijne moderne seriele kabel aansluit, of uberhaupt via service software van de fabrikant die altijd onder XP draait (web interfaces daargelaten).

    Op administratief vlak zie ik hier wel een voordeel in, maar die service laptop zal toch altijd nog nodig blijven

  • Profielfoto
    KR1275

    Nu begrijp ik waarom de tarieven bij Ziggo zo duur zijn. Als monopolist kun je kennelijk onnodig duur spul kopen en het jaar daarop gewoon de tarieven weer verhogen. Met andere woorden: die iPad heb ik deels betaald en is dus ook deels van mij! Jammer dat de kabelmarkt niet open is (teruggedraaid door de rechter). Ik kijk reikhalzend uit naar nieuwe concurrentie. OMT mag er dan trots op zijn, zowel Ziggo als UPC maken al jaren misbruik van hun monopoliepositie. Niets om trots op te zijn dus.

  • Profielfoto
    jf

    Vrijdag was er een kpn monteur in ons nieuwe huis (onnodig als gevolg van een administratief hikje – alles werkte namelijk gewoon al). Die had een htc mobieltje waar hij alles op had staan, inclusief de door mij af te tekenen werkbon – die ik ook op het mobieltje af moest tekenen. Die werkbon kreeg ik de volgedne dag als PDF al in mijn mail. Werkt op zich prima. Meerwaarde van de iPad zie ik echter ook: het was echt priegelen op dat mobieltje om te tekenen, laat staan dat de bon een beetje fatsoenlijk te controleren was.

    Ziggo: ik heb er weinig problemen mee gehad. Heb nu UPC. Digitale TV van Ziggo was echt prettiger: kon tenminste zelf de zendervolgorde instellen. Nu zit ik via de UPC mediabox vast aan de zendervolgorde die UPC handig vindt…

  • Profielfoto
    Mac Erger Je Niet

    Haha, Ziggo webmail is met java gemaakt, werkt voor geen meter met een iPad… dat belooft wat:)

  • Profielfoto
    timmiex

    leuke stoelenreclame..