OMT Twittervraag: Apple heeft problemen iPhone 4 goed opgelost

Door: Lucas Raggers - 58 reacties

Vrijdag gaf Steve Jobs zijn kant van het verhaal. In een half uur durende presentatie zette hij uiteen dat de iPhone niet de enige telefoon is die last heeft van ‘death grips’. Mocht je er toch last van hebben, dan wil Steve je graag een bumpertje aanbieden.

Direct na de persconferentie plaatsten we op Twitter de volgende stellig: “Apple heeft het probleem met de ontvangst van de iPhone 4 adequaat opgelost.” Binnen een uur kregen we 289 reacties. Een overduidelijke meerderheid vindt dat Apple het probleem van ‘Antennagate’ goed heeft opgelost. Wat vind jij?

Reacties

58 reacties
  • Profielfoto
    Its Showtime

    I agree! Alhoewel ik die bumper graag in ontvangst neem, twijfel ik eraan of ik daadwerkelijk een hoesje om m’n iPhone 4 ga doen:razz:

  • Profielfoto
    iCreatedTech

    Ik vindt dat ze er wel makkelijk vanaf komen, door gewoon een gratis case erbij te geven.

  • Profielfoto
    Ruben_p

    jaa, ze hebben het netjes opgelost vind ik!

  • Profielfoto
    Elger

    Ik vond het een mooie presentatie, een half uur erg duidelijk. De quote over dat google ook ineens zwaar onder vuur ligt, en dat dat onzin is, raakte mij ook. Daarnaast waren de cijfers simpelweg overtuigend.

  • Profielfoto
    Nickalicious

    Ik zal nooit een hoesje/case om mijn telefoon doen en nu het moet zal ik het niet accepteren.

  • Profielfoto
    STEVEJ0BS

    Is dit inclusief alle jaloerse Apple-haters?

  • Profielfoto
    Joe Speedboot

    Ja, ze hebben het wel goed aan elkaar gepraat in de persconferentie. maar toch vind ik wel dat je voor zoveel geld niet zo’n fout kunt maken. hopelijk word het opgelost. want, iedereen een hoesje geven vind ik voor dat geld een beetje onder de maat. het is alleen het enige wat ze er op dit moment aan kunnen doen. dus dat vind ik wel goed en zoals ik al zei. Steve heeft alles goed aan elkaar gepraat. het was een goede presentatie. als het echt zo is dat minder dan 1 op de 100 wegvalt. valt het uiteindelijk nog wel mee.

  • Profielfoto
    Latergast

    Wat een ontzettende zielige vertoning van Jobs…en waarom??

    1. De concurrentie erbij betrekken.
    Onder de noemer “Zij doen het ook…”, kinder achtige reactie.
    Neem je verlies als een man, los je eigen problemen op en wees eerlijk.
    Ja, het is inderdaad niet goed.
    > Krijg nu ook grote twijfel bij het algoritme wat al sinds de eerste iPhone fout was over de signaal sterkte.. Maakt het verhaal niet erg sterk.

    2. De oplossing in een bumper.
    Slecht. Geef mensen direct de optie geld terug. het is een ondeugdelijk product.
    En ik denk niet dat er heel veel mensen de stap zetten om het daadwerkelijk te gaan doen (maar dat is mijn idee).
    Maar Apple is al niet zo fantastisch in hun consumenten belangen.

    Ik vraag me af wanneer er een regering inspring (bv. Amerikaanse). Ze handelen onder afspraken en mogen voor 600-800 euro niet dit soort producten afleveren.
    Afgezien dat je het wel heel apart moet vasthouden, blijft de enige oplossing… Niet goed? Geld terug.

    Ik wacht rustig de aangepaste versie van de iP4 af.

  • Profielfoto
    Chester16

    Overtuigende presentatie en cijfers???….:slant: Ik vind van niet en ik ben zeker geen ‘Apple-hater’.
    Apple heeft een eigen onderzoek gedaan en komt alleen met resultaten aanzetten, in dit geval met cijfertjes. Maar we krijgen nooit inzicht in het onderzoeks-proces. Dus ja….of we daar zoveel waarde aan moeten hechten.
    En daarnaast geeft Steve Jobs aan dat hij de filmpjes op YouTube niet vertrouwt, maar waarom zouden wij zijn filmpjes wel moeten vertrouwen?

  • Profielfoto
    Edwin377

    . als het echt zo is dat minder dan 1 op de 100 wegvalt. valt het uiteindelijk nog wel mee.

    Steve zei niet dat minder dan 1 op de 100 wegvalt. Dat soort info wil AT&T niet gepubliceerd hebben. Het is de delta; het verschil met de wegvallende verbindingen t.o.v. andere iPhones. De iPhone 4 valt minder dan 1 op 100 keer extra weg t.o.v. de iPhone 3G(s). Met andere woorden (en dat zei Steve ook) de iPhone 4 valt iets vaker weg dan de iPhone 3. Het is duidelijk dat de iPhone 4 het op dit punt slechter doet dan zijn voorgangers al is het dan minimaal.

  • Profielfoto
    ln.XSOcam

    De stelling impliceert natuurlijk wel dat er sowieso problemen zijn met de ontvangst. Ik ben daar zeker niet van overtuigd (in relatieve zin). Dan krijg je misschien ook geen zuivere antwoorden……….

  • Profielfoto
    Edwin377

    Wat een ontzettende zielige vertoning van Jobs…en waarom??

    2. De oplossing in een bumper.
    Slecht. Geef mensen direct de optie geld terug. het is een ondeugdelijk product.
    En ik denk niet dat er heel veel mensen de stap zetten om het daadwerkelijk te gaan doen (maar dat is mijn idee).

    Dan heb je niet goed opgelet; iedereen die niet tevreden is krijgt 30 dagen de tijd om zijn iPhone 4 terug te brengen. Mits onbeschadigd. Normaal moet je daarvoor een “restocking fee” betalen maar ook die laten ze vervallen.

    Apple vertrouwt er waarschijnlijk op dat veel mensen hun toestel ondanks de beperkte problemen niet terug zullen brengen. Lijkt mij ook een terecht vertrouwen. Ik ga er zelf ook een kopen ondanks de berichten.

  • Profielfoto
    iMartien

    Ik denk dat de hele kwestie een beetje opgeblazen is, en ik vindt ook dat we nu gewoon moeten ophouden met deze discussie;)

  • Profielfoto
    k-the-ripper

    Ik kan er geen zinnig woord over zeggen, eerst maar eens afwachten of het probleem hier ook opduikt.
    Kom ook regelmatig verhalen tegen van mensen die dus nergens last van hebben, vraag me af of dit verhaal dan ook dezelfde zachte dood sterft als de ‘ontploffende’ iPhone’s.
    Voorlopig ben ik nog steeds uitermate tevreden met nu al bijna 3 jaar oude eerste generatie iPhone (ik heb nog nooit zo lang met een telefoon gedaan).
    Het verhaal van ‘ja maar hunnie hebben het ook’ vond ik kinderachtig overkomen, de oplossing van of een gratis bumpertje of zonder morren je geld terug en contract ontbinden is dan weer wel netjes.

  • Profielfoto
    Euroscale

    Wellicht dat ze binnenkort een coating toevoegen aan de productielijn? Anyway, zodra hij er is ga ik er één halen! Ik zorg wel dat ik weet hoe ik hem niet vast moet houden… En die bumper is misschien sowieso wel handig als bescherming. Krijg je hem er nu gratis bij! Das toch ideaal?

  • Profielfoto
    Maikelw

    Ik vind dat ze het goed op hebben gelost, maar wel jammer dat je een hoesje nodig hebt om je iPhone goed te kunnen gebruiken…

  • Profielfoto
    Lustigson

    Het probleem an sich is natuurlijk niet opgelost. Er blijft een mogelijkheid dat je verbinding zwakker wordt of wegvalt als je de iPhone 4 op een bepaalde manier vasthoudt.

    Dat dit probleem zich echter maar bij een zeer beperkt aantal gebruikers voordoet, heeft Jobs met de cijfers van Apple Care (0,55%) en AT&T (< 1 in 100 meer) aannemelijk gemaakt.

    Wat ik enerzijds verhelderend, maar anderzijds ook een beetje kinderachtig vond en vind, is dat Apple expliciet laat zien dat andere producenten hetzelfde probleem hebben.

  • Profielfoto
    Grave

    Ik hou mn mening voor me tot ik zelf een iPhone 4 heb en het zelf kan beoordelen. Als het hele antenne verhaal idd overdreven is zoals Apple zegt dat hebben ze goed gereageerd. Maar mocht blijken dat het echt zo slecht is, en ik echt geen bereik of slecht bereik heb met mn iPhone 4, dan vindt ik de oplossing van doe er dan maar een hoesje omheen echt beschamend.

  • Profielfoto
    JanJansen

    Jezelf verdedigen door je concurrenten aan te vallen c.q. zwart te maken is de slechtste en zwakste verdediging die er bestaat. Het is dezelfde verdediging die kleine kinderen gebruiken (“Ja maar, hij doet het ook”)

    Het enig juist wat Apple had kunnen zeggen was: “Mensen, we hebben inderdaad een probleem met de antenne. Wij gaan dit probleem oplossen en als uiterste datum zien we … ….”. Hooguit had hij nog kunnen zeggen dat Apple niet de enige is met dit soort problemen.

    Gevolgen van die uitspraak?

    Een tijdelijke daling in de verkopen maar die meer dan goed gemaakt wordt door de extra verkopen na oplossing. Veel fabrieken halen tegenwoordig produkten terug of doen algemene oproepen zoals autofabrikanten. Maar er is nooit 1 merk geweest wat van dergelijke openheid blijvende schade heeft opgelopen.

    Integendeel, het sterkt het vertrouwen in het merk en het gevoel dat ze het juiste doen voor hun klanten.

  • Profielfoto
    Petje

    Het probleem is niet opgelost! maar bestaat nog steeds, alleen is het ook bij andere smartphones aanwezig. Steve heeft dit zelf aangetoond en ik heb dit zelf ook vastgesteld. Steve gaf wel aan dat het een probleem is voor de hele gsm industrie en zette de antenne ontvangst problemen weer in proporties.
    Dat heeft hij goed gedaan.
    Aan oplossingen wordt gewerkt en als gebaar krijg je een gratis bumper voor het geval dat helpt. Niemand van de STAF zelf gebruikt een bumper, dus…

  • Profielfoto
    So Klear

    Ben het met Grave eens. Ik houd mijn mening hierover ook nog even voor wat het is totdat ik de telefoon zelf in huis heb.

    Wel wil ik even kwijt het hele gedoe met die Antenne zwaar uit zijn verband is gerukt. Zoals wel vaker bij Apple gerelateerde producten smult de Media van negatieve berichtgeving, waarschijnlijk vanwege Apple elitaire houding richting hun concurrenten. Ze presenteerde de iPhone als een product wat de concurrentie mijlen ver achter zich zou laten. Met zo’n houding smult de pers er natuurlijk van als ze iets kunnen laten zien wat niet deugt aan het product en ik heb het idee dat dat precies is wat hier gebeurd. De Google Nexus One had een dergelijk probleem waarbij gebruikers compleet hun (3G) verbinding verloren, maar daar is nooit enige media aandacht aan besteed.

  • Profielfoto
    Philo

    Als ze deze cases nou gratis weg geven: Element Case

  • Profielfoto
    xionix

    vind het zwaar kinderachtig dat apple anderen in hun probleem betrekt! Zijn het kinderen of zo die zeggen “ja maar jij doet het ook” ?
    vond het niet meer dan goed dat een reporter uit de zaal dezelfde telefoon had en aangaf dat hij het niet kan reproduceren en of steve hem dan even ermee kan helpen, waarop het antwoord van Steve wel helemaal nergens op sloeg! “in certain areas it may not appear” komop gast die man zit paar meter van je af niet 100km verderop.

    vind dat apple zich er maar snel vanaf heeft weten te brengen, ben totaal geen apple hater, maar een lover maar dit vind ik toch wel heel triest van apple had niet verwacht dat ze zo laag zouden zinken.

    Apple lost eigenlijk niks op het blijft bestaan maar je krijgt wel een lelijk hoesje ervoor die hun 2 cent kost en jij mag nog steeds 600/700 euro dokken, belachelijk als je het mij vraagt. Elke andere producent had een recall gedaan.

    Vraag me dan ook af een slecht functionerende iphone icm een slechte provider (t-mobile) dat wordt een succes voor ontvangst hebben volgens mij.

    En of het probleem bestaat, nou ken 6 mensen die al een iphone 4 hebben aangeschaft in het buitenland. 5 ervan hebben er veel last van, 1 maar amper tot niet. Oftewel ik geloof wel dat het er is als er al 6 man uit mijn vriendenkring er last van hebben.

    ik wacht toch wel even met de aanschaf van een iphone 4 en twijfel eigenlijk of ik er wel een haal wellicht dat ik de 4 maar oversla en wacht tot de volgende komend jaar.

  • Profielfoto
    Electr0n

    Ik vind het geen goeie oplossing.
    Ik vind het meer zwak om andere bedrijven erbij te trekken, terwijl jezelf een fout gemaakt hebt. Je hebt altijd een klasse A product verkocht. Dat je nu een B produkt gemaakt hebt, maar wel als A verkoopt. Is het niet ons probleem dat je dit gedaan hebt. En ook zeker niet van andere bedrijven. Ik ben bijvoorbeeld een persoon die geen hoesje om zijn iPhone wil. Ik ben een persoon die liever een nieuwe iPhone krijgt met andere Hardware qua attene (dus terugroep actie) als geld terug. Ik vind dat Apple gewoon serieus moet toegeven aan zijn fouten.

  • Profielfoto
    svenlaurens

    dit is niet een oplossing. Er moet een nieuw toestel komen zonder dit probleem.

  • Profielfoto
    Barry1979

    Apple verplicht niemand om deze telefoon te kopen. Iedereen die dus furieus is en vindt dat Apple dit probleem MOET oplossen, geeft eigenlijk aan dat ze het toestel gewoon willen hebben, maar zich op laten naaien door filmpjes, internetfora en de media. Pas als je het toestel hebt aangeschaft en daadwerkelijk tegen problemen aanloopt, kan je een mening vormen. En dan biedt Apple ook een oplossing, als het toestel niet bevalt.

    Dus mijn advies:

    Vertrouw je het niet? Omdraaien en doorlopen, er is hier niets te zien. Succes bij het uitzoeken van een toestel dat aan al je eisen voldoet, er is genoeg moois te koop.

    Zie je de mogelijkheden van dit toestel en neem je de kans op af en toe slecht ontvangst (zoals we ook massaal een 2-jarig abonnement bij T-Mobile hebben afgesloten), have fun!

  • Profielfoto
    nookie

    Ik vind dat ze het helemaal niet goed opgelost hebben. Een hoesje?
    Daar gaat het design! Ik heb een hekel aan lelijke hoesjes die om de iPhone zitten.
    Zonde van de uitstraling van het product.

  • Profielfoto
    Joe Speedboot

    @Philo ziekelijk mooie dingen man!
    @Edwin377 sorry, verkeerd begrepen! thx voor de informatie

  • Profielfoto
    Yip

    vind het zwaar kinderachtig dat apple anderen in hun probleem betrekt! Zijn het kinderen of zo die zeggen “ja maar jij doet het ook” ?

    Je begrijpt het niet. Het is een algemeen probleem die bij iedere fabrikant voorkomt. Er is bij geen enkele fabrikant een oplossing voor, dit probleem hoort nou eenmaal bij smartphones. Dan is het echt totaal geen probleem dat Apple er anderen bij betrekt om te verduidelijken dat ze er niks aan kunnen doen.

    En al die mensen die lopen te zeiken dat een hoesje geen goeie oplossing is: Apple probeert je tenminste te helpen en tegemoet te komen. Andere fabrikanten zouden met hetzelfde probleem zouden er nooit wat aan doen.
    Ik kan er echt zo slecht tegen als Apple je wilt helpen, dat je ze dan gaat afkraken dat dit een slechte oplossing is.

    vond het niet meer dan goed dat een reporter uit de zaal dezelfde telefoon had en aangaf dat hij het niet kan reproduceren en of steve hem dan even ermee kan helpen, waarop het antwoord van Steve wel helemaal nergens op sloeg! “in certain areas it may not appear” komop gast die man zit paar meter van je af niet 100km verderop.

    Je begrijpt het niet. omg…
    Die tests van wegvallend bereik zijn niet daar ter plekke gedaan… duh. ze lieten een filmpje zien. Neem aan dat je dat opgevallen is dat die tests niet in die zaal zijn uitgevoerd. Dat was dus een gebied met sterk signaal. Dus het is een heel logisch en waar antwoord.
    Dus die link dat ‘die gast 100m verderop zit’ en dat je dan bereik moet hebben slaat ook helemaal nergens op… jammer dat je je zo makkelijk laat beinvloeden door anderen.

    vind dat apple zich er maar snel vanaf heeft weten te brengen, ben totaal geen apple hater, maar een lover maar dit vind ik toch wel heel triest van apple had niet verwacht dat ze zo laag zouden zinken.

    Ook hier zie ik weer dat jij er nog steeds niks van begrijpt. Ook jij bent gemanipuleerd doordat het enorm is opgeblazen door de media. Er is niks uitzonderlijks aan de hand. Dit probleem heb je altijd, dus dat je het hebt over het zinken van Apple? Haha, laat me niet lachen….

    Apple lost eigenlijk niks op het blijft bestaan maar je krijgt wel een lelijk hoesje ervoor die hun 2 cent kost en jij mag nog steeds 600/700 euro dokken, belachelijk als je het mij vraagt. Elke andere producent had een recall gedaan.

    Ga nou eerst die persconferentie bekijken voordat je dingen begint te roepen.
    Je kunt geheel kosteloos je geld geretourneerd krijgen van Apple als je dat wil, niks aan de hand dus. En Apple biedt tenminste een een oplossing aan, andere fabrikanten niet.

  • Profielfoto
    jf

    Natuurlijk heeft Apple gelijk wanneer ze stellen dat het probleem ver uit zijn verband is getrokken in de pers. Maar dat hebben ze ook wel een beetje over zichzelf afgeroepen. De marketing van Apple is jarenlang gestoeld geweest op aangeven dat je met een Apple een probleemloos apparaat koopt en met de concurrentie niet. Dan is het natuurlijk smullen dat Apple eens een keer een schijnbaar niet probleemloos apparaat verkoopt. En ja dat wordt dan zwaar overtrokken.

    De inschattingsfout die Apple heeft gemaakt bij het bekend worden van de problemen is het probleem bagetalliseren. De communicatie van het bedrijf kwam (én komt) nou niet bepaald over als dat van een bedrijf dat de door blijkbaar best veel klanten gevoelde problemen serieus neemt. Nee, “het is een algemeen probleem, wat bij veel andere merken ook voorkomt en we hebben ook ontzettend veel wél tevreden klanten”. Tsja, jongens, dan is het nu tijd om te begrijpen wat veel andere grote bedrijven allang snappen: ook al is er geen probleem, als de klant iets als een probleem ziet, ga je er serieus mee om. Één ontevreden klant kan talloze malen meer schade berokkenen dan duizenden tevreden klanten. Zeker in deze tijd waarin een solitair, exemplarisch incident binnen no time uitgroeit naar een “veelvoorkomend probleem”.

    Maargoed, eens kijken waar het nu op uit gaat komen.

    Oh, en ik ga er ook gewoon een nemen.

  • Profielfoto
    ssdar

    Netjes opgelost,je krijgt in het uiterste geval zelf een full refund. dat is netjes.
    Het probleem is ook zo opgeblazen, en de grootste klagers hebben niet eens een IPhone 4.

  • Profielfoto
    queenfan

    Ja Apple heeft het goed opgelost men heeft het niet ontkent en uitgezogt (neem ik aan) wat er aan de hand is en wat er op korte termijn kan doen om het op te lossen.
    Daarbij is het wel zo dat Apple nogal scoort en dus ook bij de media en is er iets te melden dan moet het in de media komen want dat scoort weer lekker geef weer extra kijkers enz.

    In het verleden heb ik regelmatig problemen gehad met een Qtech, Sony Ericsson Xperia, Nokia N96, HTC (weet de type even niet meer) hier werd niks gezegd in de media omdat het geen enkele nieuwswaarde heeft Apple wel.

    Als 0,55% het probleem is dan moet dit uiteraard opgelost worden maar de wereld vergaat niet zoals verschillende (vooral Windows minded) media ons doen geloven.

    Er is een probleem die door Apple op korte termijn keurig is opgelost op de lange termijn zal het probleem weg zijn en vergeet niet bij iedere release van de iPhone was er wel wat en de wereldmedia storte zich er op.

  • Profielfoto
    iFredo

    Kun je hier eigenlijk aanspraak op maken als je als Nederlander de iPhone uit een ander land hebt gehaald?

  • Profielfoto
    Elbertox

    Ik vind dat zoiets voor zo’n dure telefoon niet zou mogen voorvallen, en zo’n lelijke bumper om je nieuwe iPhone, verneukt het gehele design. En die cijfers ja, dat kunnen we toch niet controleren. Ik hem eigenlijk eerst een in handen hebben en testen voordat ik besluit of ze goed gereageerd hebben, of dit echt zo’n probleem is.

  • Profielfoto
    Yip

    Ik vind dat zoiets voor zo\’n dure telefoon niet zou mogen voorvallen, en zo\’n lelijke bumper om je nieuwe iPhone, verneukt het gehele design. En die cijfers ja, dat kunnen we toch niet controleren. Ik hem eigenlijk eerst een in handen hebben en testen voordat ik besluit of ze goed gereageerd hebben, of dit echt zo\’n probleem is.

    Ga er nou maar vanuit dat die cijfers kloppen.
    Daarnaast is het met de huidige mobiele telefonie-technieken niet mogelijk om dit niet te hebben op je telefoon. Dus ook niet op de iPhone 4.
    Dan kan je wel willen dat de iPhone 4 erg geen last van heeft, maar het kan nog niet. punt.
    Daarnaast lijk je de comments van andere mensen zowat over te nemen.
    Een hoesje doe je er toch omheen, dan is die bumper een mooie bescherming.
    Doe je er geen bescherming omheen? Dan is die iPhone 4 binnen een paar maanden een en al bekrast. Heb ik liever een bumper om hem langdurig mooi te houden.

  • Profielfoto
    Retyro

    Wat een ontzettende zielige vertoning van Jobs…en waarom??

    1. De concurrentie erbij betrekken.
    Onder de noemer “Zij doen het ook…”, kinder achtige reactie.
    Neem je verlies als een man, los je eigen problemen op en wees eerlijk.
    Ja, het is inderdaad niet goed.
    > Krijg nu ook grote twijfel bij het algoritme wat al sinds de eerste iPhone fout was over de signaal sterkte.. Maakt het verhaal niet erg sterk.

    Van de ene kant ben ik het met je eens, het heeft een beetje weg van moddergooien, van de andere kant snap ik het standpunt van apple ook heel goed want zoek maar eens goed op youtube en je komt er snel genoeg achter dat praktisch iedere telefoon van dit probleem last heeft en dat apple dus eigenlijk ten onrechte als enigste beschuldigd wordt.

    2. De oplossing in een bumper.
    Slecht. Geef mensen direct de optie geld terug. het is een ondeugdelijk product.
    En ik denk niet dat er heel veel mensen de stap zetten om het daadwerkelijk te gaan doen (maar dat is mijn idee).
    Maar Apple is al niet zo fantastisch in hun consumenten belangen.

    Die optie is er dus wel.

    Ik vraag me af wanneer er een regering inspring (bv. Amerikaanse). Ze handelen onder afspraken en mogen voor 600-800 euro niet dit soort producten afleveren.
    Afgezien dat je het wel heel apart moet vasthouden, blijft de enige oplossing… Niet goed? Geld terug.

    Ik wacht rustig de aangepaste versie van de iP4 af.

    Mijn conclusie de iphone 4 heeft last van een probleem waar praktisch alle toestellen last van hebben en uit de cijfers van apple blijkt dat het probleem niet heel significant aanwezig is. Naar mijn mening hoefde apple dus niet eens een bumper te geven en is het feit dat ze het wel doen een complimentje waard.

    (bovenstaande mening is gebaseerd op de verhalen die op internet te lezen zijn, ik heb de iPhone 4 nog niet zelf in mijn handen gehad dus mijn mening is wel onder voorbehoud, ik ga dan ook gewoon een iPhone 4 kopen over 1,5 week en dan zie ik wel hoe groot het probleem idd is en als ik terug kom op mijn mening gaat de iPhone direct terug naar de winkel.)

  • Profielfoto
    Maverick2001

    Natuurlijk gebruikt niemand van de staf een bumper, dat zou wel heel erg aantonen dat iedereen het probleem heeft.

    Ik vind het schermen met ‘andere telefoon aanbieders hebben het ook’ een erg zwak argument. Ik zou best expliciet willen horen dat ze echt een ontwerpfout gemaakt hebben. Ben erg blij met mijn iPhone 4 en het probleem is aanwezig maar niet in extreme mate. Toch vind ik van zo’n duur speeltje dat je wel mag verwachten dat het helemaal perfect is. Als ik er 100 euro voor betaald had keek ik er net even anders tegen aan.

  • Profielfoto
    Oldekamp

    Nee, ik vind dit niet goed opgelost. Ik vind alle cases gewoon lelijk, en daar wil ik mijn nieuwe mooie telefoon niet in doen. Ik wil het mooie design kunnen bekijken.

    Als ik persé een hoesje moet gebruiken zodat de telefoon goed functioneerd, dan mag het van mij wel over gaan. Ik ben blij met mijn iPhone 3G.
    Als mijn contract afloopt in April dan wacht ik wel even braaf op iPhone 5, mocht ik dan het geld hebben om weer een nieuw contract te beginnen.

  • Profielfoto
    Cenobyte

    Volgens mij hebben veel mensen de persconferentie totaal niet gehoord/gezien. Ik lees hier regelmatig “mensen zouden hun geld gewoon terug moeten krijgen”, maar dat is ook precies wat Apple biedt! Iedereen kan gewoon zijn geld terug krijgen, dus LEES a.u.b. eerst even voordat je commentaar levert. :sealed:

  • Profielfoto
    Yip

    Nee, ik vind dit niet goed opgelost. Ik vind alle cases gewoon lelijk, en daar wil ik mijn nieuwe mooie telefoon niet in doen. Ik wil het mooie design kunnen bekijken.

    Als ik persé een hoesje moet gebruiken zodat de telefoon goed functioneerd, dan mag het van mij wel over gaan. Ik ben blij met mijn iPhone 3G.
    Als mijn contract afloopt in April dan wacht ik wel even braaf op iPhone 5, mocht ik dan het geld hebben om weer een nieuw contract te beginnen.

    Leuk he, frustratie uiten dat je de iPhone 4 toch heel graag wilt, maar een excuus zoekt om hem niet te kopen.
    Je wilt het mooie design kunnen bekijken? Haha, zonder hoesje zul je daar na een paar maanden niet meer van genieten. Kras hier, kras daar, barst hier, barst daar…
    Je hoeft niet perse een hoesje te gebruiken om de telefoon goed te laten functioneren. Apple geeft iedereen gewoon een hoesje omdat een miniscuul deel van die miljoenen iPhones daar af en toe een beetje last van heeft. Begrijp het nou eens, het is allemaal zo opgeblazen. En bekijk eerst de persconferentie voordat je hier begint te mekkeren, inderdaad Cenobyte.

  • Profielfoto
    Oldekamp

    Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar nee, ik heb totaal geen frustratie over het feit dat ik geen iPhone 4 heb. Ik neem aan dat jij eentje hebt?

    Ik loop nu bijna 1,5 jaar met mijn iPhone 3G onbeschermd in mijn zak en hij ziet er nog prima uit. Het is en blijft een gebruiksproduct, als je geen krasjes wil moet je hem opbergen in de kast en er niet meer naar omkijken.

    Ik zoek geen excuus om hem niet te kopen. Alhoewel ik graag zou ruilen met mijn iPhone 3G vind ik het momenteel niet nodig om er nog zoveel geld tegenaan te gooien terwijl ik een heleboel functies al heb.

    Moet je wel bekennen dat ik wel zo ben dat ik graag het nieuwste van het nieuwste heb (wie niet?) maar als ik kijk wat ik nog krijg aan poen voor mijn huidige telefoon dan moet ik er nog te veel geld bij doen. Dan geef ik dat geld liever uit aan een cinema display oid.

    Dat het allemaal word opgeblazen ben ik volledig met je eens, en er word door de concurrentie ook heel erg op ingespeeld (vind ik beetje vals eigenlijk..).

    Weet overigens niet of het ook naar mij is gericht, maar ook ik heb de persconferentie al gezien.

  • Profielfoto
    JJmac

    Goedkope actie, ik vindt dat het gewoon moet worden hersteld.
    Nu het slecht gaat met een product kijkt Steve op eens naar andere producten, doet hij anders ook niet.

  • Profielfoto
    Maverick2001

    Ze kunnen toch beter iets doen aan de oorsprong van het probleem. Het geld terug argument is prima echter ben ik wel zo eerlijk dat ik mijn iPhone 4 niet kwijt wil. Daarom had ik gehoopt dat ze een realistische oplossing zouden bieden (coating of iets dergelijks), dan kan iedereen zelf bepalen of ze er een hoesje omheen doen of niet. Persoonlijk ben ik ook niet van de bumpers of andere covers en vind ik het ook niet erg dat er krasjes op komen. Het is een gebruiksobject en geen museum stuk. Het noodzakelijk maken van een cover vind ik dus wel een probleem.

  • Profielfoto
    Rttgfde

    Het is net YouTube hier met de commenters, tergende vertoning. Apple heeft het uitstekend opgelost, het probleem is geen probleem, mocht je dat toch vinden dan heb je 2 opties.

    Je tijd verspillen aan erover zeiken (zoals hier ook al wordt gedaan) of ‘m gewoon terugbrengen en je geld terug krijgen.

  • Profielfoto
    Rolf

    Nee.

    Ik ga de iPhone4 hoe dan ook kopen. Dat vooropgesteld. Maar de afhandeling van Apple, en vooral de afhandeling HOE ‘Zijne Arrogantie Steve Jobs’ dat meent te moeten presenteren, over de rug van ‘concurrenten’ en vooral met HALVE informatie – namelijk zijn eigen probleem verdoezelen met zogenaamde problemen waar ALLE andere smartphones last van zouden hebben – is iets waar bij mij het knopje omging.

    Kort gezegd: ondanks dat ik de iPhone4 zeker ga aanschaffen, vind ik de afhandeling van Apple beneden alle peil. Geen afhandeling whatsoever namelijk.

  • Profielfoto
    Rolf

    vind het zwaar kinderachtig dat apple anderen in hun probleem betrekt! Zijn het kinderen of zo die zeggen “ja maar jij doet het ook” ?

    Je begrijpt het niet. Het is een algemeen probleem die bij iedere fabrikant voorkomt. Er is bij geen enkele fabrikant een oplossing voor, dit probleem hoort nou eenmaal bij smartphones. Dan is het echt totaal geen probleem dat Apple er anderen bij betrekt om te verduidelijken dat ze er niks aan kunnen doen.

    En al die mensen die lopen te zeiken dat een hoesje geen goeie oplossing is: Apple probeert je tenminste te helpen en tegemoet te komen. Andere fabrikanten zouden met hetzelfde probleem zouden er nooit wat aan doen.
    Ik kan er echt zo slecht tegen als Apple je wilt helpen, dat je ze dan gaat afkraken dat dit een slechte oplossing is.

    vond het niet meer dan goed dat een reporter uit de zaal dezelfde telefoon had en aangaf dat hij het niet kan reproduceren en of steve hem dan even ermee kan helpen, waarop het antwoord van Steve wel helemaal nergens op sloeg! “in certain areas it may not appear” komop gast die man zit paar meter van je af niet 100km verderop.

    Je begrijpt het niet. omg…
    Die tests van wegvallend bereik zijn niet daar ter plekke gedaan… duh. ze lieten een filmpje zien. Neem aan dat je dat opgevallen is dat die tests niet in die zaal zijn uitgevoerd. Dat was dus een gebied met sterk signaal. Dus het is een heel logisch en waar antwoord.
    Dus die link dat \’die gast 100m verderop zit\’ en dat je dan bereik moet hebben slaat ook helemaal nergens op… jammer dat je je zo makkelijk laat beinvloeden door anderen.

    vind dat apple zich er maar snel vanaf heeft weten te brengen, ben totaal geen apple hater, maar een lover maar dit vind ik toch wel heel triest van apple had niet verwacht dat ze zo laag zouden zinken.

    Ook hier zie ik weer dat jij er nog steeds niks van begrijpt. Ook jij bent gemanipuleerd doordat het enorm is opgeblazen door de media. Er is niks uitzonderlijks aan de hand. Dit probleem heb je altijd, dus dat je het hebt over het zinken van Apple? Haha, laat me niet lachen….

    Apple lost eigenlijk niks op het blijft bestaan maar je krijgt wel een lelijk hoesje ervoor die hun 2 cent kost en jij mag nog steeds 600/700 euro dokken, belachelijk als je het mij vraagt. Elke andere producent had een recall gedaan.

    Ga nou eerst die persconferentie bekijken voordat je dingen begint te roepen.
    Je kunt geheel kosteloos je geld geretourneerd krijgen van Apple als je dat wil, niks aan de hand dus. En Apple biedt tenminste een een oplossing aan, andere fabrikanten niet.

    Beste Yip. Ik zie hier in de zaal iemand die er niets van begrijpt…..3x raden WIE
    ……

  • Profielfoto
    Maverick2001

    Het is net YouTube hier met de commenters, tergende vertoning. Apple heeft het uitstekend opgelost, het probleem is geen probleem, mocht je dat toch vinden dan heb je 2 opties.

    Je tijd verspillen aan erover zeiken (zoals hier ook al wordt gedaan) of \’m gewoon terugbrengen en je geld terug krijgen.

    Dat is toch ook wel erg kort door de bocht! Er is toch wel een probleem, dat kan je toch niet ontkennen? En het is niet zo dat er qua iPhones net als met Android veel keuze is. Ik vind het een super telefoon (iPhone 4) alleen het antenne probleem kan je niet ontkennen! Maar ik krijg hier ook weer het gevoel dat je niet tegen het heilige Apple been mag schoppen (en ja ik ben al 10 jaar een Apple gebruiker).

  • Profielfoto
    aardbeiensiroop

    Ik vind die witte iPhone met grijze bumper prachtig!

  • Profielfoto
    Oldekamp

    Als ik deze video bekijk dan is het op de iPhone 4 wel degelijk erger dan op andere smartphones. Een video van John Rettinger, niet bepaald de eerste de beste Apple geek.

    Weet niet zeker of je hier op OMT filmpjes kan embedden, als dit niet werkte dan deze link:
    http://www.youtube.com/watch?v=dogM4Wu51tc

  • Profielfoto
    Yip

    @Rolf: wat voor punt probeer je nou te maken?

  • Profielfoto
    marcusworks

    Ik keek de Presentatie met een maat die een blackbarry liefhebber is, we hebben getest en inderdaad in de aangegeven greep ging de blackbarry van 4 strepen naar 1 streep. Steve loog dus niet.
    Maar 0,55% heeft geklaagd want de rest wist hem niet te bereiken, HaHaHa.
    Er kan in vorm van een verkeerde houding bij slecht bereik bij enkele modellen een verbindingsprobleem ontstaan.
    Dit is gewoon te weinig voor een terughaalactie, eigenlijk beloond Apple de kopers met een gratis hoesje. Wat mij betreft heeft Apple goed gehandeld.
    Op naar het het volgende probleem: als ik de Iphone4 3x ronddraai, ondersteboven schut en over het glas wrijf komt er een geest uit.
    Wie heeft er nog meer last van.?

  • Profielfoto
    Little Idiot

    Je hoeft helemaal geen iPhone te kopen… Als het een But-telefoon is koop je toch fijn een Nokia of whatever?
    Het is gewoon een stomme ontwerpfout, die bumper was er niet per ongeluk al met de introductie. Of die bumper het leed verzacht?
    Maar je kan hem gewoon in de winkel laten liggen en vrolijk doorleven zonder iPhone 4. Je koopt hem en je zeikt niet, of je laat hem in de winkel liggen.

  • Profielfoto
    Yip

    Overtuigende presentatie en cijfers???….:slant: Ik vind van niet en ik ben zeker geen \’Apple-hater\’.
    Apple heeft een eigen onderzoek gedaan en komt alleen met resultaten aanzetten, in dit geval met cijfertjes. Maar we krijgen nooit inzicht in het onderzoeks-proces. Dus ja….of we daar zoveel waarde aan moeten hechten.
    En daarnaast geeft Steve Jobs aan dat hij de filmpjes op YouTube niet vertrouwt, maar waarom zouden wij zijn filmpjes wel moeten vertrouwen?

    Omdat het een professioneel bedrijf is natuurlijk!
    Apple geeft 100 miljoen dollar uit aan testlabs die dit soort dingen testen.
    Heb een beetje meer vertrouwen in Apple zeg… Het is een bloedserieus bedrijf die echt geen leugens gaat vertellen hoor…

  • Profielfoto
    Yip

    Goedkope actie, ik vindt dat het gewoon moet worden hersteld.
    Nu het slecht gaat met een product kijkt Steve op eens naar andere producten, doet hij anders ook niet.

    Het vergelijken met andere producten doet Steve al heel lang.
    Herinner je de introductie van de allereerste iPhone nog? Daar begon hij eerst te vertellen wat er niet goed was aan de huidige Blackberry/Nokia toestellen.

  • Profielfoto
    Yip

    Het is net YouTube hier met de commenters, tergende vertoning. Apple heeft het uitstekend opgelost, het probleem is geen probleem, mocht je dat toch vinden dan heb je 2 opties.

    Je tijd verspillen aan erover zeiken (zoals hier ook al wordt gedaan) of \\\’m gewoon terugbrengen en je geld terug krijgen.

    Dat is toch ook wel erg kort door de bocht! Er is toch wel een probleem, dat kan je toch niet ontkennen? En het is niet zo dat er qua iPhones net als met Android veel keuze is. Ik vind het een super telefoon (iPhone 4) alleen het antenne probleem kan je niet ontkennen! Maar ik krijg hier ook weer het gevoel dat je niet tegen het heilige Apple been mag schoppen (en ja ik ben al 10 jaar een Apple gebruiker).

    Zo te zien is het kwartje nog steeds niet gevallen? Er is geen antenneprobleem, dat probleem dat maak je er zelf van. Alleen omdat Apple nu ook producten lanceert die enigszins last ondervinden van een bepaalde fout in het ontwerp van ‘een’ telefoonantenne lijkt de fout nu opeens bij Apple te liggen…

  • Profielfoto
    Rttgfde

    @Maverick2001 hoezo kan ik niet ontkennen dat er een probleem is? Er liggen genoeg bewijzen op tafel dat het niet uniek is aan de iPhone en de getallen van Apple liegen er niet om. Dat verhaaltje over Apple’s heilige been slaat nergens op, betekend dat dat ik altijd alles wat er door Apple gezegd wordt moet wantrouwen? En wat heeft jouw 10 jaar Apple-gebruikerschap er in vredesnaam mee te maken?

    Met mijn iPhone 3G kan ik ook bereik doen wegvallen als ik ‘m op een bepaalde manier vastpak, heb ik dan de afgelopen 2 jaar ook last gehad van een ‘probleem’? Niet in mijn beleving.

    Onbegrijpelijke reactie, het lijkt net alsof jij de negatieve weg hebt gekozen en koste wat kost daarop wilt blijven. Niemand zal het je kwalijk nemen als je de feiten nog eens goed bestudeerd en dan constateert dat het inderdaad een probleem van niks is, echt niet.

  • Profielfoto
    Oldekamp

    Ja, er is wel degelijk een probleem. Stop met dat verdomde fanboyism man, ook ik ben gek van apple maar de iPhone 4 heeft wél een probleem. Op andere telefoons heb je inderdaad ietwat hetzelfde effect, maar valt het bereik niet volledig weg. De iPhone 4 heeft dit wél.

  • Profielfoto
    Yip

    @TheScythed: zoals dirk zegt: dit ‘probleem’ is niet identiek aan de iPhone.
    Dat het probleem erger is bij de iPhone t.o.v. andere toestellen is nauwelijks waar. Slechts in zeer enkele gevallen lijkt de iPhone er meer last van te hebben. Dit is echter enorm opgeblazen door de media waardoor JIJ er nu ook opeens in gelooft.
    Ga nou maar eerst zo’n ding kopen voordat je begint te roepen dat wij ‘fanboys’ (vreselijk woord trouwens) het fout hebben. Tot nu toe zijn de enige betrouwbare onderzoeksgegevens van Apple en die laten zien dat jij het niet bij het goede eind hebt.