T-Mobile reageert op ontvangstproblemen

Door: Lucas Raggers - 33 reacties

“De 3G dekking is zeer belabberd” “Dramatisch!” “Mensen zeggen dat ze mij niet te pakken krijgen.” “Zelfs mijn voicemail is vaak niet beschikbaar.” “Het is echt om te huilen.” Tot zover een kleine bloemlezing uit de tientallen reacties die we kregen op onze oproep om jouw ervaringen met het T-Mobile netwerk te delen.

T-Mobile heeft inmiddels gereageerd. In een communiqué heeft het allereerst bevestigd dat het netwerk “te maken heeft met ‘filevorming’ op bepaalde, drukbezette 3G-antenne-locaties.” Een oplossing ligt naar eigen zeggen in het verschiet: “Uiteraard doet T-Mobile er alles aan om haar klanten binnen de toegezegde termijn van 2 à 3 weken weer een goede dienstverlening op het 3G netwerk te bieden.”

Het blijft niet bij deze erkenning van het probleem. T-Mobile gebruikers wordt 2 maanden geen kosten in rekening gebracht voor mobiel internet. Hiervoor moet je wel kunnen aantonen dat je hinder van de netwerkproblemen hebt ondervonden.

Wie overigens denkt dat dit netwerkprobleem een goede reden is om het contract te ontbinden, komt bedrogen uit. De FAQ is hierin helder: “Van wanprestatie is geen sprake. Het ontbinden van het contract behoort niet tot de mogelijkheden.”

Reacties

33 reacties
  • Profielfoto
    juulie

    Is het niet binnenkomen van telefoongesprekken en sporadisch 3g bereik geen wanprestatie?

  • Profielfoto
    Pepijn Koning

    T-Mobile doet het nou allemaal voor alsof het allemaal heel plots is, maar ik heb in de bijna 2 jaar bij t-mobile nog nooit fatsoenlijke 3G ontvangst gehad.

    Ze doen nu net alsof ze het heel netjes afhandelen, maar 2 maanden geen kosten in rekening voor internet is natuurlijk eigenlijk belachelijk weinig en dan moet je het eerst ook nog bewijzen.

    Of m’n contract nou ontbonden kan worden of niet, binnen niet al te lange tijd zijn ze sowieso één klant kwijt.

  • Profielfoto
    Afroman

    Ben ik de enige zonder problemen met T-Mobile? Of hoor ik alleen de klagers hier?

  • Profielfoto
    bartje

    ik heb ook zelden ergens last van.
    Ja op Pinkpop kwamen smsjes te laat aan. Maar dat was denk ik ook wel bij elke provider.

  • Profielfoto
    Bombolony

    Ik snap niets van de reactie van t-mobile. Aan zo’n reactie heb je er niets aan. Hun netwerk is altijd slecht geweest, niet te vergelijken met die van vadafone of kpn. Filevorming? binnen 2-3 weken wat? Wat zijn dit voor onzinnige verhalen? Klanten willen gewoon goed kunnen bellen en internetten en dit kan niet via hun netwerk. Gaan ze er iets aan doen?

  • Profielfoto
    Ouistiti

    Is onbeperkt mobiel internet in NL niet standaard in het abonnement met T-Mobile opgenomen, en dus sowieso gratis?

    (Hier in BE zijn we van die utopie nog ver verwijderd trouwens. Langs de andere kant is het bereik en de kwaliteit van het netwerk wél goed… )

  • Profielfoto
    Koetjesreep

    Ik heb vooral tijdens mijn werk in de randstad en rond Amsterdam heel veel last. Telefoontjes die gewoon linea recta naar mijn voicemail worden gestuurd. Geen internet terwijl er wel een 3g logo staat. Etc.

  • Profielfoto
    Statenweg

    Het is niet aan T-Mobile om te bepalen of er sprake is van wanprestatie.

  • Profielfoto
    klonic

    Hah, wat een geweldig bericht. Vandaag stond ik in Rotterdam op de Nieuwe Binnenweg nog op lijn 4 te wachten (14:41). Tijdens het wachten wilde ik een website bezoeken wat niet ging door een verbindingsprobleem. Ook bellen met mijn vriendin die 2 t-mobile abonnementen heeft gaat moeilijk, de laatste weken is het bij ons inderdaad HEEL erg.

    Dat T-mobile het geen wanprestatie vind is prima maar ik denk dat elke rechter de klant in het gelijk zal stellen. T-mobile levert gewoon een kutproduct. Lekker mobiel zo, je kan alleen in rustige plaatsen in Rotterdam onbezorgd mobiel bellen.

  • Profielfoto
    Maced.2

    Wat nou een formuliertje invullen op de website…
    belachelijk..prutsers :angry:

    Als of ik moet bewijzen dat ze een brak netwerk hebben…:thumbsdown:

  • Profielfoto
    MacJelle

    Ha! Heb in december ’09 een iPhone via T-Mobile gekocht. Ontvangst thuios bleek al snel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Heb klantenservice gebeld met deze klacht. Mij werd toen gedurende 4 maanden 50% korting geboden, of ontbinding contract. Heb voor het laatste gekozen, en ben via phoneshop.nl MET iPhone door gegaan met mijn Vodafone contract. Briljante ontvangst, op veel plaatsen 3G waar tante T niet eens normaal gsm bereik bood. Maar de kern van mijn bericht is dat (recent) slechte ontangst voor TM dus wél reden was om ontbinding aan te bieden.

  • Profielfoto
    TommyNova

    Vind het spijtig voor de mensen die problemen ervaren, maar ik heb nergens last van. Woon in Zaandam. Altijd 3G, bellen en voicemail werkt ook perfect…

    Ik kan me echter wel voorstellen dat het het bloed onder je nagels vandaan trekt als het allemaal niet werkt…

    Sterkte!

  • Profielfoto
    casperrrrrrr

    Twee maanden minder betalen en dan verder gaan zoals ze nu bezig zijn zeker?

  • Profielfoto
    Robert de Groot

    Ik ben alweer bijna een jaar T-Mobile af. Ben jaren klant geweest (sinds oprichting BEN) en had in Eindhoven nooit problemen. Buiten de steden is het echter een slecht netwerk. Voor werk zit ik regelmatig op industrieterrein en daar zijn Vodafone en KPN heer en meester.

    Helaas geen iPhone meer (die moest terug na ontbinden contract), maar Vodafone en KPN bieden deze ook reactief aan, dus gewoon naar vragen bij verlengen contract.

    T-Mobile never nooit meer. Was laatst bij een SixSigma/BPM event en daar stond de proces manager ook doodleuk te vertellen dat het bij T-mobile normaal is om eerst af te zetten en daarna pas te kijken hoe ze het gaan verwerken.

  • Profielfoto
    DestroyOhBoy

    Ik heb met mijn 3g ook nergens last van, mijn vriendin daarentegen heeft de laatste weken constant slechte verbinding, smsjes die niet aankomen etc met haar 3gs.

  • Profielfoto
    Jeordy

    Van de helpdesk van T-Mobile te horen gekregen dat er her en der antennes staan die de kwaliteit van een versleten t-shirt hebben. De problemen zijn er al sinds de introductie van 3G en dito telefoons. In feite is nu ingrijpen mosterd na de maaltijd.

  • Profielfoto
    vincenty

    Ontbinden niet tot de opties?

    Heb anderhalf jaar geleden al geklaagd bij T-Mobile over geen ontvangst in mijn huis/straat.

    Probleem werd erkent en er werd beterschap belooft.
    Kreeg ter compensatie toen een half jaar 50% korting op abbonnementsgeld.

    Na half jaar geen verbetering en mocht contract ontbinden.
    Moest helaas wel iPhone terugsturen.

    Kreeg daarna via werk zakelijk iPhone bij T-mobile en dat was natuurlijk ook bagger (maar betaalde ik niet zelf)

    Nu weer prive en dus helaas weer naar T-mobile ivm iPhone.
    is nu dus weer bagger al is het wel iets verbeterd.

    De dag dat een andere provider met een goed abbo+iPhone komt ben ik weg bij T-mobile…..

  • Profielfoto
    Julian Gijsen

    @ OMT: jullie hebben wel eens contact met Arnoud Engelfriet; goeie vraag om HEM te stellen of dit wanprestatie is en niet daarvoor in de FAQ van T-mobile te gaan kijken, daar dit natuurlijk een ontzettend subjectieve bron van informatie is.

    Valt me tegen dat jullie dit zo verwoorden in dit artikel, ik denk dat klanten een hele goede kans maken!

  • Profielfoto
    Laiven

    Ik woon sinds een half jaar in Amsterdam, maar mijn ouders wonen nog in Haarlem. Heb al bijna 2 jaar een witte 3G.

    In Haarlem is het over het algemeen wel te doen, maar als ik binnen zit heb ik bijna nooit 3G (maar wel 2G). Als ik in de trein van Haarlem naar Amsterdam stap heb ik maar 20% van de tijd 3G en als de trein onder Amsterdam Sloterdijk stopt valt het bereik gewoon WEG.

    Zodra ik op mijn kamer aan de Herengracht aankom heb ik als ik in bed lig of in de keuken sta geen bereik, waardoor ik mijn telefoon constant bij het raam moet leggen om bereikbaar te zijn (heel irritant als iemand langskomt want onze bel doet het niet). Bovendien valt in ELKE kroeg waar ik binnenstap het bereik gewoon weg en moet ik naar buiten lopen om een sms te ontvangen, of in te chekken op foursquare. Tmobile moet echt zijn mond houden dus.

  • Profielfoto
    Jandejoop

    Ha, geen wanprestaties? Maaar toch slechte verbinding, wegvallen, late smsjes, etc. Tja…

  • Profielfoto
    MacBooky

    In eerste instantie (sinds aug 2009) niet zoveel last gehad, alhoewel op diverse plekken in NL het bereik altijd wel dramatisch was …. sinds een maand in Den Haag is het echter een drama, niet kunnen bellen, geen internet, gesprekken direct naar voicemail etc …… en dus maar standaard 3G uit ….. daar loop je dan met gratis internetbundel ……. klunzen

  • Profielfoto
    aardbeiensiroop

    Ik heb ook geen problemen.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Het netwerk is altijd al slecht geweest, maar de laatste maanden nog slechter. Ik ben inderdaad vaak telefonisch niet bereikbaar. En als ik mensen bel krijg ik ook vaak voicemail. Met internet heb ik veel minder problemen. Wel op veel plaatsen geen 3G en ik woon Noordkant Randstad.

  • Profielfoto
    MacAanZee

    Ik heb op hun dekkingskaart gekeken of er op mijn postcode #G zou moeten zijn en die zou er moeten zijn, maar is dus niet stabiel. Vandaag werd bekend dat mensen met problemen een formulier kunnen invullen op de site van T-Mobile en als beoordeeld wordt dat de problemen aan hun netwerk liggen zou je twee maanden geen abonnementsgeld hoeven te betalen. Maar WAAR staat dit op de T–Mobile site?? Ik zie niets!

  • Profielfoto
    Delars

    Net een klacht ingediend over wegvallende gesprekken, niet gebeld kunnen worden, geen internet en sms’jes uren later pas ontvangen bij t-mobile. Hopelijk komt er een reactie

  • Profielfoto
    Delars
  • Profielfoto
    Delars
  • Profielfoto
    eelkevd

    Op mijn werk midden in de stad van Den Bosch heb ik sinds een maand geen 3G bereik meer. Mijn collega’s ook niet. Voorheen altijd prima.

    Overigens zitten er nog vele gaten in de dekking hier in Brabant. tussen Vught en Boxtel valt 3G altijd weg in de trein, tussen Boxtel en Best soms zelfs 2G! in de spoortunnel van Best is het ook altijd weg terwijl ze daar allerlei dingen hebben opgehangen voor zogezegd goede ontvangst in de tunnel. In Eindhoven is het 3G ook niet je van het op het moment…

  • Profielfoto
    maconly

    ze zijn wel vlot !

    Hartelijk dank
    Je vraag is doorgestuurd aan één van onze medewerkers. T-Mobile zal binnen 10 werkdagen contact met je opnemen of je een reactie sturen.

    Met vriendelijke groeten,

    T-Mobile Klantenservice

  • Profielfoto
    maconly

    Ook dat formulier ingevuld, kijken of dat iets oplevert , iemand ervaringen met Vodafone ? m’n abbo bij tmobile loopt af dus kan ik met m’n iphone een simonly abbo nemen.

  • Profielfoto
    Geux

    Vrijdagochtend om 10.00 uur Duitsland binnengereden.

    ’s Middags om circa 16.00 uur toen ik al lang weer thuis (in NL) was volgde het smsje van T-Mobile: “Welkom in Duitsland……”

    Prutsers.

  • Profielfoto
    Laiven

    haha ik kreeg twee maanden geleden toen ik in Fiji aankwam (weliswaar niet met mijn iphone maar toch): “welkom in Israel”

    Ik heb een vriend die los een iphone gekocht heeft en gehackt met Vodafone en hij heeft praktisch overal bereik dus als je kan overstappen zeker doen.

  • Profielfoto
    f.zijlstra

    T-mobile heeft gelogen aangaande iPhone4 check: http://bit.ly/9ftZlZ