T-Mobile: “Filevorming is opgelost”

Door: Anth - 41 reacties

T-Mobile heeft op een speciale pagina laten weten dat de filevorming op het 3G-netwerk is opgelost. De filevorming trad op bij overbelasting van het netwerk, bijvoorbeeld op drukke plaatsen en tijdens spitsuren. Klanten van de operator klaagden al weken over vertraagde smsberichten en wegvallende internetverbindingen. Deze problemen zijn volgens T-Mobile nu echter voorbij:

“De afgelopen weken heeft T-Mobile alles in het werk gesteld om de filevorming, die in het 3G netwerk ontstond, op te lossen. Met succes want het mobiel internet verkeer is weer op normaal niveau.

De plekken waar klanten de meeste hinder ondervonden zijn aangepakt en in het grootste deel van Nederland is de capaciteit sneller dan gepland verdubbeld. Daarnaast is ook meer dan de helft van de dit jaar extra te bouwen antenne-installaties al succesvol in het netwerk geactiveerd. De werking van het 3G netwerk laat zien dat de verbeteringen effect hebben en diverse klanten die eerder hinder ondervonden geven aan dat de dienstverlening weer in orde is. De filevorming is opgelost en de komende tijd gaan we door met verdere uitbreidingen van het netwerk om de continue groei te kunnen verwerken.”

Klanten die middels een speciaal formulier hun klachten hebben ingeleverd bij T-Mobile horen binnen enkele weken of ze een tegemoetkoming kunnen verwachten. Bij One More Thing kwamen naar aanleiding van een artikel tientallen klachten binnen over de slechte service van T-Mobile.

Reacties

41 reacties
  • Profielfoto
    MuJordi

    Merk nog niks geen verandering …

  • Profielfoto
    Koetjesreep

    Nog steeds geen dataverbinding terwijl er vol bereik 3g staat. Ik blijf rustig spammen aan het adres van T-mobile.

  • Profielfoto
    ikkieman

    Nog steeds gruwelijk brakke internet verbinding in hartje Groningen binnenshuis. Het is nou niet dat ik erg achter beton zit. Begane grond en zelfs met m’n neus tegen de ramen heb ik nog steeds last van GPRS in plaats van 3G.

  • Profielfoto
    Lucas Raggers

    Heb zowaar verbetering gemerkt de afgelopen 5 dagen.

  • Profielfoto
    Maikelw

    Ik niet. Gebruik het 3G netwerk van T-mobile ook op mijn HTC desire, en er zitten echt hele diepe, diepe dieptepunten in. Vooral tijdens de spits.

    Misschien is dat ook omdat ik onder een zendmast woon:)

  • Profielfoto
    rdesign

    Ik kreeg net al een SMS ja. Ik heb uberhaupt geen 3G in Bunschoten. Beetje slecht hoor. In Utrecht centrum is het niet te doen, maar op school, misschien 2KM van het centrum is het weer retesnel.:thumbsup:

  • Profielfoto
    Helmert

    Hier in apeldoorn gewoon volledig 3G in beeld maar kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen met wat dan ook!

  • Profielfoto
    iErnst

    Kreeg een sms: “het moet weer zo zijn als voor half mei…” Toch fijn als je er al meer dan een jaar last van hebt :thumbsdown:

  • Profielfoto
    www.project-euh.com

    In hartje Utrecht inderdaad niet te doen, en daar woon ik dus. Ik heb de afgelopen dagen nog geen verbetering gemerkt.

  • Profielfoto
    iSponge

    Ik heb nogsteeds regelmatig überhaupt geen netwerk :S

  • Profielfoto
    Jandejoop

    k heb nogsteeds regelmatig überhaupt geen iPhone :S

  • Profielfoto
    ProBookMac

    Je hebt eigenlijk internet bij je abonnement, maar de keren dat internet echt werkt is thuis via wifi.

    Alle andere keren is verbinding slecht.

    Doet me denken aan 15 jaar geleden met een simpel 56k-modem

  • Profielfoto
    ProBookMac

    eigenlijk schandalig.

    je bataald voor iets maar krijgt het niet/of service is slecht.

    24 x … euro = ….. euro retour naar abonnee.

    alvast bedankt t-mobile namens de gehele omt-community

  • Profielfoto
    KarelWillem

    In Soest hebben we uitsluitend 3G aan de uiterste punten. Aan de ene kant bij Amersfoort en aan de andere kant bij Hilversum. Verder is er nauwelijks tot geen 3G te vinden hier.

  • Profielfoto
    ProBookMac

    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ]
    ] t-mobile bedankt

  • Profielfoto
    spacefreek

    Geweldig, alles weer op het oude niveau, dus we zijn van geen verbinding weer terug bij de kutverbinding..

    T-mobile: Achteruitgang is vooruitgang?

  • Profielfoto
    JTD

    Dus ook al is die iPhone4 een mooi apparaat, uit bovenstaande concludeer ik voorzichtig dat ik nog even moet wachten met het in zee gaan met T(riest)mobile…

  • Profielfoto
    Maced.2

    Brak brak en nog eens brak netwerk
    Prutsers:angry:

  • Profielfoto
    sonic1984

    Onzin, het is van de ene op andere dag opgelost? Ik had net nog iemand aan de lijn en de verbinding werd weer om onverklaarbare redenen verbroken.

  • Profielfoto
    tipex

    Ook onze 2 iphones hebben geen 3G, nooit gehad ook in Obdam. Volgens de dekkingskaart van t-mob blijft dat ook nog minstens 3 maanden zo. Ze mailen ons wel vrolijk dat er in ons gebied is uitgebreid, maar niet dus.

  • Profielfoto
    paul47

    Hoe zo opgelost.
    Wel vol bereik (alle streepjes)
    Geen internet via 3G en niet mogelijk om te bellen.

  • Profielfoto
    prullenbak

    t-mobile prutsers noemen is wel een beetje kort door de bocht. Om de een of andere rede zijn de meeste consumenten-smartphones bij t-mobile te krijgen (veel htc toestellen, en de iphone zijn de toetsellen waar mobiel het meest op geinternet wordt). Logisch dat het netwerk het niet aankan. De groei is simpelweg niet bij te houden. Dus ik heb begrip voor de problemen (niet voor niks is er in amerika hetzelfde aan de gang met AT&T!)

    Wat ik overigens wel heel slecht vind, is dat dit nieuws naar buiten wordt gebracht, terwijl de problemen nog lang niet overal zijn opgelost! Ik zal het gekker vertellen: bij mij zijn de problemen pas net een paar dagen begonnen.

    Ik snap ook niet dat apple nog steeds enkel in zee blijft gaan met de twee providers die het niet (meer) aan lijken te kunnen. Als de iphone, en andere toestellen gewoon bij meer providers te verkrijgen waren, was er meer concurrentie (goed voor de consument), meer keuzevrijheid (goed voor de consument) en de last werd verdeeld over meer netwerken (goed voor de consument, én de operator).

  • Profielfoto
    martijnonline

    Net nadat ik meerdere malen geprobeerd heb connectie te maken via 3G en overschakel naar 2G krijg ik die sms van T-mobile. Lekker dan! Via GPRS zat er ook niet echt schot in… heb meerdere malen moeten proberen voordat de pagina uiteindelijk werd geladen.

    Lijkt me niet echt opgelost… Net maar weer even een formuliertje ingevuld, wie weet.

  • Profielfoto
    Chester16

    @prullenbak:

    Jouw redenering in de eerste alinea is ook kort door de kocht. T-Mobile weet hoeveel smartphones er via hun netwerk in gebruik zijn. Dus het is helemaal niet ‘logisch’ dat het netwerk het niet aan kan….Als ze weten dat 60% van alle smartphones op hun netwerk zitten, moeten ze er op anticiperen. Echter heeft T-Mobile dit waarschijnlijk nagelaten. Het is gewoon een inadequate forcasting…..

  • Profielfoto
    ctxppc

    Brussel: de symbolische hoofdstad van België. Je vindt er maar weinig netwerkstoring.

    Ironisch genoeg is dit niet omdat de netwerken superieur zijn, maar eerder omdat de iPhone hier minder populair is.:razz:

  • Profielfoto
    Napsju

    Vast wel. Amateurs!

  • Profielfoto
    Rolf

    hoe is het met T-Mobile in de Randstad gesteld ? Rotterdam en omstreken ? Als KPN inderdaad – ook niet onder de toonbank voor goede klanten – de iPhone 4 gaat voeren ga ik deze keer inderdaad toch wel overstappen.

  • Profielfoto
    Ganymedus

    Als je dit soort berichten leest is het toch zeer jammer dat tweakers weer bericht dat KPN niet in zee wil gaan met de iPhone.
    Het zou fijn zijn als Vodafone wel bereid gevonden kan worden.

  • Profielfoto
    Gijs Raggers

    Brussel: de symbolische hoofdstad van België. Je vindt er maar weinig netwerkstoring.

    Ironisch genoeg is dit niet omdat de netwerken superieur zijn, maar eerder omdat de iPhone hier minder populair is.:razz:

    Het gaat over T-Mobille. Zij zitten niet in België, misschien heeft dat er wat mee te maken.

  • Profielfoto
    kasuja

    Ik merk in iedergeval dat mijn batterij nu langer mee gaat.
    Waarschijnlijk omdat mijn iphone nu niet zo’n moeite meer hoeft te doen om netwerk te vinden.

  • Profielfoto
    Edwin377

    “zoals voor mei”. Dat is dus net zo prut als de afgelopen 2 jaar.
    En “sorry voor het ongemak” is erg magertjes als ik niet geleverd krijg waar ik voor betaal. Als het financieel enigszins vergelijkbaar is ben ik vanaf juli naar Vodafone (met een simlockvrij toestel). Visual Voicemail ten spijt.

  • Profielfoto
    Yip

    Als ik die 2 maanden maar terugkrijg…

  • Profielfoto
    Chester16

    @Yip:

    Let wel op dat ze het alleen hebben over het ‘3G-internet-deel’. Dus waarschijnlijk krijg je maar 10 tot 15 euro terug, denk ik:slant:

  • Profielfoto
    Erikaatje

    Waar halen ze het lef vandaan zeg :S alsof dat het enige probleem is.

    Ook het bellen werkt van geen meter. Mensen krijgen direct mijn voicemail en andersom moet ik vaak meer dan 2x bellen voordat ik langs de voicemails kom en nee die personen zijn niet ‘in gesprek’.

  • Profielfoto
    apenstaartje

    Nu nog wachten op de fix dat we ook eens zonder problemen kunnen bellen! Zou helemaal te gek zijn.

  • Profielfoto
    prullenbak

    @prullenbak:

    Jouw redenering in de eerste alinea is ook kort door de kocht. T-Mobile weet hoeveel smartphones er via hun netwerk in gebruik zijn. Dus het is helemaal niet \’logisch\’ dat het netwerk het niet aan kan….Als ze weten dat 60% van alle smartphones op hun netwerk zitten, moeten ze er op anticiperen. Echter heeft T-Mobile dit waarschijnlijk nagelaten. Het is gewoon een inadequate forcasting…..

    Fout. Je hebt eerder 10000 smartphones verkocht, dan dat je je netwerk klaar hebt voor al dat data gebruik. Mobiel internet is de afgelopen jaren héél snel in populariteit toegenomen. Dit hadden de telco’s niet verwacht. Het netwerk van Vodafone (of zelfs KPN) had deze groei waarschijnlijk ook niet aangekund. T-Mobile heeft dus simpelweg de ‘pech’ dat ze in de data-verslindende telefoons zo goed gaan…

    Maar, zoals ik al zei, dit neemt niet weg dat ze wel eerst n probleem opgelost moetn hebben, voordat ze zeggen “Het probleem is opgelost”:)

  • Profielfoto
    worldofrick

    Gek dat ik dan nog steeds geen 3G in het Westland heb….

  • Profielfoto
    Fransjr

    In Zaltbommel amper 3G. Er is geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om m’n contract te verlengen bij T-Mobile.

  • Profielfoto
    Rttgfde

    Geen problemen in Fryslân, mensen die echt zo getergd zijn door de T-Mobile dienstverlening moeten gewoon opstappen en (zeker) niet verlengen.

    Nog nooit op zo’n grote schaal meegemaakt dat mensen weigeren stappen te zetten, maar gewoon 2 jaar lang zich laten ergeren.

  • Profielfoto
    Warped

    Ik merk hier in Leiden weinig van de ‘verbeteringen’.

  • Profielfoto
    maconly

    is nog steeds bagger