De iPad aanhoudend populair

Door: Anth - 14 reacties

Apple wordt de laatste tijd vaak verweten dat alle aandacht uitgaat naar de iPhone en de iPad. Volgens critici worden de Macs, waar het ooit allemaal mee begon, een beetje door Apple vergeten. Nu is het niet te ontkennen dat Apple zich momenteel iets meer op de mobiele markt focust. Dit doen ze echter wel met succes volgens Mike Abramsky van RBC Capial Markets. Hij heeft namelijk onderzoek gedaan naar de verkoop van de iPad.

Uit dit onderzoek blijkt dat de iPads zo’n vijftig dagen na lancering nog altijd als warme broodjes over de toonbank gaan. Zo zou Apple wekelijks ongeveer 200.000 iPads verkopen. Dit is bijna dubbel zoveel als Macs, waar er wekelijks zo’n 110.000 van verkocht worden. Volgens Abramsky is de aanhoudende populariteit van het product te danken aan een sterke mond-tot-mond reclame en de steeds verder uitbreidende iPad App Store. De iPad moet nog wel de iPhone boven zich dulden met in het eerste kwartaal van dit jaar wekelijks zo’n 240.000 verkochte exemplaren. Mike Abramsky heeft ook zijn verwachtingen voor de iPadverkoop bijgesteld. Schatte hij eerst nog dat Apple in 2010 ongeveer vijf miljoen iPads zou verkopen, inmiddels denkt hij dat acht miljoen verkochte apparaten een reëler aantal is.

Kan Apple die populariteit nog wel bijbenen? Hier lijken ze moeite mee te hebben, vrijwel alle Apple Stores zijn volledig door hun voorraad iPads heen. Dit blijkt uit een onderzoek dat analist Gene Munster van onderzoeksbureau Piper Jaffray deed naar de beschikbaarheid van de iPad in Amerikaanse Apple Stores. Hij belde 50 Apple Stores en vroeg naar de beschikbaarheid van de producten. 74% van de winkels had geen enkele iPad in voorraad, 26% van de winkels had nog enkele WiFi modellen liggen. De iPad 3G was nergens verkrijgbaar.

Ook in Europa kunnen veel mensen niet wachten tot ze de iPad in handen hebben. Veel online Apple Stores meldden dat nieuwe bestellingen pas op 7 juni geleverd zullen worden.

Reacties

14 reacties
  • Profielfoto
    THX-1138

    Bij iPod en iPad gaat ’t puur en alleen om de te verkopen content = omzet. Bij iMac en MacBook is dat veel minder zo. iPads en iPods zijn dus veel betere melkkoeien dus logisch dat Apple daar nu al z’n aanacht op richt.

  • Profielfoto
    Julian Gijsen

    Kan best wezen, maar Apple moet met deze sterke groei wel oppassen dat ze niet te snel uit de kluiten gaan groeien. Het klinkt gek, maar te snel heel veel produceren en geld verdienen heeft ook zijn nadelen. Kijk maar naar China waar men op een gegeven moment limieten aan de productie en groei van de economie is gaan stellen…

  • Profielfoto
    wjend

    Tsja, het FD kopte met “Lauw ontvangst van de iPad”. Dat zou niet meer kunnen nu. Eerst vond iedereen hem overrated, nu hebben ze hem zelf. Apple is gewoon een ware meester In marketen.

  • Profielfoto
    Yannes

    Lol, bij mij op school kun je ook niet meer aankomen met een normale mp3 speler. Iedereen heeft zo’n beetje een iPod Touch.

  • Profielfoto
    spacefreek

    Veel omzet door de verkoop van iPads genereert winst voor nieuwe/meer fabrieken/machines.. ’t probleem ligt denk ik niet echt bij de mogelijkheden van Apple, maar wel bij de leveranciers van bijvoorbeeld het flash-geheugen en de touchscreens. Daar hoor je wel vaker van dat ze de vraag van Apple maar moeilijk aankunnen. Dan zal Apple op overnamepad moeten gaan, of de producten scherp in de voorraad houden.

    Dat laatste geeft natuurlijk wel een goed (populariteits) signaal af en is momenteel toch de gang van Apple, al denk ik dat het succes toch een beetje overweldigend bleek te zijn (gezien de uitstellingen in bijvoorbeeld Europa)

  • Profielfoto
    iMacDonalds

    Het is logisch dat Apple zijn aandacht meer richt op de iPod, iPad, iPhone omdat dat producten zijn voor de wat meer doorsnee consument. Mensen die een Mac kopen zijn 9 van de 10 x erg geïnteresseerd in technologie. En een doorsnee consument zal eerder een pc kopen van 400 euro dan een mac van 1000 euro. Vandaar dat Apple zijn pijlen richt op de iPod enz

  • Profielfoto
    Maverick9898

    Ik vraag me af of Apple zijn pijlen echt richt op specifiek meer richt op iPod en iPad. De berichtgeving is met name veel iPad, iPad, iPad. Iedereen zegt dat je ‘m in je handen moet hebben gehad om het te begrijpen. Ik begrijp t nog steeds niet goed eigenlijk:P. De eerste iPhone was vele malen indrukwekkender. Ik denk dus niet zozeer dat Apple zijn pijlen richt maar met name de media het opblaast, zoals ze met veel dingen doen. Een iPad, iPod of iPhone is voor de media natuurlijk interessanter omdat meer mensen dat wat boeit. Een nieuwe iMac rukt het gemiddelde publiek niet zoveel.

  • Profielfoto
    bonjorno

    Ophouden nou, Speelgoed allemaal. Leuk speelgoed, maar speelgoed. Werkpaarden moeten we hebben. Anders kunnen we geen fijne content voor het speelgoed maken!

    MAC PRO > NU !!!!

  • Profielfoto
    Chillie

    Tsja, het FD kopte met “Lauw ontvangst van de iPad”. Dat zou niet meer kunnen nu. Eerst vond iedereen hem overrated, nu hebben ze hem zelf. Apple is gewoon een ware meester In marketen.

    Dat wel, maar in dit geval juist niet. Toen hij geintroduceerd werd vond iedereen hem overrated zoals je zelf aangeeft.
    Nu men hem eenmaal in handen heeft gehad en reacties van gebruikers heeft gehoord, blijkt het “toch wel” een handig apparaatje te zijn. Oftewel: met de marketing alleen liep het nog niet zo warm. Nu de early adopters hun mond tot mond reclame verspreiden lopen mensen er toch wel warm voor.

  • Profielfoto
    LEXY

    nPad

  • Profielfoto
    maconly

    Ophouden nou, Speelgoed allemaal. Leuk speelgoed, maar speelgoed. Werkpaarden moeten we hebben. Anders kunnen we geen fijne content voor het speelgoed maken!

    MAC PRO > NU !!!!

    Ik heb m’n 2 jaar oude macpro ingeruild tegen een imac en die is sneller dan m’n oude macpro

    m’n ipad bevalt me wel , maar het is gewoon een grote ipod touch .

  • Profielfoto
    robindonne

    Hmm mischien helemaal niet zo gek van ze.

    Ik kan mij nog enkele jaren terug herinneren dat ik voor kerst 2 ipods ging aanschaffen en dat ik de winkel uit liep met 2 ipods

    een week later met een imac

    een week later met een macbook

    een wee… etc etc.

    Door die ipod dus binnen enkele weken ps de deur uit gedaan en alles vervangen voor het toen nog witte glanzende spul

  • Profielfoto
    Japsuh

    Tja, alleen heeft niet iedereen zoveel geld…

  • Profielfoto
    Mac-@

    Dan koop je het niet of spaar je er wat langer voor;)