Siebren Verhoef
Siebren Verhoef Nieuws 15 december 2009

“Mac” en “PC” vallen samen in de prijzen [u]

Adweek Media heeft Apple’s “Get a Mac”-spotjes, met in de hoofdrollen Justin Long als de relaxte “Mac”, en John Hodgman als de altijd onrustige “PC”, uitgeroepen tot Campaign of the Decade. Volgens Adweek Media vormden de “Get a Mac”-spotjes de beste campagne van de afgelopen tien jaar. Bij de lezers van Adweek Media kwamen de “Get a Mac”-spotjes op de derde plek terecht.

De “Get a Mac”-spotjes zijn sinds 2006 op de Amerikaanse televisie te zien, en zijn gemaakt door TBWAMedia Arts Lab. In totaal zijn er nu al meer dan 60 verschillende reclamespotjes gemaakt met “Mac” en “PC” in de hoofdrollen. De spotjes zorgen ervoor dat ook mensen die minder verstand hebben van computers, een (uitvergroot) beeld krijgen van de verschillen tussen een Mac en een Windows PC.

De “Get a Mac”-campagne is niet de enige campagne van Apple die bij Adweek Media in de prijzen viel. De billboardcampagne met hierop verschillende silhouetten van mensen met een witte iPod viel ook in de prijzen. Deze campagne werd namelijk uitgeroepen tot Out of Home Ad of the Decade, waarbij het gaat om advertenties die buitenshuis, op bijvoorbeeld billboards en en bussen te zien zijn. Het wachten is nu op een “Get a Mac”-spotje waarbij “Mac” en “PC” beide kunnen vertellen dat ze een prijs hebben gewonnen…

Update
In totaal won Apple in maar liefst zes categorieën. Zo werd Apple onder andere ook nog uitgeroepen tot Brand of the Decade, en was de iPod Product of the Decade.

Reageer op artikel:
“Mac” en “PC” vallen samen in de prijzen [u]
Sluiten