iPod classic in conflict met iTunes 9

Door: Statenweg - 24 reacties

De harmonie ontbreekt bij gebruik van de iPod classic met iTunes 9. Bezitters van het no-nonsense-apparaatje klagen op het support forum van Apple over uiteenlopende problemen. Deze doen zich voornamelijk voor bij het synchroniseren met de laatste versie van iTunes.

De problemen variëren van crashes tot het niet verschijnen van de iPod in iTunes, waardoor het plaatsen van muziek op het apparaat vaak onmogelijk is. In sommige gevallen is elke vorm van interactie tussen de jukeboxsoftware en de draagbare muziekspeler onmogelijk.

Zowel het 80GB-, 120GB- en 160GB-model lijken er last van te hebben, op zowel Windows als Mac. Apple heeft nog geen oplossing geboden in de vorm van een software update om deze problemen te verhelpen.

Reacties

24 reacties
  • Profielfoto
    MartijnW

    Ik heb op dit moment een 80GB Classic, maar nog geen enkel probleem ondervonden bij iTunes 9:D

  • Profielfoto
    wimbo

    Een oudere Classic 160GB werkt hier ook gewoon goed met iTunes 9

  • Profielfoto
    Syzygywy

    Mijn iPod Classic 160GB geeft ook geen problemen. (de vorige generatie 160GB)

  • Profielfoto
    AST

    Ik heb een Classic 80gb, maar geen problemen…

  • Profielfoto
    DutchClick

    Ik heb een Classic 80Gb en heb het probleem wel op mijn Mac met SL en iT9…
    Beetje jammer… En dan heb ik het nog heel vriendelijk gebracht….

  • Profielfoto
    ctxppc

    :( , maar gelukkig heb ik geen classic hier!

  • Profielfoto
    kevindc

    120GB no problem:D

  • Profielfoto
    iDuck

    Heb net een nieuwe 160GB Classic, (nog?) geen problemen met iT9 en SL.

  • Profielfoto
    Pepperonie

    Mijn iTunes en classic 80gb en werken samen als een zonnetje.
    Eigenlijk heeft het nog nooit zo goed gewerkt, maar nu met iTunes 9 loopt het gewoon lekker snel en goed.

  • Profielfoto
    iJoost

    U2 iPod 30 Gig, geen problemen.:-)

  • Profielfoto
    kerwin

    Ik dus wel, iTunes loopt standaard vast als ik m’n 120gb aansluit… :(

  • Profielfoto
    MacMasore

    Ik moet Pepperonie gelijk geven ook nog geen last gehad. Met itunes 9 en iPod Classic 80GB

  • Profielfoto
    Kuifje

    Nou hier nog eentje,
    Bij mij loopt ook alles vast met de classic. Met de touch gaat wel alles goed.

    Bestaat er een optie om terug te gaan naar iTunes8 ??

  • Profielfoto
    Rem2009

    Ook bij mij liep alles vast met m’n 80 GB classic, heb m’n podje volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd en iTunes openen bij aansluiten iPod uitgevinkt en nu lijkt alles weer goed te werken, hopen dat dit zo blijft, een dag werken zonder muziek overleef ik niet :)

  • Profielfoto
    Facundo

    iPod 120GB (vorige generatie) herkent iCal agenda’s niet. Verder geeen crashes oid.

  • Profielfoto
    Cenobyte

    Volgens mij is dit een softwareprobleem inderdaad, want ik kreeg al verschillende foutmeldingen tijdens het syncen met mijn iPhone! Met de iPod 160G gaat het verder wel goed.

  • Profielfoto
    Tony smeT

    Ik heb de eerste 160GB versie icm Snow en iTunes 9 en heb geen enkel probleem. Hopelijk blijft het zo:)

  • Profielfoto
    kaassouffle

    120gb geen problemen hier..
    (ik sync handmatig en dan alleen muziek)

  • Profielfoto
    Hermanko

    Een iPod Classic30 gb ook geen probleem.

  • Profielfoto
    wwgnr

    @Hermanko: die combinatie klopt niet Classic begint volgens mij bij 80gb. 30gb is nog video

  • Profielfoto
    Gene

    iPod heb ik nog niet geprobeerd, iPhone is wel een stuk beter geworden. Helaas is de hele verhuizing van iTunes met WAV files van Tiger naar Snow Leopard i.c.m. een clean install niet zo goed gegaan. Gelukkig had ik geen problemen met mijn aankopen aan Apple Lossless bestanden. Daarnaast ben ik vergeten de iTunes aacount machtiging onder Tiger in te trekken. Dus ik ben een machtiging van 1 van de 5 kwijt. Ben op dit moment weer bezig met het herimporteren van mijn cd’s (kleine 130) wat gewoon een pokke werk is.

  • Profielfoto
    rcheduke

    mijn 160Gb iPod is dus volledig geblokkeerd, kan hem zelf niet meer uitzetten. Gisteren lukte alles wel nog….

  • Profielfoto
    wouterleeuwenburg

    Heb dezelfde problemen, itunes loopt vast zodra ik mijn ipod 80gb classic (na lang wachten doet hij het wel ) en daarna herkent itunes mijn ipod ook nog eens niet. Ook met de update ( itunes 9.1.0.8 ) blijf ik deze problemen houden. Iemand enig idee wanneer apple dit gaat oplossen?

  • Profielfoto
    martijn.van.tol

    Wat een gekl##t, maar ik heb de oplossing voor jullie!!!:)

    To DELETE ALL DATA and REFORMAT, do this:

    ****Make sure the iPod is not connected to PC.

    Uninstall iPod and iTunes programs on your PC.

    Make sure any non essential system utilities like anti-virus, IE, Firewall, Internet connectivity, MSN, AIM, whatever is OFF.

    Make sure any existing iPod and iTunes services are off by CTRL+ALT+DELETE and clicking Processes. End Task ‘iTunesHelpers’, ‘iTunes’, ‘ipod service’.

    On the iPod, press and hold the ‘Menu’ and ‘Centre’ buttons for longer than 6 seconds. The Apple Logo will appear.

    Then press and hold ‘Play Pause’ and ‘Menu’ buttons for longer than 6 seconds to go into ‘Disk Mode’

    Now plug your iPod into your USB.

    Wait for the computer to load profiles, this may take awhile so do not do anything until its finished. It may seem like its hanging but bear with me.

    Right Click ‘My Computer’> Manage > Disk Management
    You’ll see your iPod Volume there. Again it may hang but let it work its magic.

    Right click the iPod drive [absolutely make sure it’s the iPod and not your PC hard drives!] and click ‘Format’

    Ignore the ‘Volume Label’ and ‘Allocation unit size’
    Change File system to “FAT 32”.

    Make sure ‘Perform a quick format’ and ‘Enable file and folder compression’ are unticked.

    Then click OK.

    This may take a long time to reformat on USB 2.0. Roughly an hour.

    When the Status is 100%, you will notice in ‘My Computer’ that you can access the thing and it will not hang or crash.

    Eject the iPod.

    Now restart the PC.

    Install iPod Updater and restart again. Don’t install iTunes.

    Now plug the iPod back in the PC.

    Open the iPod Updater software and it will actually recognise the iPod this time.

    Click on ‘Update’ to update the firmware. This will take 5 minutes, you can see after 2 minutes the Apple logo on the iPod and a progressive bar. YOU MUST NOT DISCONNECT, EJECT, TURN OFF PC, OR CRASH THE IPOD EVER AT THIS POINT OR YOU WILL **** UP ROYALLY.

    When the ‘Update’ is complete, click on ‘Restore’ to restore it to factory settings. This will take a few mins.

    VOILA, YOUR IPOD IS NOW FULLY WORKING AND UPDATED BACK TO HOW IT WAS WHEN YOU BOUGHT IT [IF NOT BETTER]

    Now re-install your iTunes or whatever programs and refill it:|

    Be wary about what you put on it though, maybe it was something dodgy before that could trigger the fault again.


    Bron: http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=160623