Statenweg
Statenweg Nieuws 30 september 2009

Apple vraagt kopers TomTom carkit om bestelling te annuleren

Even verscheen de langverwachte carkit van TomTom, die in oktober beschikbaar komt, als pre-order in de online Apple Store. Het artikel was echter voorzien van onjuiste informatie. De tekst suggereerde dat de €99,99 die voor de carkit betaald moest worden inclusief de iPhone-app was. Dit bleek niet zo te zijn. Het artikel verdween om die reden weer snel uit de store.

Verschillende OMT’ers die de carkit direct bestelden, hebben ons gemeld dat Apple hen in een e-mail gevraagd heeft de bestelling ongedaan te maken. De order wordt automatisch geannuleerd als de klant niet reageert.

Maar waarom wil Apple dat klanten afzien van de order en biedt het bedrijf niet de mogelijkheid om de levering door te laten gaan zonder de software? In het verleden is het vaker voorgekomen dat webshops een verkeerde prijs vermeldden, waarna de klant het product eiste.

Deze zaken werden in het voordeel van de webshop beslist, omdat de klant redelijkerwijs had kunnen weten dat de betreffende producten veel te goedkoop geprijsd waren. Echter, in het geval van de TomTom carkit wordt €99,99,- inclusief applicatie door velen als redelijk beschouwd. Onze collegabloggers van iPhoneclub.nl hebben daarom nog een juridisch adviesje voor je: wel reageren!

[textquote]Geachte XXX,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw bestelling met bestelnummer XXX bij de Apple Online Store. Wij willen u erop wijzen dat op de TomTom-carkit voor de iPhone geen programma is geïnstalleerd.

Als u het TomTom-programma voor de iPhone wilt hebben, kunt u dit rechtstreeks bestellen in de iTunes Store http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa voor €69,99. We zouden het zeer op prijs stellen als u ons laat weten of u uw bestelling van de TomTom-carkit voor de iPhone wilt voortzetten of dat u uw bestelling wilt annuleren.

Mochten we niet binnen tien (10) dagen bericht van u ontvangen, dan gaan we ervan uit dat u de TomTom-carkit voor de iPhone niet meer wilt bestellen en zullen we uw bestelling zonder verdere kennisgeving annuleren. Mocht u nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via 0900 040 08 99.

Met vriendelijke groet,
De Apple Store[/textquote]

Bedankt voor de tips!

Reageer op artikel:
Apple vraagt kopers TomTom carkit om bestelling te annuleren
Sluiten