Do the Shuffle

Door: anoniem - 19 reacties

Apple is over het algemeen niet zo heel erg lastig wanneer het om reparaties onder garantie gaat. Denk maar eens aan de topcases van de eerste generatie MacBooks die kostenloos worden vervangen.
Dat er lieden zijn die dit uitbuiten valt te verwachten. Laten wel wel wezen, een particulier die – misschien ten onrechte – een kapotte iPod op Apple verhaalt, dat zal gerust wel eens voorkomen. Maar als je zover gaat dat het een huis, diverse auto’s en een klein bedrijfje bekostigt…

Nicholas Woodhams had een iPod reparatie service. Klein bedrijfje, grote service. En niets dan tevreden klanten. Zelfs buiten de garantie wist hij, door de case van de Shuffle te vervangen door een case die binnen de garantie viel, voor klanten gloednieuwe Shuffles te organiseren.

Dat ging wel heel makkelijk! Daar moest vast meer inzitten. En jawel… door serienummers van iPod Shuffles te ‘raden’ aan de hand van de serienummers die hij onder ogen kreeg, wist hij van Apple ruim 9.000 Shuffles los te peuteren ter vervanging van vroegrijdig overleden exemplaren. En dat zonder ooit een overleden exemplaar retour te sturen. De Shuffles werden via zijn website vrolijk verkocht aan gretige, nietsvermoedende klanten.

Uiteindelijk liep hij tegen de spreekwoordelijke lamp. In een door Apple aangespannen rechtzaak heeft Woodham schuld bekend en heeft hij afstand gedaan van zijn huis, enkele auto’s en wat contant geld. Over de verdere strafmaat is nog niets bekend. Apple zal zich naar aanleiding van de gerechtelijke uitspraak bezinnen op eventuele verdere stappen.

Reacties

19 reacties
  • Profielfoto
    Nihilist

    +1 voor originaliteit. Je mot er maar op komen.

  • Profielfoto
    ctxppc

    Kan iemand het verhaal over die serienummers eens herhalen?

  • Profielfoto
    Maced.2

    onbelangrijk news :p

  • Profielfoto
    Bor

    Ik snap niet hoe het nou precies werkte. Nogmaals?

  • Profielfoto
    koen
  • Profielfoto
    Rub3n

    Let me Google that for you. Was dat nou zo moeilijk. Slaat nergens op in dit geval.

    Het verhaal is een beetje abacadabra. Ik snap er ook vrij weinig van.

  • Profielfoto
    koen

    Wat nou ‘slaat nergens op’, als je iets niet begrijpt en je wilt wat meer weten, dan zoek je het toch op? Kost net zoveel moeite als om het hier te vragen.

  • Profielfoto
    Spongebob

    dat verhaal is toch al enkele maanden bekend?? heb dit al ergens gelezen, hoor…

  • Profielfoto
    thomasmuller

    @Spongebob, Ja maar niet iedereen ???

  • Profielfoto
    dre brettel

    Dom van Apple!

  • Profielfoto
    anoniem

    Een paar maanden geleden spande Apple een rechtzaak tegen deze meneer aan.
    Maar iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
    Het nieuws in deze is dat nu bewezen is dat er inderdaad misbruik werd gemaakt
    van Apple’s garantie-service.

  • Profielfoto
    topaj

    Het is wel de bedoeling dat ze de geweldige service niet gaan sluiten.

  • Profielfoto
    snipper

    Na een stuk of 1000 stuks moet het bij Apple toch ook iemand zijn op gaan vallen dat dat wel erg veel ‘garantiegevalletjes’ waren voor een Ă©Ă©nmanszaak..

  • Profielfoto
    Xavifunky

    Voor iedereen die het niet snapt:

    Op iedere shuffle staat een serienummer gegraveerd. Met dat nummer weet Apple of die shuffle nog onder garantie is, Apple care heeft, etc..

    Nu kon deze gast het hoesje van een Shuffle vervangen waarop een ander Serienummer stond dat wel nog onder garantie viel. Zo kreeg hij voor iedere Shuffle een reparatie geregeld.

    Hij maakte de codes zelf met een soort van Keygenerator of iets anders.

  • Profielfoto
    recoiller

    “… en wat contant geld”
    Meer dan 500.000 dollar!!

  • Profielfoto
    Der Knstler

    @ recoiller

    In euro’s omgerekend is dat wat contant geld. ;)

  • Profielfoto
    Aidovive

    “Denk maar eens aan de topcases van de eerste generatie MacBooks die kostenloos worden vervangen” NOU NIET DUS! Ik was 1 maand buiten garantie en kon het mooi vergeten.

  • Profielfoto
    formulefan

    Laten wel wel wezen, een particulier die – misschien ten onrechte – een kapotte iPod op Apple verhaalt, dat zal gerust wel eens voorkomen.

    moet zijn: laten we wel wezen…

    verder een leuk verhaal.

  • Profielfoto
    slewes

    Aidove, Iedere APR is verplicht deze kosteloos om te ruilen na aanvraag (te doen bij Apple) dan kan er akkoord worden gegeven of niet (maar dit laatste heb ik nog nooit meegemaakt als TD-er bij een APR)