Koen van Tongeren
Koen van Tongeren Nieuws 10 november 2008

iPhone wint award voor zakelijke klanttevredenheid

Zakelijke iPhone-bezitters zijn meer tevreden over hun telefoon dan gebruikers van andere smartphones. Althans, tot die conclusie komt het onderzoeksbureau JD Power naar aanleiding van een enquête die onder 1000 zakelijke smartphone gebruikers gehouden is. Hierbij werd gevraagd naar tevredenheid op het gebeid van eenvoud van bediening, besturingssysteem, uiterlijk van het apparaat, functies en batterijduur. Op deze punten scoorde Apple’s iPhone dus het hoogst en wint daarmee de JD Power Award for Highest Customer Satisfaction. RIM’s Blackberry (vorig jaar nog de winnaar) wordt nummer twee, gevolgd door Samsung.

Uit het onderzoek kwamen ook een aantal andere interessante weetjes naar voren. Zo gebruikt ‘slechts’ 60% van iPhone bezitters een draadloze headset, terwijl 86% van de Motorola gebruikers met een oortje in het oor loopt. iPhone bezitters betalen met $337,- gemiddeld het meest voor hun telefoon terwijl Motorola gebruikers gemiddeld slechts $169,- hoeven neer te leggen. Tot slot blijkt bij het maken van een telefoonkeuze internet belangrijker te zijn dan e-mail en wil 1/3 van de ondervraagden per se een QWERTY toetsenbord.

Reageer op artikel:
iPhone wint award voor zakelijke klanttevredenheid
Sluiten